Stránka 1 z 1

Příběh: Všední problémy obyčejného babetáře

PříspěvekNapsal: stř čer 19, 2013 19:27:03
od Drake
Bylo nebylo, jednoho krásného dne jsem se konečně pustil do opravy spojky naší 210. Já na tom moc nejezdím, takže jsem nevěděl, že se tam něco vůbec stalo, ale zvonilo to a dostal jsem za úkol to opravit.
Inu sundal jsem kryt a hned věděl, že je něco moc špatně. Vevnitř byla asi tuna černého prachu, z čehož jsem usoudil, že se někde rozpadlo obložení nebo jsem našel důl na uhlí. Sundal jsem řemen a v pravém bubnu na mě čekalo překvapení. U řadících čelistí asi upadlo obložení a šlo to kov na kov. Tudíž ozubený buben má ten železný vnitřek probroušenou až do hliníku.
Po krátkém rozmýšlení, co to zase bude stát jsem si vzpomněl, že od pradávna máme jeden náhradní motor. Našel jsem ho a rozdělal, vyndal buben a našel i úplně nové náhradní řadící čelisti. Celý šťastný jsem to rychle složil a začlo to. Jelikož jsem nejspíš zamastil bubny, za boha to nechtělo chytnout. Po asi 10 rozdělání a tolika nadávkách a neúspěšných pokusech o vyčištění jsem vyrazil koupit nové startovací čelisti i s pružinami. Po složení pořád stejný problém. Benzín nechtěl odmašťovat a ani speciální odmašťovač nepomohl. Po asi hodinovém mazání a vyplivnutí plící jsem vyndal svíčku a zkusil prošlápnout bez komprese. Motor se točil! Zase jsem to složil a další hodinu šlapal a CHYTLO TO!
Konec příběhu.

Nastartováním se projevil další problém, předpokládám, že je to tím novým startovacím obložením, na volnoběh něco šmejká v motoru, při přidání plynu to přestane. Sedne si to?
Druhý problém- nejde to rozběhnout (nastartovat na stojánku už ano), která spojka bude ještě mastná?
Díky za odpovědi.

Re: Příběh: Všední problémy obyčejného babetáře

PříspěvekNapsal: stř čer 19, 2013 19:49:50
od ridchey
zkontroluj rozbehovy buben a sestavu tech tri paken a odmastit je,jestli jsou tam spravne vlozeny a jetli treba neupadl čep na kerem jsou nasazeny, a jestli dobre chodi ty pohyblive čepy, atd.

Re: Příběh: Všední problémy obyčejného babetáře

PříspěvekNapsal: stř čer 19, 2013 20:58:40
od Pat
jak rika ridchey, jestli jsi kontroloval jenom buben vpravo tak jeste rozebrat a procistit buben vlevo, na to potrebujes stahovak jinak to nesundas
tam jsou 3 rozbehovy celisti (uvnitr) a 2 startovaci na okraji
najdi si na youtube video rozborka bubnu babetta a mrkni na to ;)

Re: Příběh: Všední problémy obyčejného babetáře

PříspěvekNapsal: stř čer 19, 2013 21:08:01
od Drake
Já už to měl asi tak 10x rozdělané a čistil jsem to snad pokaždé. Startovací jsou nové, startování šlapkami už jde, ale rozběhnout to moc nejde, chytne to až při mnohem vyšší rychlosti, než před tou "nehodou." Takže se mám zaměřit na ty rozběhové jo?
A štrejchat budou nejspíš ty nové startovací...?

Re: Příběh: Všední problémy obyčejného babetáře

PříspěvekNapsal: stř čer 19, 2013 21:19:16
od Pat
Jestli mas i nove pruzinky startovaci tak je to logicky ze to jde az pri vyssi rychlosti, protoze ty stary byly vytahany ;)

Re: Příběh: Všední problémy obyčejného babetáře

PříspěvekNapsal: stř čer 19, 2013 23:17:31
od ridchey
aha,tak jen pro upresneni: kdyz ji chces rozslapat,tak - a)slapes vyssi rychlosti,nez zaberou celisti a motor naskoci, nebo za b) celisti drzi v zaberu,ale nechce naskocit motor, nebo za c) motor rozslapnes,naskoci,ale nerozjedes se na 1stupen?

Re: Příběh: Všední problémy obyčejného babetáře

PříspěvekNapsal: čtv čer 20, 2013 10:47:59
od Drake
ze začátku jsem šlapal hodně rychle a nechtělo se to chytnout, jen to zvonilo, ale to asi bylo tím, že to bylo mastné, teď už to chytá, ale musím šlapat vyšší rychlostí než to bývalo, ale to teda asi bude tím, že mám nové pružiny.
Rozjet se jde docela v dobře, ale mohlo by to být při rozjezdu více plynu, nemá to takový odpich, to bude asi chtít nové pružiny na rozběhové čelisti že?

Re: Příběh: Všední problémy obyčejného babetáře

PříspěvekNapsal: čtv čer 20, 2013 12:57:25
od ridchey
no,v prvni rade to vypada,ze mas otocene ty dve startovaci pakny, mrkni do dokumentace na spravny smer paken,to vypada,ze ti prokluzuji naopak uchycene....