šustění zřejmě spojky Babetta 210

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

šustění zřejmě spojky Babetta 210

Příspěvekod kocica.karel » úte čer 25, 2013 13:25:15

Obracím se se žádostí, jestli nemáte někdo zkušenost s tím, že při zahřátém motoru a zastavení je z prostoru spojky slyšet šustění. Čelisti jsou měněny všechny troje.
Při zastavení motorky se stává, že pokud nepřidám plyn, tak motorka zhasíná.

Díky za info KK
kocica.karel
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon čer 24, 2013 23:06:51

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

Příspěvekod Pavel » stř čer 26, 2013 15:24:04

Musíš svůj problém líp popsat. Měnil jsi pakny za originál (tzn. repas původních) nebo za nové (tzn. druhovýroba nakoupena v eshopu či v kamenné prodejně)? Pokud druhovýroba, tak to je běžný jev a nic s tím neuděláš. Rozběhové nebo startovací čelisti cinkají o buben. Pokud si měnil buben za novou druhovýrobu, tak je problém v tom.

A to, že ti na volnoběh chcípá motor je způsobeno tím, že máš obložení na startovacích čelistech moc tlusté nebo unavené pružinky. Nejdřív bych vyměnil pružinky a když to nepomůže, obrousil bych tak 1mm ze startovacích čelistí.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

Příspěvekod kocica.karel » stř čer 26, 2013 23:08:16

výměna čelistí byla za nové - zřejmě druhovýroba zakoupeno v kamenném obchodě v Pardubicích. A to všechny 3 sestavy. Buben nebyl měněn. Zítra zakoupím ty pružinky a zkusím to. Případně ještě obrousím obložení.
Původní startovací čelisti co jsem koupil babettu, tak drhly po svém obvodu o buben, aniž by bylo obložení opotřebováno. Mělo ještě výšku cca. 2 mm. - tedy pěknej šunt.

Jinak Babettku moc neznám, seznamuji se s ní, jelikož jsem ji koupil údajně po GO, ale skutek je zřejmě úplně jiný. Po ujetí cca. 30 km jsem musel měnit řadící čelisti, jelikož měly totálně zamaštěné a na jedné čelisti odlepené obložení - byl to od pohledu repas (deklarovaný za nový díl) a to nepovedený. koupeno údajně u Havla v Chrudimi. To samé platí i o startovacích čelistech, taktéž od Havla Chrudim a taktéž na nic (slušně řečeno).
kocica.karel
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon čer 24, 2013 23:06:51

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

Příspěvekod Pavel » čtv čer 27, 2013 9:02:48

Já jsem chtěl jen upozornit a říkám to tady na fóru každému na počkání, ať nevyhazujete staré opotřebené originální díly. Schovejte si je. Některé díly se dají repasovat jako třeba všechny ty tvé čelisti (např. tu v Brně to dělá obchod Vorel za cca 30Kč/ks), ostatní díly se budou minimálně hodit pro váhové a rozměrové porovnání s dílem z druhovýroby (plovák, vnější, vnitřní unašeč, apod.).

Čím víc dílů neoriginálních, tím víc nevysvětlitelných závad na stroji. Babetta je sice fajn strojek, ale jedině s originálními díly se na něj můžete spolehnout.

Ještě mě napadá poslední věc, ale věřím, že to asi nebude tvůj problém. Je hodně důležité mít distanční podložku na bubnu. Tzn. tu, která se dává těsně před nasazením vrchního bubnu. Někteří tam musí mít i 2 podložky, aby kompenzovaly nepřesnosti dílů z druhovýroby.

více viz mé video na youtubu https://www.youtube.com/watch?v=7hdmrYbyCKo
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

Příspěvekod Pat » čtv čer 27, 2013 9:24:53

Pavel: no ja mam prvovyrobu a musel sem tam dat podlozku nejakou sirsi co sem doma nasel, aby ten buben tak nelital.
Ale jinak mas pravdu ze daleko lepsi je repas origo spojek. Sam jsem to daval v Brne v komarove (tam to dava Prudik) a za cca 50 dvojkovy celisti a drzi a radi perfektne.
Rozbehovy a startovaci sem koupil novy u Prudika a s tim problem nemam zadnej. On ma vetsinu dilu z obchodu Motomaxsro a taky celkem v pohode (az na ruzny veci co maji byt kaleny, retezovy kolecko atd..)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

Příspěvekod Rybár » čtv čer 27, 2013 11:12:13

Kolega ma tiež dve podložky keď sme jednu nedali bubon škvŕkal.
Už len bolo Pionier21,Mustang,CZ 175-487,Jawa350-354,JAWA350-634, MZ150,Babetta 210, Stella,Jaweta,CZ 175-505 rikša,Yamaha FZR1000 exup, BMW 1100GS
Teraz je Babetta 210, Stella
Obrázek Spotřeba BABETTA 210 210
Uživatelský avatar
Rybár
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: čtv čer 20, 2013 17:45:07
Bydliště: Košice KN08PS

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

Příspěvekod kocica.karel » úte črc 02, 2013 21:40:58

Tak jsem provedl výměnu pružin i startovacích čelistí a místo šustění se ozýval kovový zvuk. Původní pružiny startovací byly opravdu vytahané. Teď pro změnu ve spojce cinká. Proto jsem čelisti hodil do sraček a dal jsem tam původní s novými pružinami a již se šustot ani kovový zvuk neobjevují.
kocica.karel
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon čer 24, 2013 23:06:51


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků