Stránka 1 z 1

šustění zřejmě spojky Babetta 210

PříspěvekNapsal: úte čer 25, 2013 13:25:15
od kocica.karel
Obracím se se žádostí, jestli nemáte někdo zkušenost s tím, že při zahřátém motoru a zastavení je z prostoru spojky slyšet šustění. Čelisti jsou měněny všechny troje.
Při zastavení motorky se stává, že pokud nepřidám plyn, tak motorka zhasíná.

Díky za info KK

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř čer 26, 2013 15:24:04
od Pavel
Musíš svůj problém líp popsat. Měnil jsi pakny za originál (tzn. repas původních) nebo za nové (tzn. druhovýroba nakoupena v eshopu či v kamenné prodejně)? Pokud druhovýroba, tak to je běžný jev a nic s tím neuděláš. Rozběhové nebo startovací čelisti cinkají o buben. Pokud si měnil buben za novou druhovýrobu, tak je problém v tom.

A to, že ti na volnoběh chcípá motor je způsobeno tím, že máš obložení na startovacích čelistech moc tlusté nebo unavené pružinky. Nejdřív bych vyměnil pružinky a když to nepomůže, obrousil bych tak 1mm ze startovacích čelistí.

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

PříspěvekNapsal: stř čer 26, 2013 23:08:16
od kocica.karel
výměna čelistí byla za nové - zřejmě druhovýroba zakoupeno v kamenném obchodě v Pardubicích. A to všechny 3 sestavy. Buben nebyl měněn. Zítra zakoupím ty pružinky a zkusím to. Případně ještě obrousím obložení.
Původní startovací čelisti co jsem koupil babettu, tak drhly po svém obvodu o buben, aniž by bylo obložení opotřebováno. Mělo ještě výšku cca. 2 mm. - tedy pěknej šunt.

Jinak Babettku moc neznám, seznamuji se s ní, jelikož jsem ji koupil údajně po GO, ale skutek je zřejmě úplně jiný. Po ujetí cca. 30 km jsem musel měnit řadící čelisti, jelikož měly totálně zamaštěné a na jedné čelisti odlepené obložení - byl to od pohledu repas (deklarovaný za nový díl) a to nepovedený. koupeno údajně u Havla v Chrudimi. To samé platí i o startovacích čelistech, taktéž od Havla Chrudim a taktéž na nic (slušně řečeno).

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 9:02:48
od Pavel
Já jsem chtěl jen upozornit a říkám to tady na fóru každému na počkání, ať nevyhazujete staré opotřebené originální díly. Schovejte si je. Některé díly se dají repasovat jako třeba všechny ty tvé čelisti (např. tu v Brně to dělá obchod Vorel za cca 30Kč/ks), ostatní díly se budou minimálně hodit pro váhové a rozměrové porovnání s dílem z druhovýroby (plovák, vnější, vnitřní unašeč, apod.).

Čím víc dílů neoriginálních, tím víc nevysvětlitelných závad na stroji. Babetta je sice fajn strojek, ale jedině s originálními díly se na něj můžete spolehnout.

Ještě mě napadá poslední věc, ale věřím, že to asi nebude tvůj problém. Je hodně důležité mít distanční podložku na bubnu. Tzn. tu, která se dává těsně před nasazením vrchního bubnu. Někteří tam musí mít i 2 podložky, aby kompenzovaly nepřesnosti dílů z druhovýroby.

více viz mé video na youtubu https://www.youtube.com/watch?v=7hdmrYbyCKo

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 9:24:53
od Pat
Pavel: no ja mam prvovyrobu a musel sem tam dat podlozku nejakou sirsi co sem doma nasel, aby ten buben tak nelital.
Ale jinak mas pravdu ze daleko lepsi je repas origo spojek. Sam jsem to daval v Brne v komarove (tam to dava Prudik) a za cca 50 dvojkovy celisti a drzi a radi perfektne.
Rozbehovy a startovaci sem koupil novy u Prudika a s tim problem nemam zadnej. On ma vetsinu dilu z obchodu Motomaxsro a taky celkem v pohode (az na ruzny veci co maji byt kaleny, retezovy kolecko atd..)

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 11:12:13
od Rybár
Kolega ma tiež dve podložky keď sme jednu nedali bubon škvŕkal.

Re: šustění zřejmě spojky Babetta 210

PříspěvekNapsal: úte črc 02, 2013 21:40:58
od kocica.karel
Tak jsem provedl výměnu pružin i startovacích čelistí a místo šustění se ozýval kovový zvuk. Původní pružiny startovací byly opravdu vytahané. Teď pro změnu ve spojce cinká. Proto jsem čelisti hodil do sraček a dal jsem tam původní s novými pružinami a již se šustot ani kovový zvuk neobjevují.