převodovka. - snad. :)

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Příspěvekod LADAIII » sob bře 17, 2007 1:32:40

A vi nekde kde se da koupit to samotne oblozeni ? Tim bych se celkem predzasobil.. :) Jinak, pokud je nekdo z Brna, muzu dat kontakt na malou firmu, kde meni jak spojkove, tak brzdove celisti formou repasi, dostanete jine, ocistene a nove nalepene cca za tretinovou cenu (mozna je to min nebo vic, kecal bych)..
Pokud by nekdo vedel kde sehnat to oblozeni samotne, popr. jeste cim se to lepi, uvital bych to..
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

někdy nechce zařadit

Příspěvekod jetour » ned bře 18, 2007 15:46:59

Zdarec Babeťáci. Koukám, že máme všichni občas stejný problémy. No mě se někdy stane, že když se chci rozjet z místa, tak se nezařadí rychlost vůbec a běží to jen na "volnoběh" i kydž přidávám plyn :( tak to někdy zhasnu, znovu nakopnu a šlapnu do pedálu a někdy tam rychlost skočí a jedu. Poradí te někdo, čím to? Díkes :idea:
jetour
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř úno 14, 2007 18:36:53

Příspěvekod Ondrassek » pon bře 19, 2007 17:21:32

Měl jsem kdysi podobný problém, že to na dvojku nejelo a řvalo to... Prasklo mi totiž gufero a protíkal mi do bubnu s čelistmi druhého stupně olej... Vylil jsem olej, vyměnil gufera a odmastil buben a odmastil čelisti a pak to už chodilo bez problémů :wink: ..
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod jetour » pon bře 19, 2007 19:59:46

Díkes za radu. Zatím mi to udělá jen vyjíměčně...tak uvidím, když se to bude stupňovat, tak na to vlítnu.
jetour
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř úno 14, 2007 18:36:53

Příspěvekod Ondrassek » pon bře 19, 2007 20:24:31

jetour píše:Díkes za radu. Zatím mi to udělá jen vyjíměčně...tak uvidím, když se to bude stupňovat, tak na to vlítnu.


jj, taky se mrkni, jestli nemáš sjetý pakny :wink: , ale spíš bych řekl, že to bude tím olejem.. To se stává
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Výmena čelustí 2. stupňa

Příspěvekod igoreva » čtv kvě 10, 2007 19:06:05

Tiež som menil čeluste 2. stupňa za nové (ľahké čeluste) spolu aj s vonkajším a vnútorným unášačom.
Ale pozor! Ako náhradný diel sa ľahké čeľuste dodávajú s hrubším obložením o cca 0.3 mm lebo výrobca predpokladá, že na starších strojoch je bubon už opotrebovaný. Preto ak ho nemáš opotrebovaný tak ti do bubna nové čeluste nevlezú, prípadne vlezu ale pôjdu veľmi ztuha a nebudú mať žiadnu vôľu čo sa prejaví stále zaradenou dvojkou a jednotka sa začne hlásiť len po ich miernom opotrebovaní. V podstate to chce poriadne dlhý zábeh (v kopci, ciklicky hore a dole). Musí sa mierne odtlačiť (sadnúť) aj nos na čelustiach ktorý sa pri jazde z kopca (brzdenie motorom) opiera o regulačný unášač.
Ja som problém nových čeľustí riešil tak, že pilníkom som jemne ubral z obloženia, tak aby čeluste boli mierne uvolľené. Po zábehu cca 35 km si to sadlo tak, že už babča preraďuje super. Samozrejme celý zábeh nových čeľustí treba robiť tak aby sa systém neprehrial.
Igor[/b]
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » čtv kvě 10, 2007 23:49:05

chcem sa spytat aky je rozdiel medzi "lahkou" a "tazkou" spojkou , funguju kazde na inom principe?? je niektora znich lepsia?? ako??
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Rozdiel v čeľustiach

Příspěvekod igoreva » čtv kvě 17, 2007 8:57:41

Ľahké čeľuste sa montovali do starších Babiet a sú vyrobené ako zvarenec z plechových výliskov. Bod prenosu momentu (tam kde sa opiera regulačný unášač) majú vyhotovený z mosadze. Ťažšie čeľuste su masívnejšie vyrábane z jedného kusa kovu (predtým aj zo zväzku plechov) a sú o dosť ťažšie ako ľahké čeľuste. Dotykovú plôšku majú tvrdo pochromovanú. Sú menej náchylne na odtlačenie dotykovej plôšky a výrazne mäkšie preraďuju do dvojky. V konečnom dôsledku sú lepšie.
Kupodivu su ťažšie čeľuste o niečo lacnejšie ako ľahké.
Kto by chcel zameniť ľahke čeľuste za ťažké musel by vymeniť unášač s dutým hriadeľom a aj obidva regulačné unášče.
Bol by to špás za cca 1200.- Sk
Igor
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Jenda » čtv kvě 17, 2007 16:02:29

Jetour: Může to bejt volnoběžka. Zkus vyměnit volej v rychlostní skříni /PP80/, pokud to přestane a bude to zase normálně řadit za 1 , tak je to tak. Ale toto je jen dočasná pomoc, začne to za čas znova. Tedy rozpůlit motor a volnoběžku vyměnit za novou...
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Předchozí

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků