Axiální vůle na hlavní hřídeli

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod pavelt74 » ned zář 22, 2013 21:37:40

Ahoj,prosím o radu.Mám na uložení velkého spojkového bubnu axiální vůli.Když zatlačím do čelistí spojek rukou,tak vyleze na druhé straně řetězové kolečko od bloku.Předchozímu majiteli to už muselo dělat,protože řetěz lehce odřel blok motoru.Co jsem koukal do výkresu řezu motorem,tak jsou uvnitř motoru skoro uprostřed dvě ségrovky.Bohužel už v motoru byl nějaký kutil domácí,tak mě napadá zda tam vůbec ségrovky dal,nebo jestli něco nechybí pod velkým bubnem.Děsí mě představa půlení motoru.Babetta má najeto 3000 km,proto nechápu,proč už někdo půlil motor. Děkuji za případné rady.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod kolos » pon zář 23, 2013 8:18:33

Bojím se toho, že půlení tě nemine, pokud se chceš této vůle zbavit. Pokud motor někdo kuchal, tak zřejmě vložil do převodovky hnací kolo obráceně a kvůli toho vznikne na hřídeli axiální vůle tak 5-6 mm a řadící buben se vysunuje natolik, že může drhnout i o rozběhový bubnen.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod pavelt74 » pon zář 23, 2013 8:54:01

Dík za odpověd',to mám z toho radost.Myslím,že kolem 5mm se to dokáže vysunout,tak už přemýšlím jak vyrobit stahovák na rozlisování motoru,kdybych aspoň našel na něj výkres.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod ridchey » pon zář 23, 2013 10:46:52

pokud budes pracovat s citem,tak ani rozlisovac nepotrebujes. ale kdyz uz to budes mit rozdelane,tak se podivej,jestli mas na te vystupni hrideli mezi dvemi segrovkami i ten distancni krouzek (pouzdro vystupni hridele se tomu v e-shopech rika), a taky potom pri skladani nezapomen dat podlozku na vystupni hridel zvenku ke guferu loziska a pak tu zajistovaci segrovku.
jak psal kolos a tohle by melo zajistit minimalni vuli na ose.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod pavelt74 » pon zář 23, 2013 21:38:12

Zítra se ho pokusím opatrně rozebrat,zkusím gumovou paličkou zlehka klepat na osu kliky.Koukal jsem do výklesu řezu motorem a mezi segrovkami žádné pouzdro nevidím.Možná je obrázek špatně nebo jiný model motoru,kde to nebylo.Zde výkres:http://leteckaposta.cz/506869810 Jediné když jsem vyndal buben spojky,tak tam byly směrem od motoru dva kovové kroužky,gumový kroužek a zase kovový kroužek. Ještě jsem se koukal na sestavu motoru a prase aby se v tom vyznalo.Díky
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod pavelt74 » pon zář 23, 2013 21:49:11

Omlouvám se,zvovu jsem koukl na výkres a opravdu tam bude,ale je to špatně vidět,je tam tak nepatrné převýšení,že je to skoro v jedné rovině s povrche hřídele.Ještě se zeptám,když mám dole buben spojky,tak by hřídel neměla mít žádnou vůli nebo jenom minimální?
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod kolos » pon zář 23, 2013 22:11:39

Na většině babett ta rozpěrka mězi segerovkama není, ale je dobré ji tam dodat, když už se půlí, pomůže předejít závadě typu vyskočená segerovka u hnaného kolečka, které se pak vysunuje ze záběru a na babettě nefunguje jednička. Ta sestava kroužků a O kroužku, kterou jsi vytáhl z bubnu je správně.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod kolos » pon zář 23, 2013 22:16:32

Hřidel musí mít i bez bubnu jen minimální axiální vůli. Namontováním bubnu se už žádná vůle nevymezí, protozě je to práve výstupní hřídel, která drží buben na správném místě.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod pavelt74 » pon zář 23, 2013 22:50:00

Paráda,to jsem chtěl slyšet.Tak máš pravdu,musím to rozebrat.Zítra na to vlítnu a poreferuji jak to dopadlo,jenom nebudu mít po ruce ND.Rovnou bych chtěl dát ložiska i když vypadají pěkně a gufera.Tato vůle asi měla vliv i na řazení II.stupně,protože někdy jí to tam dalo moc brzy a jindy zase dlouho.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod pavelt74 » úte zář 24, 2013 22:27:50

Ahoj kluci,tak motor rozpůlen a příčina závady byla skutečně otočené kolečko vybráním dolů,jak říkal kolos. Ono to docela svádí takto sestavit. Jestli mohu ještě poprosit udělám rekapitulaci sestavení.Takže začnu od pravého bloku sestavou na výstupní hřídeli. Ségrovka-rozpěrný kroužek-ségrovka-kalená třecí podložka-ozubené kolečko-ozubené kolečko a ještě sestava vonoběžky k bronzovým pouzdrům, vložím sestavu do pravého bloku bez podložky do bronz.pouzdra a na druhé straně jsou dvě ségrovky (kde opět nebyla z výroby rozpěrka),tak na poslední segrovce je třecí kalená podložka a následuje bronz.pouzdro v levém bloku.Omlouvám se,že se takto rozepisuji,ale nechci na něco zapomenout.V tomhle motoru je to samá podložka.Dík
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod ridchey » úte zář 24, 2013 22:49:19

jj, ok, ty distance mezi segrovky se davaly az pozdeji, prave kvuliva porucham vyskocenou segrovkou,takze na nekterych schematech nejsou zakreslene a v motorech neosazene....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod pavelt74 » úte říj 01, 2013 19:07:18

Ahoj kluci,mockrát díky za pomoc,nyní má hřídel vůli 1mm a to jsem dal mezi bloky těsnění,které tam předtím nebylo.A ještě bych měl dotaz ohledně gufera 22-32-7 na klice,dáváte dvoubřit nebo obyč.,koukal jsem,že to těsní lehce za okrajem a když do trochu povyjede ven,protože je tam vůle,tak to nebude těsnit.Nebo gufero nedotloukat moc dovnitř? Dík
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Axiální vůle na hlavní hřídeli

Příspěvekod Pat » stř říj 02, 2013 6:45:15

Gufero nezatloukat :)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků