Stránka 1 z 1

Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: sob úno 15, 2014 10:26:36
od Droopi
Ahoj, zdravím příznivce babett a tohoto fora. Jsem tu nový, vlastním necelý rok Babettu 215, opravuji si ji sám. Nyní mám jeden problém, potřeboval bych konzultaci zkušenějších kolegů. Ve čtvrtek jsem po zimě Babettu zprovoznil, stačilo vyčistit karburátor a svíčku. Když jsem se ale vrátil z projížďky, zůstala mi viset zařazená rychlost i když motor neběžel. Včera jsem to rozebral, byla prasklá jedna pružinka startovacích čelistí (těch 2 - snad to nazývám správně). Zřejmě se tam někde sekla a tak bylo stále zařazeno. Protože obložení destiček bylo tak nějak po okrajích "okousané" o síle cca 1 až 1,5 mm, dával jsem nové. Rovněž jsem koupil nové pružinky. Samozřejmostí bylo pečlivé vyčištění bubnu, disku pod ním, i skříně motoru, a jejich odmaštění. Vyměnil jsem i gufero do motoru a jedno z jehličkových ložisek. Doplnil jsem podložku mezi bubnem a diskem (nebo unašečem, či jak to nazvat), tato předtím chyběla. Vyměnil jsem už i řemen, dostal jsem silikonový, radost z něj nemám, schoval jsem si i starý. Pečlivě jsem vše složil a zjistil následující:

1. Při šlapání motor nenaskočil
2. Následovala rozborka sborka, problém nezjištěn, vše po sejmutí funguje jak má
3. Po složení nefunguje - opět rozborka sborka, vše ok, po složení nic
4. Naštval jsem se a vytočil do vrtule, hodil babču na stojan, nasedl a rozmakal pedály naprázdno jak při jízdě na kole z kopce
5. Hle - motor naskočil při na můj vkus extrémních otáčkách

Tedy dotaz - podle mého není dobře dosedající obložení, které se musí přizpůsobit bubnu (zaběhnout). Je to možné? Nebo jsou nové pružinky moc tvrdé? Zkoušel jsem je roztočit bez bubnu, čímž jsem jednu zničil, úplně se roztáhla. Nahradil jsem ji novou. Vzhledem k tomu, že jsem si uvědomil princip práce tohoto ústrojí, může být závada jen v tomhle - tedy v přenosu hnací síly na klikovku. Dotaz tedy zní, zda si čelisti za chvilku sednou při běžném používání, nebo co s tím mám dělat.
A ještě jeden poznatek - při každé otočce se ozve kovové cvaknutí - někteří z vás už to tu řešili. Podle mne se ten zvuk ozýval i předtím, jsem jsem mu do opravy spojek nevěnoval pozornost. Myslím že je to zvuk těch 3 (asi rozběhových) čelistí, které jsou usazeny do bubnu na třech čepech v pohyblivém otvoru - to cvaknutí je právě pohyb čepů v daném otvoru, jejich dosednutí na protilehlý okraj - všiml jsem si toho, když jsem hledal příčinu. Při přidání plynu se čelisti uvolní, opřou se o ten druhý okraj a necvakají (to jen kdyby někdo v tomhle hledal závadu, podle mne to patří k správné funkci).

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: sob úno 15, 2014 11:49:04
od Pat
Neotocil jsi ty startovaci celisti, to by mohlo byt to startovani az pri vysokych otackach, zkus to prehodit

U tech rozbehovych je nejlepsi to rozebrat a srazit hrany na tom bubnu, kde chodi ty prohnuty podlozky (ktery sou pod rozbehovyma celistma), aby to necvakalo, protoze tam je evidentne nejaka hrana, kterou to musi prekonat a pak to cvakne...

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: sob úno 15, 2014 13:15:39
od Droopi
Startovací čelisti jsem neotočil, byl tam vidět otěr od těch původních, zkusím to dnes nechat proběhnout, jestli se to trošku nezlepší. Na tu hranku jsem nekoukal, mám pocit, že jak se to otočí, při záběru se pružinky (je největší záběr) roztahnou, klepnou o doraz (konec drážky) a vrátí se. Třeba si to jen chce sednout. Spíš mě trochu štvou ty starty, makám jak blázen.

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: sob úno 15, 2014 18:35:31
od kolos
Můžeš zkusit zdrsnit 320 smirkem plochu v bubnu, kde doléhá obložení startovacích čelistí. Ony si tu plochu zase časem vyleští a přitom si dřív tzv. sednou.

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: sob úno 15, 2014 18:55:29
od Droopi
Dlužím omluvu Patovi, měl jsi pravdu, byly obráceně. Když jsem se chtěl rozjet, začalo to mlátit do motoru a ten pak chcípl. Evidentně budou pakny z druhovýroby, když jsem je tam dával tak jak opravdu mají být, musel jsem je prohnat přes brusku a srazit hrany, vůbec do unašeče nechtěly sednout. Teď už to jede dobře s malým ale... slyším jak to někde lehoučce dře a šustí, a nejde mi Babetta vytočit na rychlost, jakou předtím jezdila. Ale to je možná i výfukem, měl jsem ho rozhozeny, trochu jsem ho upravoval. Snad si to sedne. A ten výfuk ještě nastuduji. Každopádně díky oběma za radu ;)

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: sob úno 15, 2014 23:31:18
od Pat
Zkus dát ještě ten původní řemen. S tím hnědým mám špatný zkoušenosti.

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2014 12:57:46
od Nepér
Nenašel jsem lepší téma... jakou máte zkušenost s životností pružinek startovacích čelistí? Včera jsem se byl projet a zase mi to točí motorem už z nulové rychlosti... kde mám koupit nějaké, co vydrží?

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2014 13:13:01
od Droopi
Já když začal dávat Babettu dohromady, stála asi 7 let. Jak dlouho tam pružinky byly netuším, ale sám jsem na nich natočil asi 1500km, než mi jedna praskla. Věřím, že vydrží ale mnohem víc, někdo je možná ještě neměnil.

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2014 10:50:29
od Pat
Startovaci pruzinky stoji za houby, me praskly nekdy hned, nekdy to chvili vydrzi... ale vytahat by se nemeli.
Kazdopadne kdyz to kazdych 500 nebo 1000 mk vymenis tak se nic nestane. Prace na 15 min a cena 20kc :-D

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2014 20:44:41
od mirra99
teď jsem je akorát měnil koupil jsem je v motomaxu 2 sady tedy 4ks vystřídal jsem je všechny za odpoledne, protože se asi po hodině jízdy vždycky rozletěli. Nakonec jsem koupil další u místního šejdíře a ty už drží. Z toho vyplívá kupuj díly jen tam kde jsi zvyklý. Asi soudruzi co to vyráběj mají problém s kalením protože se mi zdáli malinko přetvrzelé :D

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2014 20:48:02
od ridchey
tak,porad je ještě moznost si je doma trochu popustit,ale bude to chtit sikovny grif,aby zase třeba moc nevymekly a nenatahly se jak strara fusekla,mechanici a zamecnici by mohli pomoct......

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2014 21:05:10
od mirra99
ještě pružinky budu doma ladit stačí že musím upravovat všechny ostatní díly které prý mají pasovat to si jich radši koupím do zásoby 8)

Re: Výměna startovacích čelistí - problém se startem

PříspěvekNapsal: úte bře 11, 2014 16:23:13
od Nepér
Objednával jsem teď s fichtlšopu zadní tlumiče, tak jsem k tomu vzal i pružinky, uvidíme. Časem se k těm trvanlivým přece přirozenou evolucí dostat musím :lol: