ahoj, jsem čerstvý majitel babetty 207.500 a chtěl bych se zeptat. Bába mi nehází jiskru tak jsem se rozhodl sundat deklík a podívat se na stav rozběhových čelistí. A ejhle byli hrozně mastné. Proto zřejmě točili státem až po čtvrtém pátém otočení šlapačkami. Netuším jak vypadají nové, ale tyto mají úplně hladké plošky vyšla cca 3-4mm. Podotýkám,že bába 20 let stála ve stodole a jen se na ní prášilo. Mám koupit nové, nebo je ještě zkusit odmastit čističem brzd a vyzkoušet je?
je pravda, že si tím člověk po tolika letech nemůže být jistý. Pokud nebudou vůle v kouskách, tak předpokládám, že je měnit nemusím. Gufera a těsnění vyměním. Jaký máte oblíbený, nebo ověřený krámek pro nákup náhradních dílů.
Základ je po tolika letech odstavení vyměnit gufero na spojkovém bubnu, to způsobuje neustálé zamašťování bubnu a tím pádem i startovacích paken. Osobně bych ale preventivně vyměnil gufera všechny. Je to korunová položka a je klid a můžou se pak začít řešit další problémy s karburátorem, tyristorem a indučkou, které přijdou záhy.
Dále bych ještě změřil hladinu oleje, zda si tam nenalil až moc oleje. Dělá se to přes kontrolní šroubek na levém víku karteru.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý
co se týče kontrolniho šroubku u 207 je,ale u mé 228 ze 71 roku na to jaksi záhy zapoměli snažím se to nepřelívat ale zas nechci mít poloprázdno nevíte nahodou kolik tak tam má být? díky nejspis stejne jako u 207 ten motor se moc neliší
228 motory mají kontrolní šroub umístěný nešikovně za ozubeným kolečkem hřídele šlapátek. Takže, aby ses k tomu dostal, musíš nejdříve vyndat hřídel šlapátek ven.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý
nastal problém, udělal jsem si stahováku na spojkový buben a buben ne a ne vypadnout ven. Kde může být zakopaný pes? Je to uvnitř ještě nějak zajištěno? Našrouboval jsem tam středový šroub cca 3 cm a buben nic. Až sem utrhnul šroub . Stahovák jsem dělal podle uživatele Starec.
pokud mas starou 207 nebo 228 tak to drží akorat na kuželu takže je dobre klepad kladivkem do stredu aby povolil. pokud mas 210 tak tam opravdu nevim jak je to delane,jinak ty tři šroubky musíš mít tak zašroubovany aby to nešlo z křiva a betelný středovy šroubek na klikovce s šestihranem ,jinak stahovak není potřeba kupovat ani vymýšlet, ale fakt mluvim jen o 228,a 207 typu ale ty čelistě určitě vyměn ty budou teda.
Já tam dal ten origo šroub a gumovým kladívkem dal 2 přesně mířené a vše bylo venku . Ztroskotal jsem na straně, kde je magneto, nicméně byla vůle na pístu, tak jsem vše hezky zabalil a dal někomu, kdo tomu rozumí, ač se rád ve všem drbu .