Stránka 1 z 1
mastné rozběhové čelistí

Napsal:
ned dub 20, 2014 0:42:09
od cmoud22
ahoj, jsem čerstvý majitel babetty 207.500 a chtěl bych se zeptat. Bába mi nehází jiskru tak jsem se rozhodl sundat deklík a podívat se na stav rozběhových čelistí. A ejhle byli hrozně mastné. Proto zřejmě točili státem až po čtvrtém pátém otočení šlapačkami. Netuším jak vypadají nové, ale tyto mají úplně hladké plošky vyšla cca 3-4mm. Podotýkám,že bába 20 let stála ve stodole a jen se na ní prášilo. Mám koupit nové, nebo je ještě zkusit odmastit čističem brzd a vyzkoušet je?
Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
ned dub 20, 2014 1:25:34
od ridchey
poradne odmastit,ale jestli dlouho stala,tak stejne bude rozebrani motoru na poradu dne....
Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
ned dub 20, 2014 4:49:23
od cmoud22
bránil jsem se výměně gufer, ale zřejmě marně

Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
ned dub 20, 2014 8:45:33
od ridchey
no,jde i o zaschle usazeniny v motoru,loziscich a pod, takze by treba i vysypani loziska na klice mohlo hrozit,o tom by ti Pavel mohl vypravet

Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
ned dub 20, 2014 19:50:37
od cmoud22
je pravda, že si tím člověk po tolika letech nemůže být jistý. Pokud nebudou vůle v kouskách, tak předpokládám, že je měnit nemusím. Gufera a těsnění vyměním. Jaký máte oblíbený, nebo ověřený krámek pro nákup náhradních dílů.
Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
stř dub 23, 2014 12:39:50
od Pavel
Mám též B207.500.
Základ je po tolika letech odstavení vyměnit gufero na spojkovém bubnu, to způsobuje neustálé zamašťování bubnu a tím pádem i startovacích paken. Osobně bych ale preventivně vyměnil gufera všechny. Je to korunová položka a je klid a můžou se pak začít řešit další problémy s karburátorem, tyristorem a indučkou, které přijdou záhy.
Dále bych ještě změřil hladinu oleje, zda si tam nenalil až moc oleje. Dělá se to přes kontrolní šroubek na levém víku karteru.
Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
stř dub 23, 2014 17:24:43
od ronin10
co se týče kontrolniho šroubku u 207 je,ale u mé 228 ze 71 roku na to jaksi záhy zapoměli snažím se to nepřelívat ale zas nechci mít poloprázdno nevíte nahodou kolik tak tam má být? díky nejspis stejne jako u 207 ten motor se moc neliší
Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
stř dub 23, 2014 21:52:14
od Pavel
228 motory mají kontrolní šroub umístěný nešikovně za ozubeným kolečkem hřídele šlapátek. Takže, aby ses k tomu dostal, musíš nejdříve vyndat hřídel šlapátek ven.
Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
čtv dub 24, 2014 23:01:15
od ronin10
Pavel tak to smekám před tebou to mě vůbec netrklo že by tam byl a je tam

díky za radu ted už budu konečně vědět kolik oleje

super chválím si borec

Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
sob dub 26, 2014 20:20:21
od cmoud22
nastal problém, udělal jsem si stahováku na spojkový buben a buben ne a ne vypadnout ven. Kde může být zakopaný pes? Je to uvnitř ještě nějak zajištěno? Našrouboval jsem tam středový šroub cca 3 cm a buben nic. Až sem utrhnul šroub

. Stahovák jsem dělal podle uživatele Starec.
Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
sob dub 26, 2014 20:24:37
od cmoud22
mám ještě tedy vyměnit rozběhové a spojkovém čelisti, když už se koupali 20 let v oleji?
Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
sob dub 26, 2014 21:37:13
od ronin10
pokud mas starou 207 nebo 228 tak to drží akorat na kuželu takže je dobre klepad kladivkem do stredu aby povolil. pokud mas 210 tak tam opravdu nevim jak je to delane,jinak ty tři šroubky musíš mít tak zašroubovany aby to nešlo z křiva a betelný středovy šroubek na klikovce s šestihranem ,jinak stahovak není potřeba kupovat ani vymýšlet, ale fakt mluvim jen o 228,a 207 typu ale ty čelistě určitě vyměn ty budou teda.
Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
sob dub 26, 2014 21:41:50
od cmoud22
Díky za radu,jasně mám 207.Hned ráno po noční se o to, samozřejmě jemně pokusím

. Vyměním tedy i všechna gufera, bude třeba kvůli tomu půlit motor?
Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
sob dub 26, 2014 23:09:01
od tuningrob
nene

jen den bacha ať neponičíš kartry, jak je budeš páčit.
Re: mastné rozběhové čelistí

Napsal:
stř kvě 28, 2014 21:07:37
od denis15
Já tam dal ten origo šroub a gumovým kladívkem dal 2 přesně mířené a vše bylo venku

. Ztroskotal jsem na straně, kde je magneto, nicméně byla vůle na pístu, tak jsem vše hezky zabalil a dal někomu, kdo tomu rozumí, ač se rád ve všem drbu

.