Stránka 1 z 2

podložky a tesnenia v 2jke

PříspěvekNapsal: pát dub 25, 2008 9:33:07
od Jackanin
Zdravím všetkých! Riešim už davnejšie problém ktorý sa tu opisuje na fore(šmýkajúca 2jka). Babetta nakopne na šup, ťah výborný, preraduje a ked sa zohreje chodím tak 15 min začne šmýkať dvojka a po vypnutí už nenaštartuje. Včera som po preštudovaní niektorých som otvoril spojku 2 mal som podozrenie na zamastenie spojky olejom.Čeľuste sú reparované nove plôšky,(mám ťažkú spojku).Sledoval som rozne obrázky 2jky a nie su mi jasné tie podložky a gumený krúžok.A teraz otázka aké podložky, koľko. a "O"krúžok ,mam nový 19x15. A HLAVNE PORADIE PRI MONTÁŽI. Ja som napríklad tam mal gumený krúžok a jedna prítlačná podložka a pri montáži som dal najprv prítlačný kružok a potom gumený a viac tam neboli žiadne.Možno som dal opačne lebo po odmastení nasadení som testoval asi pol hodinu išlo krásne a potom zase šmýka. Prosím poradte!

PříspěvekNapsal: pát dub 25, 2008 14:55:30
od Jenda
Spojka je špatně sestavena, tedy pochopitelně teče. Správně to má být takto /popisováno ve směru od karteru motoru/:

1. Dvě planžetky
2. "O" kroužek
3. Rozpěrný kroužek *1
4. Vnitřní díl unašeče a zbylá sestava spojky /podložka, víčko spojky a matice velikost 16, která to celé utáhne. *2

Poznámky:
1* Rozpěrný kroužek /se podobá prstýnku s jednou mírně seříznutou tupou hranou/ se musí vkládat bezpodmínečně seříznutým tupým břitem k "O" kroužku. Jinak to opět poteče!
*2 Dotahujeme s citem /zajistit zadní kolo proti otočení vložením nějaké tyčky do drátů, brzda to zpravidla neudrží/. Spojka se musí po sestavení a utažení bezproblémově a volně otáčet oběma směry. Při jakémkoliv odporu a nepravidelnosti znova rozebrat a sestavit!! Nesmí nikoho překvapit, že při otáčení rukou i správně sestavená spojka na zadní kolo zpravidla nezabírá, jde volně. Je konstruována na vyšší otáčky a pevné spojení s s první spojkou.

Po nasazení řemenu a namontování rozběhové spojky musí na šlápnutí otočit spojka motorem, ostře, bez klouznutí a s jasným a slyšiteným zaskočením rozběhovky /motor pochopitelně hned chytit nemusí/. Pokud ne a spojka /tedy spojky jako celek/ zabírají měkce a kloužou, je něco špatně a znova. Většinou je to zamaštěný, nebo špatně vyčištěno.

Řazení po sestavení spojky nemusí být vždy 100%, zvláště po větších úpravách výměnách dílů. Asi tak do 50 km by si měla spojka "sednout".

PříspěvekNapsal: sob dub 26, 2008 5:24:35
od Starec
Preštuduj aj toto: http://www.speaker.cz/motoboard/viewtop ... 28&start=0
V nutnom prípade môžeš použiť tento postup: gumička a prítlačný krúžok. Nikdy nedávaj dve gumičky a pri ich vkladaní sa snaž ich nepoškodiť bo potom prepušťajú. Najlepšie ak nájdeš dáku rurku toho priemeru a gumičku vtlačíš. OK

PříspěvekNapsal: sob dub 26, 2008 8:41:18
od Jackanin
Vdaka za radu,starec a jenda. Starec na tom odkaze jak radíš benovi sú (od kartra smer) tenka podložka, "O" krúžok,tenka podložka a nakoniec prítlačný krúžok. Jenda ma zas:

1. Dvě planžetky (tenka podložka?)sú za sebou hneď!?!
2. "O" kroužek
3. Rozpěrný kroužek *1 (prítlačný kružok!?!)
4. Vnitřní díl unašeče a zbylá sestava spojky /podložka, víčko spojky a matice velikost 16, která to celé utáhne. *2



Ešte mi to prosím ujasnite a pustím sa do toho,ja som tam tie tenké podložky vôbec nemal len gumený krúžok a prítlačný krúžok.

PříspěvekNapsal: sob dub 26, 2008 9:35:46
od Starec
No ono to znamená, že to už asi bolo rozobraté a tá tenká podložka je fuč. Ide tam taká istá ako na kľukovku pod ihličkové ložiská. No a koľko dáš tých tenkých podložiek to znamená len to ako vymedziť vôľu, aby ti prítlačný krúžok náležite pritlačil ten gumenny. Takže aj jedna aj druhá varianta je správna. Najbeznejšia je, Tenká podložka - Gum.krúžok - Prítlač. krúžok no a vnútorný unášač. Len stále skontroluj či ti osku netesní ako som už opisoval.

PříspěvekNapsal: sob dub 26, 2008 19:18:38
od Jackanin
Ďakujem pekne starec za vyčerpávajúcu odpoveď v pondelok kúpim podložky a dám sa do toho dúfam, že už to bude ok. Dám vedieť ako som pochodil.

PříspěvekNapsal: ned dub 27, 2008 18:54:21
od Jackanin
Ahoj ešte jedna krátka otázka, je medzi ihlovými ložiskami v jednotke tenká podložka? lebo ja ju mám a na obrázku http://www.razdva.cz/alesmarek/babetta/ (SPOJKY A PŘEVODY-hneď prvý obrázok Sestava čelistí)je až na konci dvoch ihlových ložísk (v smere do prevodovky)a medzi nieje ,a či to je jedno. Babetta je ako vidím o detailoch a detaily rozhodujú .To ma tak napadlo, ked už budem robiť tú dvojku tak aby to bolo ok.

PříspěvekNapsal: ned dub 27, 2008 20:09:18
od Starec
Ide tam len jedna a to presne podľa obrázku. Medzi ihličkové ložiská nič nejde. Potom ešte také isté ide pod gufero.Ta podložka je tam ako vymedzovák a zároveň aby chránila pred poškodením ihl. ložiska od kľukovky.

Obrázek

PříspěvekNapsal: ned dub 27, 2008 20:44:55
od Jackanin
Vďaka starec ,ja som mal tie podložky asi lopatou nasypané (a čo ešte objavím?!?!)asi budeme často v reči myslím.

PříspěvekNapsal: úte dub 29, 2008 8:56:07
od Jackanin
Zdar , prvý pokus nevyšiel. Nasadené tenká podložka, gumený krúžok, prítlačný krúžok, odmastnené. Štart na šupu , vozenie tak 10 km s prestávkami a štartom- ok. Keď som išiel taký dlhý 3 km tiahlý stupák začala 2 zasa pomaly šmykať otočil som dole kopcom a po rovine domov, 2 ťahala dobre 55-60 km/h (je 1200 km po generálke -úprave).Došiel som domov a vypol.Hneď štartujem a nič úple voľne sa pretáča a nechytá. O pol hodiny kopnem a zase na šup.Skúsim ešte vymeniť gufero na veľkom bubne a znova poskladať.Dúfam ,že to nebude prasknutá ta segerka v prevodovke ako sa tu opisuje?!Pokus č. 2 uvidím.

PříspěvekNapsal: úte dub 29, 2008 9:27:03
od Jackanin
Ešte ked som dal tenku podložku, gumený kružok, ešte jednu tenkú podložku a tak prítlačný krúžok tak vnútorný unášač bol veľmi vo vzduchu a vystupoval z vonkajšieho unášača čiže asi tam nemám toľko priestoru na dve tenke podložky.Skusim dať foto.

PříspěvekNapsal: úte dub 29, 2008 14:32:44
od Jackanin
Rozobral som spojku dvojky po včerajšej túre 10 km a pod vnútorným unášačom bolo sucho, čiže odtiaľ to (po daní podložky) tesní dobre,ale ked som odobral veľký ozubený bubon tam bolo dole zatečené oleja. hneď som aj kúpil nové gufero tak vymením a uvidím.

PříspěvekNapsal: úte dub 29, 2008 18:15:43
od Starec
Tak tam bude zrada v tom gufere 28x38x7 čo je v ozubenom bubne. Ak to vymeníš bude to OK.
Tak na dôvažok, olej nemaj nikdy byť po kontrolný šrub, stále si trocha odpusti. Malo by tam byť oleja asi tak, že ak nahneš Babettu tak až potom ti cez kontrolný šrub začne vytekať olej. Nie je dobré ak máš mašinu rovno a olej vyteká, alebo aj vtedy ak ju len máličko nahneš.

PříspěvekNapsal: úte dub 29, 2008 22:28:24
od Jackanin
Starec 28x38x7 som nemenil ,ale ten väčší (po zložení ozubeného bubna) 35x47x7 a asi to už bude dobre ,nechcem zakríknuť ale po zmontovaní kopla na šup a vozil som ju kade tade rovina, kopec,8 km prehadzovala už v pohode.Po zastavení hneď kopla čiže asi ok. To gufero 28x38x7 som nemenil lebo tam som dával tú podložku včera a bolo tam sucho. Totižto veľký ozubený bubon som vôbec pri demontáži nedával dole a tam bolo natečené riadne.Je pravda menil som aj prevodový olej ,dal som tam 0,8 dcl možno tam trochu po vyliatí ostalo a bolo ho viacej ako 0,8 dcl,a ten kontrolný šroub na olej je vyťahaný a nejde otvoriť ,ale budem sa musieť s ním popasovať, nič iné neostáva, aby sa upravila hladina oleja v prevodovke a nebúchalo to do spojky.Tak či onak je to v pohode uvidím v nasledujúcich dňoch.Tak zatiaľ vám chlapci ďakujem (Starec,Jenda) za pomoc a na to že babettu mám len od minulého leta sa zo mňa stáva " už odborník na spojky),smejem sa ,ale chcelo to trošku poštudovať a až tak rozoberať.Som zasa o niečo múdrejší.

PříspěvekNapsal: stř dub 30, 2008 6:17:01
od milda
Mně kdysi taky stále prosakoval pod bubnem dvojky kolem toho velkého gufera olej a pomohlo mi až vyvrtání dírky 1 mm do zátky nalévacího otvoru. Tím se převodovka odtlakovala a bylo to o.k. To jen na okraj, pokud bys s tím měl pořád problémy.