Kedy radí 1 a kedy 2?

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod ridchey » úte črc 29, 2014 7:59:00

tak ja doufam,,ze jsem tu funkci nejak lidsky popsal a je k pochopeni,ono je mozna nejlepsi si to vytisknout,sednout ke stroji a zkouset si to i rukama :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod Pat » úte črc 29, 2014 8:06:01

Takze znovu, zkus prosimte CIST PORADNE !!! Zadny prvni stupen "neeexistuje", je to primej zaber motoru pres prevody. To co mas nafoceny jsou celisti rozbehove automaticke spojky, ktera ma vliv jen a pouze pri rozjizdeni babetty. Pokud ti v kopci podradi ze 2 na 1, tak je to samozrejme dobre a tou 1kou te to musi vytahnout az nahoru. Pokud ztraci vykon i na 1ku, pak mas ucpanej vyfuk nebo blbe sestelovanej karbec, ale nema to nic spolecnyho se spojkama.
Precti si znovu to so psal Ridchey o spojkach a potom si dukladne nastuduj manual jak psal Azor, abys pochopil system prevodovky.

btw: kdyz oddelas ty rozbehovy celisti, tak nastartujes, ale uz se v zivote nerozjedes. Budes pekne tocit motor naprazdno. Kdyz se rozslapes a nechas chytnout startovaci celisti, tak se taky muze stat, ze je temahle pokusama odpalis, protoze na to dle me nejsou delany a v kopci kdyz klesnes pod urcitou rychlost tak ti z niceho nic vypadne zaber motoru (a to bych asi nechtel zazit).
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod stenly » úte črc 29, 2014 9:28:29

Ked zabrusim odmastím OK to všetko je OK ale ked zhdodím čeluste 1 stupna a uvidím ako sa babetta sprava pochopím ako presne pracuje lebo tu boli rady je to druhým stupnom odmasti atd ale podla mna je to 1 stupnom a ked zhodím čeluste na 1 stupni a nakopnem uvidím či sa roznehnem alebo len bude stat na volnobehu.
zhrnutie:
Otazky : ked ide babeta na 2stupni beží aj 1 stupen ? podla mna 1 stupen a 2 beží spolu
ked beží 1 stupen beží aj štartovacie čelusťe utiahnu taneir 1 stupna podla mna ano
teda teoreticky aj bez čelustí prveho stupna sa dokažem rozbehnut sice biedne ale asi ano. Ale v kopci zastanem bez 1 stupna.

Odpoved zhodím čeluste 1 stupna a odskušam to v parxi či to naozaj ide
A výsledok pre mna asi v kopci ide len na jedničku teda musim zistit v 1 stupn čeluste čo sa deje a nie podla rad v 2 stupni. ten je OK.
Ale to napíšem ked to v praxi skusim.
stenly
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát srp 05, 2011 21:04:08

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod stenly » úte črc 29, 2014 9:35:27

Takže ak chapem 1 v babeta negzistuje je to len rozbehova spojka v kopci nemám vpliv ?
stenly
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát srp 05, 2011 21:04:08

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod stenly » úte črc 29, 2014 9:37:34

No nič kedže mam tu možnost spýtat sa priamo konštruktera prvodovky babetty pana Metzkera spýtam sa ho ako to presne s tým prevodmi je.
stenly
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát srp 05, 2011 21:04:08

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod Pat » úte črc 29, 2014 10:15:33

Prevodovy stupne 1. a 2. jsou v prevodovce, dvojkovej buben pouze dela to ze prehodi prevodovej pomer.
Zadny celisti 1. stupne neexistuji! V tom bubnu nalevo (tedy rozbehovy) jsou rozbehovy celisti a na tom vnitrnim bubnu co tim tam zustane, kdyz to sundas jsou startovaci celisti.
Pokud tedy oddelas rozbehovy celisti tak se z mista nerozjedes! Musis to rozslapat az tak ze se chytnou startovaci celisti, ale stejne kdyz pridas plyn tak se buben bude tocit na tech startovacich celistech a akorat je spalis, protoze jsou delany na opacnej smer (jsou delany na to ze kdyz tocit s kolem tak maji zabirat, kdyz tocis motor tak jdes jakoby v opacnym smeru).
Takze znovu shrneme tvuj problem:
lze bez problemu nastartovat jednim slapnutim (potom jsou startovaci celisti ok, oblozeni dvojkovyho bubnu by melo byt taky ok, protoze ten se na startovani taky podili)
lze se bez problemu rozjet (pak jsou rozbehovy spojky v poradku a vubec na to nesahat), da se to poznat i tak ze kdyz budes pridavat plyn tak se musi ty kolicky tech celisti roztahovat od sebe na bubnu (lze pozorovat pouhym okem)
prerazeni z 1 na 2 je az pry vyssi rychlosti (25-30km/h) a trva to dlouho - pak to musis nechat sednout, nebo jsou nejak vymackane plochy unasecu nebo celisti, pripadne prosakuje olej (ale to bych vyloucil, protoze lze nastartovat)
do kopce to preradi z 2 na 1 - to je dobre, melo by to pri rychlosti cca 20km/h a zpet na dvojku uz se nedostanes dokud nejsi nahore na kopci (princip fyziky a odstredive sily je asi zbytecny ti vysvetlovat)

cili shrnuto, tvoje spojky fungujou spravne
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod Azor » úte črc 29, 2014 13:03:06

Když máš možnost konzultace s konstruktérem, tak se zeptej, jak jim fungovaly první vzorky. Mě by strašně zajímalo, jestli to fachčilo napoprvé nebo jestli se k funkčnímu mechanismu propracovávali za postupných úprav (a případně mohutného klení). :)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod stenly » úte črc 29, 2014 14:29:21

Tak zatial všetko po starom kopce aj mierne nevybehnem zdochýna po rovine tahá bez problemu.

Štartovanie bez problemu naskočí okamžite štartujem bez sitiča lebo to chýtne okamžite aj bez neho.
Ked kráčam vedla babetty po tretom kroku vedla nej už sama chce naskočit, z výfuku počut bafkanie ako tlmič tlmí prúd vzduchu ked sa pretáča piest ked kráčam vedla nej ale ešte nenaštartovala.
Mastnota spojky atd. absolutne ani kvapka.
Sám som si robil generalku dal výbrus ,nové ložiská všetky , guferá, postupne nové všetky čeluste tažké ešte pred generalkou lahké čeluste vymenené za tažké.
Takže momentálne zabieham len tie kopce a aj mierne stupania sa dusí na tej jednotke. Nevytiahne ani merne stupanie.
najprv som zabiehal s karburatorom dellorto zanašalo sviečku ale aspon som vedel že premazava piest. problem so stupanim bol.
Teraz som nahodil jikov ale stale stupanie problem.

Mám ešte babettu 207 ktorá ti kopce doslovne odlieta a sledovat ako sa 210 trapí a stará 207 v pohode. :cry:
Preto sa snažím zistit čo je zopnuté čo sa deje pri jedničke .
stenly
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát srp 05, 2011 21:04:08

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod Pat » úte črc 29, 2014 15:52:55

nehledej chybu ve spojkach, ale nekde v karbecu/motoru/vyfuku, protoze evidentne nema vykon
kazdopadne startovat studena by bez sytice nemela (aspon pul sytice), pokud ti jde bez problemu studena bez sytice, pak mas moc bohatou smes a tim padem se ti to zadusi a ztraci vykon

jaky mas trysky, na jake pozici jehlu, o kolik mas otocenej sroub bohatosti
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod stenly » úte črc 29, 2014 16:03:30

Nemá výkon nemá ,ale iba v kopci po rovine tahá bez problemu rozbeh bez problemu. Výfuk jedine že ma z boku výfuku od kamienka prerazenu asi 1mm dierku ale to myslím na výkon nemá vpliv a karbec no budem haladat nadstavovat pomer aby som mal tehlovu farbu ale už pred generalkou som mal tehlovu farbu a netahala moc a teraz je to po GO ešte horšie.
Uvažujem či to nerobí v motore volnobežka tu som nemenil vyzerala OK ale može už mat aj 20 r.
Jedine čo sa zmenilo po GO je že pred GO ked som na stojane dal plný výkon doslovne kolísali otačky a celkom dost .Teraz po GO ide otačky na plno satbilne bez problemu.
stenly
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát srp 05, 2011 21:04:08

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod stenly » úte črc 29, 2014 20:25:24

Prešiel som cele forum o spojkach a už sam neviem čo mi tam radí či 1 alebo 2.
Je možne že ked ja pred kopcom dam plný plyn na maximum zaradí 2 a drži ju stále aj v kopci preto nevladze nedá jednotku. No skusim vybehnut kopec pomali v pomalšej rýchlosti aby tam isto bola 1
ked mne v kopci už skapína parkrat šliapnem do pedalov cvakne a už citim tah už ide OK.

Bud to bude že nepodradzje spravne alebo tá volnobežka už nie je dobrá.
stenly
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát srp 05, 2011 21:04:08

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod Pat » úte črc 29, 2014 20:41:54

No konecne jsi to nejak popsal, hura :)

Jestli jinak jede vsechno normalne a kdyz s tim v kopci nejak hejbnes tak to teprve cvakne a preradi tak je problem nekde v unasecich nebo se ti seka nekde neco ve dvojkovym bubnu.
Kdyz jsi menil celisti za tezky, tak jsi predpokladam daval novy unasece (vnejsi, vnitrni) a drzak celisti. Pro jistotu zkus sundat jen ten plechovej kryt z dvojkovyho bubnu, dotahnout matku (treba s nejakou podlozkou) a rukou vyzkouset jestli vsechno chodi uvnitr volne (roztahujou se celisti apod).
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod stenly » úte črc 29, 2014 21:45:45

Unašač komplet velký aj malý nový, jedine čo ma napadá ked som daval O kružok a podložky daval som tak aby to presne ked som vložil vymendzovací kružok zalicovalo na hriadel tak aby si pekne sadol vnutorný malý unašač je možne že to neni ono a moc tlací O kružok na vnútro hridela velkého spojkového bubna a niakoho brzdí alebo tak.Pozrem
Skusim aj zhodiť velký plech ako píšeš dať tam matku a skusiť či to nedrhne niekde inde...

ale čo sa týka mastnoty z velkeho bubna spod gufera a O kružka ani kvapka sucho.
stenly
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát srp 05, 2011 21:04:08

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod Azor » úte črc 29, 2014 22:09:51

Jestli to v kopci přestává táhnout až to zdechne, tak jednoznačně zůstávají ty těžké čelisti v záběru, zkrátka neodpadnou a jednotka tím pádem nepřebere tah. Pokud tam opravdu není mastnota (pak pakny někdy nekloužou, ale naopak se přilepí), tak bude problém v unašečích nebo rolničkách těch čelistí. O kroužek by problém dělat neměl, kdyby to tam bylo moc těsné, tak by to nešlo nahodit - viz problém se kterým jsem se hodně natrápil nedávno (v tématu "renovace unašečů").
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

Příspěvekod Pat » stř črc 30, 2014 6:02:47

Tam jak je O krouzek by melo bzt tohle: 2 tenky podlozky, O krouzek a 1 sirsi podlozka, jestli jsi tam dal neco navic tak to muze zpusobovat problemy.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků