Stránka 1 z 2

Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: čtv srp 07, 2014 13:18:57
od pavelt74
Ahoj,nepřemýšlel někdo jakým způsobem odvětrat prostor spojek? Kam umístit např.otvor aby do prostoru pak nevnikala voda.Jezdil jsem bez krytu a evidentně se tomu ulevilo,protože když je teplo a spojky se ohřejí začnou trochu klouzat.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: čtv srp 07, 2014 13:58:45
od Pat
zajimavej namet, ale dost blbe by se to delalo, ovsem slo by vyuzit neco na stylu chlazeni variatoru u skutru:
maji nasavaci otvor v kterym je vzduchovej filtr, kterej pohlti jak bordel tak i kapicky vody, ovsem variatory sou celkove vzadu, tak se tam te vody nedostane tolik jak kdyz to mas u babetty hned za prednim kolem, tezko rict...

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: čtv srp 07, 2014 14:53:46
od Pavel
Originální plastový kryt spojek má zespoda v místě, které je nejníž k zemi, malé vybrání, skrz které odtýká olej v případě zamaštění spojek, takže funguje i jako odvětrávání samozřejmě.

Pokud ti prokluzují při zahřátí spojky, změň dodavatele obložení.

Ještě mě napadá, jaký olej dáváš do převodovky. Má se tam dávat M6A. Pokud tam dáváš něco lepšího, tak ti to hůř řadí a víc se to pak zahřívá a měkne.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: čtv srp 07, 2014 15:30:51
od ridchey
tak ten maly otvurek dole toho moc nepochladi,napadla mne perforace plechoveho krytu spojkoveho bubnu,tak aby vznikly jakesi lopatky (jakoby struhadlo) a na druhe strane nekolik otvoru v čele bubnu a pak vetraci otvory v kartru,anebo proste udelat na plastovem krytu otvor pro ventilator a odsavat teply luft zevnitr a sani by bylo z boku kartreu,jako v predchozim pripade

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: čtv srp 07, 2014 20:44:56
od Roman Kinčl
Ano, použít něco jako třeba to čím se chladí variátor u skútru. Tam je taky na bubnu našroubován plastový ventilátorek.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: čtv srp 07, 2014 22:26:26
od wenca084
Prostě ted plastovej dekl zepředu vyřízni a v zadní části taky . Jak se pojede tak vzduch bude proudit sám , bylo by dobré do té přední části díry udělat uzavírací klapku na páčku , když bude pršet nebo mokro aby se to dalo zavřít a nechcala do toho voda a sračky. To je ale fantasmagoria :D :D :D

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: čtv srp 07, 2014 22:45:01
od Roman Kinčl
Jakékoliv otevírání prostoru spojek při dlouhodobém používání Babetty není vhodné. I obyčejný suchý prach nedělá funkcím spojky dobře. A to nemluvím o vodě...

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: pát srp 08, 2014 8:32:32
od pavelt74
Ahoj kluci,dík za reakce.Olej jsem tam dal co se dává do převodovek Octavie,tuším 75w-90.S tím perforováním krytu,to je dobrý nápad,otvor třeba vyvrátit kulatinou nebo udělat na laseru jenom takové drážky a ty proklepnout jako je to na struhadle.No a ten prach by asi skutečně vadil i řemenu,musel by se dát do vyřízlého otvoru krytu nějaký filtrační materiál.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: pát srp 08, 2014 10:33:51
od Pavel
Do převodovky B210 se zásadně lije M6A
Moderní oleje jsou až příliš dobré pro volnoběžku, ta pak začne prokluzovat nehledě na to, že kvalitní olej lehce prosákne skrz gufera do spojek.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: pát srp 08, 2014 10:43:17
od ridchey
ja davam klasika PP80
osvedceny 15 letama provozu

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: pát srp 08, 2014 18:26:29
od Roman Kinčl
Do převodovky dávám Paramo Gyrol 80 což bude vlastnostma totéž co PP80. Klasika nejlevnější převoďák.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: pát srp 08, 2014 21:37:59
od pavelt74
Dobrá,zkusím PP80.Zajímavé je,že když jsem namazal dvojkové čelisti kalafunou,tak to řadilo dvoujku moc brzy a podřazovalo jedničku dlouho.Pak se to časem ojíždělo a začalo to skoro řadit jak mělo,ale když se to zahřálo tak skopce to drželo dvojku a na rovině při přidání dvojka klouzala.Nebo při zařazené dvojce do toho zasahuje ještě volnoběžka a tím pádem na to má vliv viskozita oleje?

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: sob srp 09, 2014 10:07:48
od kolos
Ten prokluz způsobují jednozačně čelisti. Volnoběžka ani viskozita oleje to neovlivňuje. Měl jsi před tím kalafunový nátěr a zase to začíná klouzat? Určítě se do bubnu dostává mastnota. Nemusí to být nutně přímo kolem gufera, nebo okroužku v bubnu, ale stačí, aby trochu pouštělo gufero za bubnem a ta troška oleje, se otáčejícím bubem a řemenem rozháže po celém prostoru pod deklem spojek a něco se samozřejmě dostane i na čelisti.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: sob srp 09, 2014 22:42:08
od pavelt74
Gufera jsem dával nové a oleje v převodovce jsem nalil také méně,ne na kontrolní šroub.Nyní tam mám čelisti na dvojkovém bubnu těžké skládané,mají větší třecí plošku než originál,jen nejsou ještě zajeté.Ještě jsem přemýšlel,dát je přeobložit kvalitnějším obložením.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: ned srp 10, 2014 10:13:36
od Max11
Ak nie sú ešte zabehnuté, daj im čas. Tiež som nedávno menil čeluste na radiacom bubne cítim, že každou jazdou sa radenie zlepšuje, no ide to dosť pomaly. Prvé jazdy som preradil len keď som vytočil motor, povolil plyn a znova jemne pridal. Keď som pridal prudšie skočila tam zase jednotka. Teraz to radí oveľa lepšie, no ešte to treba trocha nechať sadnúť.