Stránka 2 z 2

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: ned srp 10, 2014 11:20:53
od pavelt74
Na tohle zabíhání čelistí by to chtělo mít ještě jeden použitý dvojkový buben a do něho nalepit těsně smirek,potom nasadit čelisti s unašečem a protáčet s tím až si to sedne.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: ned srp 10, 2014 11:29:44
od ridchey
no to by jsi si nepomohl,oblozeni se postupne prizpusobuje vzajemne s tim-kterym bubnem, das jiny a zase bude vse jinak 8)

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: úte srp 12, 2014 21:55:11
od pavelt74
Tak jsem v neděli jezdil a nějak rychle se to zajelo,řadí to dvojku s lehkým prokluzem,ale zase se mi zdá když jedu do prudkého kopce,tak to neudrží jedničku a chce to řadit pořád za dvě.Musím jet tak 10km/h a pak to dvoujku nedá.Nyní mám pakny skládané z plechů,když jsem měl original z jednoho kusu,tak to zase dávalo dvojku dlouho.Tyhle skládané mají větší hmotnost než origo z jednoho kusu a taky mají větší třecí plochu.Jestli by to nechtělo ty origo nechat obložit,ale s větší třecí plochou.Porovnával jsem ještě teplotu s krytem (neudržím ruku na bubnech) a bez (v pohodě udržím).

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: stř srp 13, 2014 9:48:13
od Pavel
To je klasika. Unašeče, buben, váha čelistí a dokonce i typ obložení a ještě k tomu najít ideální kombinaci, ať to dobře řadí. Tohle vyžaduje spoustu nervů a odříkání. Předělej to na 215tku, nech si někde udělat úpravu válce, ať to dobře táhne od spoda a budeš mít nadosmrti pokoj.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: stř srp 13, 2014 22:04:06
od pavelt74
Jsou to nervy u těch spojek a toho času,ale začínám si zvykat.Chtělo by to mít vyzkoušený materiál obložení a jeho velikost a vyzkoumat hmotnost čelistí v kombinaci velikosti obložení a pak to musí fungovat.Samozřejmě jak píšeš,musí být v pořádku vše ostatní.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: čtv srp 14, 2014 15:10:12
od arid
Pavle z Brna, není to předělání 210tky na 215tku trošku kontraproduktivní ? Já sem šel cestou opačnou. Ale záleží na názoru a hlavně na velikosti kopců a váze jezdce. Ta 215tka má smysl někde na rovině jako je Haná apod.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: sob lis 18, 2017 20:45:01
od pavelt74
Toto by šlo použít na dvojkový buben jako chlazení prostoru spojek.Nechalo by se to vypálit na laseru a vyhnout,jenom se to asi nevejde pod plastový kryt.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: pon lis 20, 2017 11:16:48
od Pavel
Chlazení spojek má smysl. Nejdále to dotáhl Tomáš Mikolajczyk, který zjistil, že se starý světlomet z Babetty dá navařit na plastový kryt spojek. Na buben, resp. na matku bubnu navařil hřídelku, na ní větráček a nasává do Babetty vzduch a průduchy (na fotce ještě nejsou) to jde ven. Je to velice účinné chlazení a spojky jsou téměř studené po delší jízdě. A hlavně krásně zabírají a řadí.

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5AA02144

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: pon lis 20, 2017 21:48:22
od pavelt74
To je pěkně vymyšlené,jenom to chce aby hřídelka neházela.Jedině nechat vysoustružit matku rovnou s hřídelkou.Chladit spojky to chce,hlavně v těch vedrech to dostává zabrat a pod tím deklem je to udušené. Oni se zahřívají samozřejmě jejich třením,ale od motoru tam jde také hodně tepla. Škoda že už to někdo nevyrábí jako doplněk.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: stř úno 21, 2018 15:02:48
od pavelt74
Díval jsem se,jak kluci z BkB pokračují na projektu chlazení spojek. Možná by to chtělo vzduch z prostoru spojek vysávat než foukat,protože by to zároveň vytahovalo bordel ze spojek.Otázkou je,jakou použít seriově vyráběnou vrtulku,jedině použít nějakou podobnou.

Re: Odvětrání prostoru spojek

PříspěvekNapsal: čtv lis 26, 2020 1:41:41
od RomanR
Pokud použijeme větráček nebo nějakou vrtulku s odsáváním, musíme vytvořit nějaký nasávací otvor odpovídající množství odsávaného vzduchu. Tím dojde k nasávání nečistot a vody. Jakýkoli filtr např. molitan by byl na obtíž. Nejen že by vyžadoval nějaké uchycení a pravidelné čištění, ale v dešti by nasákl a odsávání by trpělo.
Tak mne napadá, není plast krytu spojek náhodou termoizolačním materiálem? Pokud ano, pak by bylo ideální jej nahradit krytem z hliníku. Kdyby měl povrchové žebrování jako motor, pak by docházelo k přirozenému odvodu přebytečného tepla ze spojkové skříně, jako je to u válce a hlavy motoru. Pokud má někdo kontakt na slévače hliníku, mohu vyrobit dřevěnou formu.