Stránka 1 z 1

Olej na ozubenem remeni

PříspěvekNapsal: úte kvě 06, 2008 21:47:46
od torn406
Ahoj,
pred 14 dni jsem koupil Babettu 210 '93 2 rychlostni automat. Oddelal jsme dnes plastovy kryt u spojek a pod pravou spojkou (2.stupen?) byl olej (nevypada to ze by vytikal z bubnu spojky) kterym projizdi remen, takze byl od nej z vnejsi strany zasranej. Predpokladam ze asi netesni prevodovka a olej protika z ni. Docetl jsem se zde o O-krouzku u teto spojky, ktere asi bude treba vymenit, nebo je tam i gufero ktere je potreba vymenit taktez?
Dal bych se chtel zeptat pri jake priblizne rychlosti babetta radi 2.stupen? Mam od koupe najeto priblizne 50km a dnes se mi zdalo jakoby porad podrazovala. Mozna to ma souvyslost s mim problemem viz. vyse.
No a posledni problemek mam jak spravne nakopavat na stojanu? Stava se mi totiz ze se mi jakoby zadrhava. Proste slapnu a jakoby mi nekdo mackal a poustel brzdu kola. Mozna na to slabe slapu.

Doufam ze jsem to srozumitelne napsal, jsem zacatecnik....

PříspěvekNapsal: úte kvě 06, 2008 23:22:10
od milda
"O" kroužek těsní výstupní hřídel který prochází dutým hřídelem unášeče čelistí. Kdyby netěsnil, olej by se dostával právě dovnitř bubnu. Když ti olej vytéká jakoby z pod bubnu, je vadné gufero 35x47x7, které těsní samotný buben v převodovce.
Pro jeho výměnu musíš vymontovat obě spojky, a při takové práci je asi nejlepší vyměnit všechna gufera i ten "O" kroužek, vše odmastit, prostě taková malá generálka spojek. Samozřejmě to není nutné, stačí vyměnit jen vadné gufero ale když už do toho polezeš... záleží na tobě.
Pokud jde o to podřazování, může to být právě mírně zamaštěný buben dvojky, čelisti pak proklouznou a dvojka vypadne.
K tomu nakopávání na stojanu nevím, ale máš zadní kolo ve vzduchu? Taky se mi někdy stane, že nemůžu nakopnout a pak vidím že nestojím na rovném a zadní kolo dře o zem. Pak stačí jen zatlačit řídítka dolů.

PříspěvekNapsal: stř kvě 07, 2008 23:05:48
od torn406
Dneska jsme byl na gufera v mototechne, ale nemeli stahovak, tak jej asi budu muset objednat pres net. Pokud bych se ale chtel na spojky pouze podivat, tak stahovak potrebovat nebudu, ze (napr. oddelani plechoveho krytu na 2.stupni)?
Pri jake rychlosti se tedy prosim radi 2.stupen? Nebo je to dano otackama a tedy danymi provoznimi podminkami?

PříspěvekNapsal: čtv kvě 08, 2008 0:38:09
od IGI
torn:
Kód: Vybrat vše
  Optimálně řadící moped začíná řadit druhý stupeň ve vzdálenosti asi 18 m od místa startu a přeřazení trvá 1,5 -2 sekundy. Řazení je ukončeno ve vzdálenosti asi 26 m od startu. Studená řadicí spojka prodlužuje řazení o 9 m jízdy a naopak přehřátá zkracuje asi o 3 m. Provozní teploty dosáhnou spojky asi po čtyřech přeřazeních.


ZDROJ: http://www.razdva.cz/alesmarek/babetta/spojk.htm

PříspěvekNapsal: čtv kvě 08, 2008 3:08:58
od milda
Dvojku můžeš bez stahováku nejen zkontrolovat, ale i vytáhnout čelisti s unášečem, odmastit, vyměnit "O" kroužek a gufero
v bubnu. Ale celý buben nevytáhneš abys vyměnil to velké gufero pod ním které ti nejspíš protéká. S rozběhovou a startovací spojkou bez stahováku neuděláš vůbec nic. Prostě stahovák je základní věc pro opravy spojek a vyplatí se ho objednat, i když je to dražší o poštovné.
To co ti IGI poslal o řazení dvojky je z origo manuálu k Babettě, ovšem nedokážu si představit že bych si na cestu kreslil čáry po metrech a podle toho kontroloval kdy mi přeřadí. Navíc to opravdu záleží na mnoha věcech, např, kolik vážíš, jestli jedeš po rovině, jak moc přidáváš plyn, pak na teplotě... Já jsem si třeba všiml že když parkuju venku a je vlhko tak mi Babetta napoprvé přeřadí velmi rychle a tvrdě. Obecně můžu říct že moje Babetta řadí dvojku mezi 20 až 25 km/h.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 08, 2008 3:26:35
od Starec
Naj idealnejšie radenie na 2 stupeň je medzi 18 a 22 km/h, no záleží to od viac okolnosti ako už vyšie popísal milda. Len teraz neviem či sa náhodou nepomýlil a napísal aj toto, citujem: "Ale celý buben nevytáhneš abys vyměnil to velké gufero pod ním které ti nejspíš protéká." Tak ten veľký ozubený bubon kľudne vytiahneš aj bez sťahováka, len ho z dvoch strán zapri šrobovákmi a pootáčaj s ním. Ak ho budeš vkladať tak s ním znova pootáčaj nech ti sadne do drážok v prevodovke. K rozbehovej a štartovacej spojke sa fakt bez sťahováka nedostaneš.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 08, 2008 3:37:07
od milda
Starec jak to že v takovou hodinu nespíš, snad nemáš taky noční :) Na vytažení dvojkového bubnu stahovák samozřejmě nepotřebuješ, ale on je přece překrytý z části jedničkou. Ty čelisti vytáhneš protože mají takový tvar že ta jednička nepřekáží, ale celý buben? Nevím, snad nějak zešikma, nikdy jsem to tak nezkoušel protože mám stahovák. Ale moc dobré mi to nepřipadá protože když ho tam budeš dávat zpátky takhle z boku tak si můžeš zničit nové gufero.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 08, 2008 3:46:22
od Starec
Spal som od 22:00 už dosť, nám postarším už to stačí. K tomu bubnu. Ja som tých bubnov už dal dole toľko, že sa to ani spočítať nedá, ale nikdy som sťahovák nepoužíval. Jednoducho to zaprem z dvoch strán a je to dole v pohode, nič tam nepokazíš ani pri montáži, len niekedy to ide dnu trocha tesno a keď už sadne na drážky tak to je už v pohode. Kľudne to môžeš vyskúšať. Iné je to pri 215, tam musíš demontovať prepinák a kolečko + segerky na pravej strane a potom bubon tým istým spôsobom vypáčiť.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 08, 2008 4:16:31
od milda
Mám úctu k tvým zkušenostem, ale stejně se mi zdá že si úplně nerozumíme. Dvojkový buben jde vytáhnout poměrně lehce i rukou, bez ničeho, maximálně ty dva šroubováky. Ale když nemám sundanou jedničku, tak tam přece mám ten řemen, a navíc buben jedničky opravdu překrývá dvojku, je přece trochu vysunutý a je z části nad dvojkovým bubnem. To znamená že i kdyby šel dvojkový vytáhnout úplně lehce jedním prstem, nemám ho kam vytáhnout protože jednička překáží.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 08, 2008 9:45:50
od Starec
Tak sa fakt asi nerozumieme. torn406 má problém bo mu asi prepúšťa gufero 35x47x7 ktl.č. 10: http://www.babettron1.sk/1.JPG ktoré je v bloku pod veľkým ozubením bubnon a on potrebuje dať dole ten bubon ( presný názov podľa katalógu BUBON ZVARANY ktl.č. 15): http://www.babettron1.sk/6.JPG a ten sa jednoducho vypáči z toho veľkého ložiska. Remeň sa jednoducho dá dať dole ak budeš BUBON ZVARANY ktl.č. 15 pootáčať a remeň postupne ťahať k sebe a pri montáži ho nasadíš znova, bubnom pootáčaš a remeň tlačíš na bubon. Je to podobne ako na bicykli keď ti spadne reťaz ( nasadíš na pol kolečko a ak točíš pedálom tak ti reťaz trocha našpanuje a naskočí. K ostatným spojkám a bubnom ( rozbehový a štartovací ) sa samozrejme bez sťahováka nedostaneš. Tak asi toľko. Dúfam, že sa už chápeme. Takže veľký ozubený bubon sa jednoducho vypáči, vymení gufero, nasunie bubon naspäť, pootáča sa ním kým nesadne v prevodovke do drážok ozubenia, nasadí sa ozubený remeň, bubnom sa potočí kým remeň nie je na mieste, no a potom sa už zmontuje radiacá spojka. OK

PříspěvekNapsal: sob kvě 10, 2008 0:23:52
od milda
Asi to fakt nemá cenu, třeba nás časem rozsoudí někdo jiný kdo si to tu přečte. To co píšeš je samozřejmě všechno o.k., dobře vím co je BUBEN SVAŘENÝ. Jen jsem tím vším chtěl říct, že pokud nesundám nejdřív jedničkový buben který je na klikovce a který pohání gumový řemen, tak nemůžu sundat ani buben svařený, protože ta jednička je nad ním. Prostě to nejsou dvě kolečka vedle sebe, ale dvě kolečka přes sebe, asi jako olympijské kruhy.

PříspěvekNapsal: sob kvě 10, 2008 0:46:49
od Jenda
Přeci byste se nehádali, chlapci. Vyndavat buben dvojky extra, tedy bez sejmutí rozběhovky, možná snad jde, ale nikdy jsem to nezkoušel. Na co také to dělat složitě, když to jde jednoduše. Gufero pod bubnem dvojky na karteru jsem měnil, dokonce jednou na cestě, kousek za Svitavama. Tek mi volej do spojek právě z tohoto gufera. A horšilo se to kilometr od kilometru. Takže klasika: Utrhnout rozběhovku stahovákem, pak už jen pomalu pootáčet za současnýho tažení řemenu k sobě, tedy ven. Sundat. Povolit matku na dvojce, "vyvrhnout" dvojku a buben z motoru ven. Trochu problém byl s guferem, povedlo se mi jej vypáčit pomocí malýho a ostrýho šroubováku. Babetta byla opřená o strom, aby netek volej ven. Naklepnout s citem nový. Vodmastit spojku a složit všechno. A bylo to...

PříspěvekNapsal: sob kvě 10, 2008 0:48:03
od Starec
Sorry, až teraz mi došlo ako si to myslel. To je samozrejmá vec, že najprv musia dole rozbehový a štartovací bubon. Možná je to tým našim jazykom - pres sebe a nad sebou. Hlavná vec, že sme sa konečne pochopili ako to bolo myslené. OK.