Nepřehánějte to s kalafunou

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Nepřehánějte to s kalafunou

Příspěvekod Azor » pon srp 25, 2014 18:48:59

Tak se přihnal soused, že je babča úplně kouslá. Shodil jsem kryt spojek a opravdu tam byl masakr z ozubeného řemene. Nahodil jsem svůj náhradní a jel to projet, ovšem byla to hrůza - ty kopance při řazení nemohl řemen vydržet (zvláště tenhle hnusný hnědý: http://aziroid.rajce.idnes.cz/kalafuna#100_9162.jpg , ten gumový by asi vydžel víc, spíš by se orvaly zuby). Navíc jsem si málem rozbil hubu, protože brzda okamžitě fest blokla. Vytěžením schlíplého souseda jsem zjistil, že na něčí radu opravdu důkladně nakalafunoval řadicí i brzdové pakny i všechny bubny. Po důkladném omytí všech součástek lihem to zase jelo normálně. Z toho plyne naučení, že nic se nemá přehánět a taky nekupovat ty hnědé, údajně "super" ozubené řemeny - já už viděl takto servané tři. :shock:
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

Příspěvekod PetrT30 » úte srp 26, 2014 13:02:21

jj stačí jen špetka (jako když nabíráš sůl :) )
Vozím sebou trošku v pytlíčku na rychlé odmaštění (vysátí mastnoty) kdyby se něco stalo s guferem po cestě.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

Příspěvekod Pavel » úte srp 26, 2014 13:53:20

Když už jsi u toho řemene, jaký bys teda doporučoval? Protože na trhu jsou ty černé z Německa a ty jsou zas tak tuhé a těsné, že si na nich odpálíš ložiska Ina resp, na klice.

Já zas slyšel chválu na tyto, co nechává dělat Hlavatý z motomaxu. Pořídil jsem si jeden na zkoušku a je takový elastičtější, tudíž šetrnější k ložiskům. Otázka, co vydrží.

http://www.motomaxsro.cz/cz-detail-252- ... eny-m.html
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

Příspěvekod ridchey » úte srp 26, 2014 15:35:18

nemuzu si pomoct,ale s temi pryžovými nemam dobrou zkusenost, kdysi jsem chtel dat novy,ze ten stary gumovy mi prisel jaksi ojety, podle hesla,je to nove a bude to lepsi.....no,nevydrzel ani sto metru,ohoblovane zuby, tak tam sel zase ten stary a najezdil jeste mnoho km, nez jsem sehnal zase gumovy.
a navic -guma ma schopnost jaksi absorbovat do sebe oleje a měknout, takze takovy starsi,provozem dobre zajety a nesmeteny remen je k nezaplaceni.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

Příspěvekod Azor » stř srp 27, 2014 9:40:10

Podle mých zkušeností je ten černý gumový řemen fest pouze zezačátku, po krátké době se přizpůsobí a nijak zvlášť ložiska nezatěžuje. Ten hnědý plastový má v sobě ocelová lanka na kterých ten plast zas až tak moc nedrží. Po čase se stálým ohýbáním při otáčení (a stárnutím materiálu) plast mezi zuby "přeláme", zuby drží na lankách jednotlivě a pak stačí i menší ráz a řemen se shrne tak, jak je to na fotce. Mně takto odešel ten hnědý, dávaný originál fabrikou, už po asi 1 500 km, po výměně za černý gumový zatím cca 10 000 najeto a vypadá stále OK.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

Příspěvekod Pavel » stř srp 27, 2014 10:19:26

Budu tedy prvním průkopníkem na otestování výdrže a životnosti hnědého řemenu. Půjde do Slovenské strely, až se potuní a za chvíli se ukáže, kolik vydrží, nebudu ji vůbec šetřit :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

Příspěvekod Droopi » pát srp 29, 2014 5:29:23

Já mám hnědý (měkký) řemen na obou babettách a nemám s tím problém, na obou jsem již odjel v pohodě 1000km, ale to je zatím málo. Nicméně spokojenost. Sehnal jsem si předtím černý, a byl tak pevný, že mi stahoval osy bubnů k sobě, pak se z hrany sjížděl o startovací buben a pálil se, zasvinil mi celý spojkový prostor. Někdo si asi vzpomene, že jsem to tu řešil, i jsem rozpůlil motor, myslel jsem, že jsou osy nějak posunuté, nebo bubny na dvojce vyběhané, že se to takhle sjíždí k hraně. A ono to bylo jen řemenem. Po výměně za hnědý okamžitě pohoda.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron