Stránka 1 z 1

Nepřehánějte to s kalafunou

PříspěvekNapsal: pon srp 25, 2014 18:48:59
od Azor
Tak se přihnal soused, že je babča úplně kouslá. Shodil jsem kryt spojek a opravdu tam byl masakr z ozubeného řemene. Nahodil jsem svůj náhradní a jel to projet, ovšem byla to hrůza - ty kopance při řazení nemohl řemen vydržet (zvláště tenhle hnusný hnědý: http://aziroid.rajce.idnes.cz/kalafuna#100_9162.jpg , ten gumový by asi vydžel víc, spíš by se orvaly zuby). Navíc jsem si málem rozbil hubu, protože brzda okamžitě fest blokla. Vytěžením schlíplého souseda jsem zjistil, že na něčí radu opravdu důkladně nakalafunoval řadicí i brzdové pakny i všechny bubny. Po důkladném omytí všech součástek lihem to zase jelo normálně. Z toho plyne naučení, že nic se nemá přehánět a taky nekupovat ty hnědé, údajně "super" ozubené řemeny - já už viděl takto servané tři. :shock:

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2014 13:02:21
od PetrT30
jj stačí jen špetka (jako když nabíráš sůl :) )
Vozím sebou trošku v pytlíčku na rychlé odmaštění (vysátí mastnoty) kdyby se něco stalo s guferem po cestě.

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2014 13:53:20
od Pavel
Když už jsi u toho řemene, jaký bys teda doporučoval? Protože na trhu jsou ty černé z Německa a ty jsou zas tak tuhé a těsné, že si na nich odpálíš ložiska Ina resp, na klice.

Já zas slyšel chválu na tyto, co nechává dělat Hlavatý z motomaxu. Pořídil jsem si jeden na zkoušku a je takový elastičtější, tudíž šetrnější k ložiskům. Otázka, co vydrží.

http://www.motomaxsro.cz/cz-detail-252- ... eny-m.html

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2014 15:35:18
od ridchey
nemuzu si pomoct,ale s temi pryžovými nemam dobrou zkusenost, kdysi jsem chtel dat novy,ze ten stary gumovy mi prisel jaksi ojety, podle hesla,je to nove a bude to lepsi.....no,nevydrzel ani sto metru,ohoblovane zuby, tak tam sel zase ten stary a najezdil jeste mnoho km, nez jsem sehnal zase gumovy.
a navic -guma ma schopnost jaksi absorbovat do sebe oleje a měknout, takze takovy starsi,provozem dobre zajety a nesmeteny remen je k nezaplaceni.

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

PříspěvekNapsal: stř srp 27, 2014 9:40:10
od Azor
Podle mých zkušeností je ten černý gumový řemen fest pouze zezačátku, po krátké době se přizpůsobí a nijak zvlášť ložiska nezatěžuje. Ten hnědý plastový má v sobě ocelová lanka na kterých ten plast zas až tak moc nedrží. Po čase se stálým ohýbáním při otáčení (a stárnutím materiálu) plast mezi zuby "přeláme", zuby drží na lankách jednotlivě a pak stačí i menší ráz a řemen se shrne tak, jak je to na fotce. Mně takto odešel ten hnědý, dávaný originál fabrikou, už po asi 1 500 km, po výměně za černý gumový zatím cca 10 000 najeto a vypadá stále OK.

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

PříspěvekNapsal: stř srp 27, 2014 10:19:26
od Pavel
Budu tedy prvním průkopníkem na otestování výdrže a životnosti hnědého řemenu. Půjde do Slovenské strely, až se potuní a za chvíli se ukáže, kolik vydrží, nebudu ji vůbec šetřit :)

Re: Nepřehánějte to s kalafunou

PříspěvekNapsal: pát srp 29, 2014 5:29:23
od Droopi
Já mám hnědý (měkký) řemen na obou babettách a nemám s tím problém, na obou jsem již odjel v pohodě 1000km, ale to je zatím málo. Nicméně spokojenost. Sehnal jsem si předtím černý, a byl tak pevný, že mi stahoval osy bubnů k sobě, pak se z hrany sjížděl o startovací buben a pálil se, zasvinil mi celý spojkový prostor. Někdo si asi vzpomene, že jsem to tu řešil, i jsem rozpůlil motor, myslel jsem, že jsou osy nějak posunuté, nebo bubny na dvojce vyběhané, že se to takhle sjíždí k hraně. A ono to bylo jen řemenem. Po výměně za hnědý okamžitě pohoda.