Přestavba 210ky na 215ku

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Přestavba 210ky na 215ku

Příspěvekod jajik_la » sob bře 28, 2015 21:59:53

Dobrý den. Řešil někdo přestavbu klasického motoru 210 na 215ku, čily bez řadící spojky. Nějak o tom uvažuji, tak jestli to nejak kolmat, nebo užto maá někdo vychytané a byl by ochotný se o to podělit. V zásadě jde o to rozpůlit motor, vyndat komlet vnitřek převodovky, namísto velkého ložiska bubnu asi vystružit mezičlánek na usazení menšího ložiska na výstupní hřídel a nejak spojit výstupní hřídel s dvojkovým bubnem, popřípadě tuto část koupit novou (levná zrovna není). Má to někdo nějak vymakaný, popřípadě nákres? Rady typu "přiboduj řadící pakny k bubnu a je to" neberu.
Díky Jarda
jajik_la
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 04, 2014 3:19:47

Re: Přestavba 210ky na 215ku

Příspěvekod kolos » sob bře 28, 2015 22:53:17

Napadl mě celkem jednoduchý způsob, jak trvale zařadit dvojku a byl by to způsob nedestrukční, takže by to v případě potřeby šlo snadno vrátit do původního stavu. jde o to, že by se sundaly řadící čelisti z unašeče a přes otovry v unašeči, tam kde byly čepy čelistí, by se vrtly dvě díry do bubnu. Poté by se unašeč s bubnem spojil dvěma šrouby. Pěkně přes podložky, nebo nějaké distanční kroužky, aby byl unašeč ve své poloze a šrouby bylo možné řádně utáhnout. Zbytek spojky, tedy regulační plech, malý unašeč a obě podložky, by se musely namontovat také. Vyzkoušené to nemám, ale myslím si, že by to mohlo fungovat. Pokud by sis přál provozovat převodovku bez oleje, tak jen rozpůlit motor, odebrat předlohovku, ložiska vyměnit za zakrytá a to je vše. Na výstupní hřídeli by uvnitř ovšem mělo zůstat vše jak bylo, protože celá sestava koleček a segerovek v převodovce, vymezuje axiální pohyb výstupní hřídele. Ničemu by nevadilo, že se uvnitř na hřídeli budou zbůhdarma točit dvě kolečka a babčba tak bude zbytečně o 20dk těžší :wink:
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Přestavba 210ky na 215ku

Příspěvekod Pavel » pon bře 30, 2015 8:35:37

Otázka spíš zní, proč to chceš předělávat na B215?

Vlastním B215 a můžu ti k tomu říct pár zkušeností. Je to nejspolehlivější Babetta, kterou si můžeš pořídit, ale něco za něco. Rozjezdy jsou opravdu hrozné, musíš si přišlápnout. I tak mi to žere rozběhové pakny. Po 3tis km jsem dělal repas obložení. Mám tam tvrdší pružinky, aby Babča zabírala až při vyšších otáčkách a prudší kopce to vyjelo na prokluz. Limit u mé Babetty je tak 10% kopec, víc to nedá. Takže tento stroj doporučuju spíš na rovinky nebo do mírných kopců. Rozhodně to není motorka do hor.

K tvému dotazu ohledně dílů. Babetta má 2 specifické díly a to redukční pouzdro a buben svařený s výstupní hřídelí. To redukční pouzdro koupíš např. zde http://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi ... c_ma=13101 a buben svařený sežeň použitý v inzerci nebo v Maďarsku nový, pokud umíš maďarsky a obtelefonuješ místní eshopy. Je to velmi nedostatkové zboží. Bývá zvykem dát dozadu ložiska samomazná zapouzdřená (6202/C3 2RSH) a do převodovového prostoru se nelije žádný olej.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků