Stránka 1 z 2

Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2016 12:37:33
od mhi
Chtel bych se zeptat co mate okolo O-krouzku a jake celisti k tomu ve dvojkovem bubnu. Nasel jsem ve vykresech varianty:

- dve podlozky, O-krouzek, vysoky vymezovaci krouzek
- jedna podlozka, O-krouzek, vysoky vymezovaci krouzek
- 2x O-krouzek, vysoky vymezovaci krouzek (to neni ve vykresech, ale lidi to tak delaji)
- 1x O-krouzek, vysoky vymezovaci krouzek (lehke celisti)

Pulil jsem motor a pri skladani jsem mel v bubnu jen O-krouzek (nerekl bych, ze jsem ten vymezovaci nebo podlozky ztratil, Babetta od koupe skoro nejezdila a v prevodovce bylo malo oleje, mohlo to tak byt). Po slozeni a jizde se samozrejme dvojkovy buben okamzite zamastil. Mam lehke celisti, pohodlne se mi tam vejde jen posledni varianta bez podlozek, jinak je O-krouzek dost primacknuty. Mam tam dat tu podlozku (+O-krouzek+vymezovaci a pak ty dva kulate plechy), nebo to i bez te podlozky nemusi mastit?

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: čtv led 21, 2016 19:49:14
od ridchey
standartni a nejcastejsi varianta je dve podlozky,Okrouzek a silny krouzek, ten ma v konecnem dusledku malinko- cca0,5mm- vycnivat a ma ho primacknout ten vnitrni regulacni plech- tim se dotesni celek
nicmene byla nekdy montovana (pravdepodobne u tezkych spojek) varianta podlozka, dva Okrouzky a silny krouzek.

ovsem nekdy mely varianty s dvema Okrouzky problemy s razenim

osobne davam jeden Okrouzek, horni varianta

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: pon bře 28, 2016 7:30:48
od pcword
Mám dotaz na označené fotce oranž. Šipkou mám to být zároveň nebo má středový unášeč trochu výš? Mám daný 2xO kroužek a jen 2x slabá podložka
Nevím zda to má tu souvislost že blbě řadí 2 spíš neřadí ale jen dlouho na rovině a nebo z kopce. Olej se tam nedostává.

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: pon bře 28, 2016 13:32:01
od Azor
Ano, ideálně je malý unašeč z mírně silnějšího plechu. On totiž při úplném dotažení matky musí velký unašeč volně vaklat. Někdy se tolerance sejdou tak nršťastně, že při utažení se to znehybní - pak pomůže tenká podložka (planžeta) pod malý unašeč, ale musíš si ji vyrobit sám, musí mít totiž hranatou díru dle konce té hřídelky. Laborovat je dobré bez velkého plechového krytu, aby bylo dovnitř vidět. Možná ale tvůj problém souvisí jen s novými čelistmi, někdy nesednou hned a musí se provozem "ošoustat" aby dokonale seděly. Naprosté odmaštění je přirozeně nezbytností. Dej vědět, jak se daří. :)

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: sob dub 16, 2016 21:22:46
od mhi
Muzete mi prosim jeste nekdo upresnit jak jsou seskladane dily mezi rozbehovym bubnem a klikou? Podle jednoho vykresu vidim od strany valce polozku + ty 2 klecova jehlova loziska a k tomu podlozku. Pak je buben, v nem gufero a tam uz zadne podlozky nemam. Pravdepodobne to je ale spatne, ve vykresech vidim 2 dalsi podkozly...

Aby to nebylo tak jednoduche, na "plakatu" s vykresem skladani motoru to je jeste nejak jinam. Vzdavam se. Jak to tedy ma byt?

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: ned dub 17, 2016 8:55:54
od Zirky
Dovolím si upnout následující obrázek z jednoho motoshopu

Obrázek

Ložiska jsou vidět zde,, jde o lehké čelisti - zbytek je tedy jinak

Podložka u ložisek
451 9 224 21 002 - Podložka - 601-019660

Obrázek

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: ned dub 17, 2016 12:07:43
od mhi
Jde mi o 07 11, 07 12, 07 13 na hornim obrazku. Gufero tam mam, podlozky se bud opravdu velmi kvalitne vlepily do bubnu, nebo je tam nemam. Kazdopadne u jehlovych lozisek jsem mel ty podlozky 2.

To jsem si nemyslel, ze odstraneni kutilskych uprav bude takovy problem :). Oprava sekacky po samo-domo upravach byla otazka chvile (a z nefunkcniho stroje se stal docela hezky chodici), tady neustale objevuju neco noveho.

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: pon dub 18, 2016 16:31:51
od ridchey
v tom je kouzlo babetty, co kus,to originál a lidova tvorivost nezna mezí

nicméně, kdyz to napisu tak,jak se to osazuje poporade na hridel:
1-kalená podlozka, nebo spiše tenky krouzek
2- dva kusy loziska INA viz nákres
3-vnitřní rozbehový buben
4-podlozka do bubnu-pod gufero (aby ti ty ina loziska nechtely probehnout ven guferem)
5-gufero
6-vymezovací podlozka-vymezuje vuli mezi vnitrnim rozbehovym bubnem a vnejsim- tady by mela byt vule cca 0,5mm, tedy podlozek muze byt nekdy i vice,zalezi na tom,jak hluboko se nasadi vnejsi rozbehovy buben-zjistuje se po dotazení vnejsího bubnu posunem vnitrniho bubnu po hrideli, jak tam lita jak šašek v manéži,taky to neni dobre.
7-vnejsí rozbehový buben

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: sob čer 04, 2016 22:46:54
od mhi
Tak jsem za par korun koupil dalsi Babettu :), dalsi 210.000 z roku 1984. najeto 14 tis km a bez vybrusu, tahne moc pekne. K memu uzasu opet jina sestava veci na klikove hrideli u jednickoveho bubnu (ale je tam navic jeden krouzek podle schematu, uz chapu jak to ma byt - ten dam i do "svoji" B210).

Dvojku jsem jeste nezkoumal (radi lepe nez moje prvni B210), ale opet axialni vule jako pr*se. Nejak se mi nechce platit povinne ruceni na 3 Babetty, kdyz muzu jet jenom na jedne, ale pokusim se nekde vyzkouset na delsi vzdalenost jestli se zamasti i tato, nebo ne. Pri koupi tam chybel olej, bylo to cele takove mastne, atd., takze moje hodinova "oprava" nemusi nic znamenat.

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: ned čer 05, 2016 0:00:36
od Azor
Pokud vás z rodiny nejezdí najednou víc, tak se to řeší tak, že se koupí další štítek a na ten se vyklepne stejné číslo, stačí pak 1 pojistka a jedny papíry. Netvrdím, že je to zrovna košer, ale kdo ti to dokáže. :oops:

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: ned čer 05, 2016 0:50:43
od mhi
:) No ja nevim, platim bez bonusu 130 Kc/rok/Babebetta (nikdy jsem moto nemel a auta jsou na firmu), slo mi spis o princip, jestli k tomu pribude jeste nejaka Jawetta, Stadion, Parez, tak bych mozna mohl dostat i slevu na celou flotilu :).

Je desive jak rychle se ty Babetty mnozi. Prvni B210 jsem kupoval loni za 4500 i s dovozem, druhou B207 za 3500 (ale byla hezka, jinak bych to za ni asi nedal), treti B207 jsem vzal za 2000 protoze k ni byla hromada ND (ale jinak je nejhorsi, i kdyz nepochybuji, ze ji rozjedu :) ), no a posledni B210 jsem ted' vzal za 1500. Ty posledni dve byly mysleny jako zdroj dilu pro prvni dve, ale treti jak se zda bude potrebovat jeste jednu kamaradku stejneho typu.

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: ned čer 05, 2016 10:25:37
od ridchey
jj, Babetty na sebe dokazou vytvorit zavislost a je tezke to urejdovat tak,aby se v tom clovek "neutopil" :-)

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: úte čer 07, 2016 11:56:23
od mhi
Mimochodem, kde se kupuji autenticke stitky? Na druhou B207 jsem dostal stitek "do ruky", ale ten byl tusim na Mopedy s.r.o., ktere samozrejme v dobe vyroby B207 neexistovaly. Nekdo Babettu prelakovaval, dodejme ze dost amatersky, puvodni stitek se nedochoval. Taky me fascinuje jak lide vydavaji takovy ten Aukro- kartonek "Mototechna" - prukaz zpusobilosti typu - za original "technicak". Bily jako kdyz vyjede prave z tiskarny a pry to je z roku 1979 ...

A posledni co by me zajimalo, je nekde na ramu jeste vyrazene cislo, krome stitku? Na Jawach je nekde pod nadrzi (nepletu-li se), na Babettach jsem to nenasel.

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: úte čer 07, 2016 13:24:29
od Azor
Štítky má skladem většina internetových prodejců motodílů, cena i s 2 nýtky cca 85 až 100 kč, jsou identické s originálem, lze vybrat P.Bystrica i Kolárovo, chce to trochu posurfovat po netu. Na rámu měly číslo akorát exportní modely, pokud to odběratel požadoval (umístěné na krku rámu), pro tuzemsko rám číslován nebyl. Původně se sledovalo ještě číslo motoru, které bylo při koupi shodné s číslem rámu, ale ty doby jsou dávno pryč - dnes je motor pouhým náhradním dílem a číslo se už nesleduje. No a ty aukroknížečky jsou pitomost (i když žádné chráněné prvky na tom nebyly a pokud falzifikátor přesně napodobí originál a dá tam razítko mototechny ála originál, není vpodstatě šance na to přijít, tím spíš pokud to dá zestařit na slunce apod). TÍM ALE NIKOHO NENAVÁDÍM K NEPRAVOSTEM !, jenom konstatuji. :twisted:

Re: Podlozky ve dvojkovem bubnu [B210.000]

PříspěvekNapsal: úte čer 07, 2016 18:58:11
od Pavel
Už delší dobu uvažuji o instalaci motoru Zundapp https://www.facebook.com/2tiemposracing ... nref=story

Jak píše Azor, bere se to jako náhradní díl, tak nebude problém a málokdo si toho všimne, že to je motor úplně z něčeho jiného ;)