Stránka 1 z 1

Spojky jen zařazená 2

PříspěvekNapsal: pát dub 01, 2016 18:51:59
od pcword
Mám teď opačný dotaz mám při rozjíždění neustále zařazenu 2 ani do kopce to nemá snahu přeřadit na1. Spojky těžké
Kde může bít teď problém..

Re: Spojky jen zařazená 2

PříspěvekNapsal: pát dub 01, 2016 19:16:18
od alexandr-t
Špatně poskládaný?

Re: Spojky jen zařazená 2

PříspěvekNapsal: pát dub 01, 2016 21:02:21
od pcword
spojka je složená dobře ,neboť ze začátku to bylo obráceně na 2 to nechtělo zařadit tak to jelo na 1 po zajetí už řadila dobře, ale ted spíš více zařazena

Re: Spojky jen zařazená 2

PříspěvekNapsal: sob dub 02, 2016 5:45:26
od ridchey
jestli tam mas ty dva tesnici Okrouzky,tak jeden vyndej a nasad klasickou sestavu:
dve tenke podlozky
lehce omasteny Okrouzek
silna podlozka

jeste mne napada- nemel jsi tam puvodne kdysi lehke celisti?

Re: Spojky jen zařazená 2

PříspěvekNapsal: sob dub 02, 2016 10:16:11
od Azor
Při mírné mastnotě se někdy přilepí obložení řadicích čelistí na buben a pak je trvale zařazená dvojka - otevřít, zkontrolovat a odmastit (i obložení čelistí). Odmastit čističem brzd nebo perchloretylenem, benzín, aceton i rozpouštědla barev jsou na prd.

Re: Spojky jen zařazená 2

PříspěvekNapsal: sob zář 19, 2020 19:22:24
od jarmil
Čau lidi, nechci zakládat nové vlákno. Mám podobný problém. Oživuji "mrtvolku" známému. Roky stála někde pod senem. Takže vyčištěný karbec, výfuk, nové pneu, atd. Motor byl venku, jen jsem prošel zapalování, spojky (odmastil) a poskládal. Vyměnil olej v převodovce. Motor jsem nepůlil. Babetta už krásně chytá, ale .... Podle mého názoru je tam stále dvojka. Na stojánku motor vytočím bez problému (zadní kolo se točí jak o závod). Ale v mírném kopci nemá tah - neřadí. Po rovině nebo z kopce dolů letí jak splašený kecky. Údajně byl tento problém "odstavení" babetty před lety. S tímto problémem jsem se ještě nesetkal. Takže, kde může být problém? Musím půlit motor anebo se to dá vyřešit jinak? Díky.

Re: Spojky jen zařazená 2

PříspěvekNapsal: ned zář 20, 2020 8:00:52
od Azor
Tady bych si tipnul spíš na problém vůlí mezi všemi částmi dvojkové spojky, veškeré části - unašeč čelistí, regulační i vnitřní unašeč musí být vzájemně zcela volné, zejména pozor aby středová matice po utažení neomezovala jejich pohyb. Když se to "procvaká" rukou, musí být cítit, že to nikde nevázne.

Re: Spojky jen zařazená 2

PříspěvekNapsal: pon zář 21, 2020 10:09:53
od jarmil
Takže podle tvého názoru to někde drhne. Tedy chápu-li to správně, tak je v podstatě celá hřídel dvojkové spojky (někde) spojena. Prostě, někde je hryzlý do sebe. Tenhle motor má lehký čelisti. Mám ještě jiný motor, který má těžký čelisti. Co vše musím vyměnit, abych to mohl zkusit s těžkými čelistmi?

Re: Spojky jen zařazená 2

PříspěvekNapsal: pon zář 21, 2020 12:24:04
od Azor
Nemusí to být hned hryzlý, stačí když to o sebe trochu víc tře. Aby to dobře fungovalo, musí tam být poměrně velké vůle mezi jednotlivými prvky - v ruce to prostě musí vaklat. Neměly by být příliš opotřebené ani ty navařené mosazné plošky o které zabírá regulační unašeč (většinou ale vydrží opravdu dlouho). Samozřejmě to ovšem může být i něco jiného, pokud to nemůžu přímo osahat, je mé vyjádření pouze tušením problému. Dobře můžou řadit i lehké čelisti, stojí za to trochu si s tím pohrát, výměna je totiž relativně drahá - potřebuješ nový unašeč čelistí (na něm musí být i rolničky /jsou místo těch mosazných návarků/, ale to bývá v prodeji většinou jako jeden celek) samozřejmě i s těmi čelistěmi a nový regulační a vnitřní unašeč; ostatní už je shodné.

Re: Spojky jen zařazená 2

PříspěvekNapsal: úte zář 29, 2020 6:08:42
od jarmil
Tak jsem to včera znovu rozebral a poskládal. Před tím jsem si však koupil sadu na výměnu za těžké čelisti (unašeč, čepy, segrovky, čelisti a vnitřní unašeč - sestava dvou kusů.) Celkem za necelých 1200,- Kč. Docela drahota. Říkal jsem si, že pro sichr, kdyby se mi to nepodařilo rozchodit. Ale po opětovném seskládání a lehkém přibroušení obložení spojky to už řadí. Sice ne ta rychle jako u těžkých čelistí (porovnávám s mojí B210), ale třeba si to ještě sedne. Sadu ale upotřebím, plánuju generálku motoru své babetty.
Ještě mám dotaz. Cvakání v bubnu s rozběhovou spojkou dělají měkké pružinky? Nedaří se mi docílit zastavení zadního kola na stojánku. Pokud stáhnu otáčky na karburátoru, tak zhasnu motor a při otáčkách z mého pohledu optimálních volnoběžných se kolo otáčí. A pokud podržím brzdu je právě ono cvakání hodně slyšet. Pomůže výměna pružin v odstředivé rozjezdové spojce?

Re: Spojky jen zařazená 2

PříspěvekNapsal: úte zář 29, 2020 9:37:45
od Azor
Přirozeně tvrdší pružiny ve spojce rozjezdu lépe zabrání točení kola při volnoběhu. Ono je někdy problém dosáhnout úplného klidu kola při nechcípavém volnoběhu (osobně to už moc neřeším, neboť při jízdě je to jedno a tu chvilku po startu na stojánku zmáčknu prostě brzdu, proč se s tím trápit). Za cinkáním rozběhové spojky můžou být také vadné (např. zlomené nebo již nepružící, příp. úplně chybějící) ploché pružiny pod jednotlivými paknami spojky.