Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

Příspěvekod ridchey » pon lis 14, 2016 15:35:11

nikde neni uveden jejich rozmer, proste dva tenke krouzky, jeden slaby a jeden tesnici Okrouzek
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

Příspěvekod mhi » pon úno 06, 2017 23:29:48

Behem mesice to muzu zmerit, budu na te B210 neco opravovat. Tak jestli to pocka ...

Sam jsem tady s nekym resil jak to je a zjevne se experimentovalo. Mne se nejak osvedcila tlusta - O-krouzek - 2 tenke, netece to, a nejak to i radilo ... ale blbe.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

Příspěvekod Grunt » ned zář 17, 2017 13:13:21

Tak jsem našel řešení a něco mi říká že bych se měl o něj podělit. Ale ať se vrátím v čase do minulého léta: Kalafuna došla!
Měl jsem vždycky připravené dva páry paken, jeden v bubnu a na druhém zasychala čerstvě natřená kalafuna. No bylo to provizorní řešení ale fungovalo konkrétně do doby než mi ta kalafuna došla. Pak jsem zkoušel na sucho všechno možné i nemožné, dokonce jsem si koupil na zkoušku fungl nové lehké spojky (ty jsou ještě horší než cokoliv zkoušené před tím) no zkrátka jsem byl s rozumem v koncích a zoufalý, tak že jsem plánoval si snad i vlastní čelisti udělat.
Problém byl skutečně v tom že pakny, když se točí a mají se rozevřít derou se o bok bubnu a prostě to trvá a nebo se nerozevřou vůbec. Buben doškrabaný jako kráva. Prostě osky na kterých je obložení nejsou naprosto kolmé k bubnu nebo čelisti trošku vanglují a je to. Napadlo mě tedy vzít oškrabaný buben ke kolegovi soustružníkovi nech mi jednak doškrabanou plochu srazí na rovinu a zároveň tím ubere něco málo z bubnu a měl by tak mezi stěnou a bokem paken vzniknout větší prostor. Buben nasadil na soustruh a sdělil mi že ani omylem protože:

  • Buď se mu nepodařilo do soustruhu buben upnout tak aby byl naprosto souosí s osou soustruhu.
  • Ten buben tak souosí prostě je v důsledku běžného používání. V každém případě by to tak maximálně urvalo špičku nože než že by to něco ubralo.

Zkušený soustružník mi ovšem poradil jinou radu: Když mi vadí doškrabaný buben, mám si ho jednoduše vyleštit běžnými prostředky a pod gufero na bubnu vrazit nějakou podložku ať pakny trošku odsadím (hlavně to bylo míň práce pro něj ;-)). Což je vlastně zmiňované řešení do kterého jsem se také pustil:
Na konci minulého roku jsem vysadil buben z motoru, vzal ho k soustruhu na vrtačku jsem nasadil kolečka z leštící sady a pustil se do toho. Teprve když jsem mírně rozleštil doškrabanou plochu vylezlo na povrch jak moc se čelisti do bubnu zakusují.
buben.jpg
buben.jpg (82.18 KiB) Zobrazeno 3398 krát

Ty rýhy jsou nějaký ten milimetr hluboké, akorát na matném doškrabaném bubnu to není vidět. U odsazení pro gufero je ta plocha původní a kousek od ní dál od středu kam už čelisti při otáčení dosáhnou doslova vysoustružili do materiálu schodek. No rýpal jsem se s tím celý den do večera a rýhy se mi nepodařilo úplně vyrovnat, schodek už vůbec ne, ale řekněme že jsem dosáhl stavu se kterým jsem byl po úmorné dni spokojen.
Podložku jsem si nechal vypálit myslím z plechu tl.1,5mm, možná dva milimetry, samozřejmě na několikrát protože jsem si to pořádně neproměřil. Ale prostě tak že podložka zapadne pod gufero a plocha odsazení na čelistích která se má dotýkat bubnu pod guferem se dotýká podložek.
podlozka.jpg
podlozka.jpg (68.45 KiB) Zobrazeno 3398 krát

Nové gufero jsem nalisoval a tím podložku v bubnu zajistil vše složil a od té doby funguju. Neřádí to úplně jak fungl nová převodovka, ale rozhodně nemusím řadit rozjezdem z kopce (lehká varianta) a do mírného kopečka dvojka drží. Prostě mi to vyhovuje.
Na začátku dubna jsem provedl kontrolu jak podložky tak bubnu samotného:
kontrola.jpg
kontrola.jpg (50.38 KiB) Zobrazeno 3398 krát

mírně od uhlíkového prachu, nic co by trocha technického benzínu nespravila. Ale jinak jako nová a od čelistí ani škrábanec. Od těch dob jsem převodovou spojku rozdělanou neměl a prostě jsem jezdil a řešil i jiné věci. Až do teďka kdy už mírně začíná vynechávat, ale předpokládám že prostě bude už sjeté obložení. Až budu mít čas tak to rozdělám a zkontroluju. Najezděno několik 1000km bez toho abych neustále musel řešit nefunkční spojku. Přitom řešení za desetikačku.
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

Příspěvekod ridchey » úte zář 19, 2017 3:41:28

nechci nijak srazet tvoji vynalezavost, ale docela by mne zajimalo, jak vypada ted hridel unasece celisti jak v miste, kde jsi dal tu podlozku, tak i celkovy stav te hridele samotne a i vnitrek hridele radiciho bubnu.
Protoze si myslim, že cely puvod tech patalii by mohl byt od vyslahaneho loziska (tusim 6006) pro radici buben, resp. i celkové nasledne opotrebení tech hridelí mezi sebou.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

Příspěvekod Zirky » úte zář 26, 2017 12:01:51

Právě takovou podložku jsem měl ve svém bazarovém bubnu. Pak mi nešlo couvat, protože se to sevřelo a jako by byla stále zařazena dvojka
viewtopic.php?f=17&t=4089
Zirky
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 51
Registrován: sob bře 12, 2016 10:13:27
Bydliště: Bohumín

Předchozí

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků