Stránka 3 z 4

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: pát dub 29, 2016 18:16:20
od Pavel
Kurňa, ty máš dotazy:)

Tak si odšroubuj nalévací otvor, nastartuj na stojánku a protůruj. Dokud z toho bude stříkat ven olej, tak se to maže. Pak otři olej z rámu a karterů a trochu tam dolej. A je to.

Trochu čistší řešení je zavedení endoskopu do převodovky a odlívání oleje, dokud bude alespoň jedno kolečko aspoň trochu ponořené do oleje.

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: sob dub 30, 2016 22:21:52
od pH1
Pavel, kde robia to školenie?
Ja mám radiace čeluste dve rozdielne, t.j. jednu z plechov, druhý kus je origo. A to len preto, že z pôvodnej čeluste sa mi odlomilo obloženie. Lepenie obložení v okolí NZ nerobí asi nikdo, čo som počul(Bol som sa opýtať v Auto-moto Kálazi). Neviem ako je to v Kolárove, možno tam napíšem e-mail. Babetty sú ako ľudia, ako sa podarili pri výrobe, tak kvalitné sú. :D Ale späť k téme. Ja som mal pred týždňom rovnaký, alebo podobný problém. Dneska som to rozobral, odmastnil(+ jemným šmirglom pohladil a znovu odmastil tech. bezinom), vypustil zelený prevodový olej M6AD(SAE 30), pridal som podložky domácej výroby z plechu(hrúbka 0.5mm ? neviem) na kolíky pre vymedzenie vôle, rozobral karburátor, pretože mi vytekalo a to som mal to plavákové veko zatmelené. Špatne som ohol rameno plaváka. Teraz som to už dobre ohol a keď som otvoril kohútik, tak ani kvapka na miske! Ešte predtým som poskladal spojky a opatrne som namazal hriadeľ. Použil som Mol alubia AK 2G. Dúfam, že to je kvalitné. Každá babetta je svojím spôsobom jedinečná, už len preto, ako sa oňu stará majiteľ. Začal som s opravou asi o 13 hod. a skončil som tak o 20 hod. :lol: Keď som si prvý krát rozobral spojky, tak som sa len čudoval, ako ten čas rýchlo prešiel, hodina po hodine ako voda. Ešte toľko, že prevodový olej som dal PP80 a asi tak 20-30 ml. Možno až 40 ml, nemeral som presne, ale možno ešte pridám tak 10 ml. Bo keď som nahol babettu, tak asi pri tých 40% mi začalo tiecť z kontrolného otvoru. No keď som mal všetko hotové, naštartoval som a odišiel na mienšiu jazdu po dedine. Bol som spokojný, že mi to konečne radilo.
https://goo.gl/photos/DCFGYheFr3mzawiXA

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: sob dub 30, 2016 22:59:21
od ridchey
radici celisti by jsi mel mit pokud mozno stejneho druhu, aby byl buben vyvazeny, protoze original tezke pakny ze spekaneho prasku jsou o trochu lehci,nez ty ze skladanych plechu....

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: ned kvě 01, 2016 6:01:52
od Pavel
Vyškolil mě osobně sám ředitel Motomaxsro pan Hlavatý při jedné z mých návštěv. Je to člověk, který o těch Babettách ví nejvíc ze všech, co znám.

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: pát kvě 06, 2016 13:03:41
od Zirky
Tak jsem nakonec vše ještě asi 5x vyčistil. Upustil jsem olej na náklon mopedu cca 45stupňů , možná víc. Ještě vyzkouším jestli cáká z napouštěcího šroubu. Do dvojkové spojky dal zpět těsnější O-kroužek 14x2,5 chcete-li 19x14 místo originálního 19x15. Plechy nedrhnou, pakny chodí.
Zatím vše vypadá v pohodě.
Řadí sice zdlouhavě, ale řadí. Záleží jak moc akceleruji. Když držím plyn na uzdě, řadí plynuleji. Někdy má problém překonat rychlost potřebnou na přeřazení 25-30 KM/hod i při vysokých otáčkách. Nakonec vždy přeřadí. Co se týká převodu, změna je jen na pastorku, kde jsem vyměnil už před tím z 13Z na 14Z. Což by na to řazení nemělo mít až takový vliv, pokud jedu po rovince. Výfuk, koleno a výfukový kanál - vše čisté. Sání karburátoru mám mimo rám jako Dellorto - sítko čisté. Předstih cca 1,5mm. Svíčka cihlová. Prostě ready.
Vypadá to že už se nemastí. Asi šlo o hladinu oleje v převodovce.
Vesměs jsem spokojený, ale mohlo to být lepší. Nějaké typy?

Přes sezónu snad vydrží a pak půjde válec na výbrus. Snad se to zlepší.

Jo a gufera na klikovce vyměněny :D

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: pát kvě 06, 2016 13:22:49
od Azor
Nemuč jí, vždy když budeš mít pocit, že už by měla řadit, tak na chvilku trochu uber, to dost pomáhá. Jinak každým laborováním se trochu změní geometrie dosednutí obložení na buben, nech tomu trochu času, věřím, že si to sedne. :)

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: sob kvě 07, 2016 2:00:42
od ridchey
presne tak jak pise Azor,ted to nech sednout. v podstate je to co popisujes spravny stav.

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: pát kvě 13, 2016 12:04:42
od Zirky
Zdravím
Po asi 100km řadí vesměs bez problémů, viz předchozí odpověď a to bez nutnosti zásahu do spojek, což považuji za úspěch. Ještě jsem zkusil jestli mi olej "cáká" a je to cajk.
Tak jsem si ještě znova zkontroloval výfuk, zacpal šroubkama dodělávané díry v tlumiči a zátce výfuku, dal mezi zátku a tlumič nový azbestový provázek. Hned byla bába o poznání tišší. Dokonce se mi zvedla bohatost směsi. To jsem kontroloval poté co mi to na volnoběh začalo chcípat. Že by zatěsnění vložky mělo takový vliv? Asi se lépe vrací spaliny do válce - lépe se vyplachuje ??? Musel jsem otočit šroubkem bohatosti o cca 1/2 otáčky. Taky se mi zdá že bába není už tak rychlá a hůř akceleruje v 35-45km/hod...
Zkusím ještě nastudovat, když tak Díky předem za odpověď. I když off topic

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: stř srp 03, 2016 22:43:09
od Grunt
Jedna rada z hlubin internetu až se problém vrátí (a že se pravděpodobně vrátí) a těsně před tím než vezmete do rukou těžké kladivo a Babettu ze vzteku rozflákáte: Zkuste natřít to obložení kalafunou a nechte to do dalšího dne zaschnout.

kalafuna.jpg
kalafuna.jpg (85.35 KiB) Zobrazeno 11075 krát

Sice by se to nemělo, ale krom nekonečného laborování s převodovou spojkou taky řeším i jiné problémy. Mažu už druhou sezónu a až mi kalafuna dojde tak asi začnu jezdit na kole. Má to sice svoje mouchy:
1.jpg
1.jpg (113.41 KiB) Zobrazeno 11075 krát

2.jpg
2.jpg (86.38 KiB) Zobrazeno 11075 krát

ale zas na druhou stále o řád lepší než to natvrdo lepit epoxidem nebo vařit (nicméně duševní rozpoložení lidí/zoufalců při kterém to udělali plně chápu :-) je to přesně ten moment předtím než stroj svrhnete z velmi vysokého srázu).

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: stř srp 03, 2016 23:29:46
od Azor
Jasně, na chvíli to pomůže, ale pro ty kteří to ještě nezkoušeli, mám radu tvrdě vykoupenou (sice už dávno, ale stalo se) rozbitou hubou a rozervaným řemenem. Takže NEPŘEHÁNĚT !!! to s tou kalafunou, stačí v lihu rozpuštěnou kalafunou jemně líznout štětečkem obložení. Tady opravdu neplatí víc je líp. Já jsem to svého času nakalafunoval fest a výsledek se dostavil :evil: řadilo to s takovými drbanci, že se roztrhal (hnědý) řemen, sroloval se tak, že babča na místě zablokovala a já šel přes řidítka - bylo to z kopce a původní rychlost babety se rovnala rychlosti mého držkopádu.

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: čtv srp 04, 2016 9:29:26
od Grunt
Dřív se kalafuna ředila kolomazem a teoreticky by asi šlo kalafunu rozředit nějakým voskem či nějakou voskovou substancí (nebo naopak odpařováním zase koncentrovat). Ostatně co tady čtu tak při používání kalafuny na smyčcové nástroje se řeže různými kovy (zlato/stříbro/cín) aby měla různou přilnavost a tření a pro různé nástroje se kvůli vyloudění různých tónu používají různé kalafuny. Ale to už je na hlavu padlé takhle laborovat. V první řadě by se měl vyřešit problém, ne řešit symptomy. Důležité je že pokud to funguje s kalafunou a bez ní ne, problém není mechanického rázu třeba uvnitř převodovky, ale prostě v gripu toho obložení.

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: čtv srp 04, 2016 9:45:14
od Pavel
Nechci rýpat, ale obložení na těch obrázcích je už od pohledu brutálně sjeté. Bylo by dobrý to přelepit za nové.

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: čtv srp 04, 2016 11:20:45
od Babetak1986
Presně nech jsi to přelepit nebo nové.Takový shit :D

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: stř srp 24, 2016 13:26:01
od Zirky
Zdravím
Jen pro informaci. Po zhruba 700 km spojka drží a nejsou problémy. Asi je fakt lepší mít o něco nižší hladinu oleje v převodovce. Stále používám do dvojkové spojky O-kroužek 14x2,5. Možná i ten trochu pomohl, jelikož je těsnější. Prostě je sucho....
Tak bych to asi za mě uzavřel
Díky všem za podporu

Re: Spojka těžká stále mastná - Špatně řadí

PříspěvekNapsal: ned lis 13, 2016 13:57:26
od jarmil
Čau lidi, nechci zakládat nové vlákno, tak to hodím sem.
Můžete mi někdo sdělit rozměr těch dvou podložek v duté hřídeli pod kroužkem 19x15? Jsem je ztratil, ve výkresu rozměr není a potřebuji je koupit. Tak abych věděl, co říci prodavači.
Ještě jedna věc. Ve výkresu, kde jsou těžké čelisti, jsou podložky kresleny. http://www.babetta.info/Babetta/images/ ... schema.jpg
Ve výkresu s lehkými čelistmi již kresleny nejsou. http://bunkry-ostrava.cz/210.jpg
Přitom to tělo unašeče je pořád stejné, ať se jedná o lehké anebo těžké čelisti.
Na internetu je spousta videí. Někdo ty podložky má, jiný zase ne. Tak babo raď.
Lidé dobří, potřebuji ten rozměr.

Díky.