Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

Příspěvekod Rado » pon čer 30, 2008 8:19:02

Panove, opet a znova, problem se zarazenim druheho stupne. Prosel jsem forum a nasel spoustu rad, ale bohuzel muj problem stale nevyresen, proto prosim o dalsi rady. A k veci, vymenil jsem vsechny celisti, pres startovaci, rozbehove i 2- stupne (lehke), regul unasec + vnitrni, vycisteni bubnu odmastovacem brzd i pouziti kridy a mnoho dalsich dilu, jelikoz stroj byl uplne mrtvy. Babetta nema vubec snahu zaradit dvojku, na 1 to "rve" asfalt a 2 nic. Diky za dalsi rady....
Rado
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon čer 30, 2008 8:00:58
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod milda » pon čer 30, 2008 12:48:28

Řazení dvojky se účastní dvojkový buben, dvojkové čelisti s unášeči a volnoběžka v převodovce. Možnost takové poruchy volnoběžky aby zůstala seknutá v sepnuté poloze se tu už probírala a nikdo se s ní nikdy nesetkal. Takže je nejpíš porucha klasicky v sestavě čelistí a bubnu. Máš opravdu vše poskládané jak má být, není přehozené pořadí součástek nebo něco naopak? Čelisti i unášeč musí být volně pohyblivé i když dotáhneš tu centrální matku. Dobře se to kontroluje tak že tam nedáš ten plechový kryt, ten to jen chrání před nečistotou. Hlavně zkontroluj jestli ti čelisti při roztažení dobře doléhají tou třecí ploškou na buben. Mohl jsi koupit nějaký šmejd který nesedí. Volnoběžka se dá zkontrolovat bez demontáže tak že když pomalu otáčíš dvojkovým bubnem, čelisti se točí stejným směrem, ale pomaleji, zůstávají pozadu. To je jako jednička. Pak zkus chytit dohromady kleštěma čelist k bubnu a otáčej zároveň buben i čelisti. Volnoběžka se musí lehce rozpojit a musí to jít.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Rado » stř črc 02, 2008 8:44:28

milda píše:Řazení dvojky se účastní dvojkový buben, dvojkové čelisti s unášeči a volnoběžka v převodovce. Možnost takové poruchy volnoběžky aby zůstala seknutá v sepnuté poloze se tu už probírala a nikdo se s ní nikdy nesetkal. Takže je nejpíš porucha klasicky v sestavě čelistí a bubnu. Máš opravdu vše poskládané jak má být, není přehozené pořadí součástek nebo něco naopak? Čelisti i unášeč musí být volně pohyblivé i když dotáhneš tu centrální matku. Dobře se to kontroluje tak že tam nedáš ten plechový kryt, ten to jen chrání před nečistotou. Hlavně zkontroluj jestli ti čelisti při roztažení dobře doléhají tou třecí ploškou na buben. Mohl jsi koupit nějaký šmejd který nesedí. Volnoběžka se dá zkontrolovat bez demontáže tak že když pomalu otáčíš dvojkovým bubnem, čelisti se točí stejným směrem, ale pomaleji, zůstávají pozadu. To je jako jednička. Pak zkus chytit dohromady kleštěma čelist k bubnu a otáčej zároveň buben i čelisti. Volnoběžka se musí lehce rozpojit a musí to jít.

Myslim si, ze to mam posladane dobre, velka podlozka pres unasec i celisti nijak nebrani pohybu. Pro jistotu to vyfotim a poslu mailem. Jeste zkontrolu volnobezku, podle tve rady, ale dostanu se k tomu az o vikendu. Zatim diky
Rado
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon čer 30, 2008 8:00:58
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod milda » stř črc 02, 2008 12:52:55

Pěknou fotku lehké spojky najdeš v příspěvku "Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto" od IGOREVA. Je tam k tomu i popis kritických míst. Pokud by bylo vše o.k. a Babetta přesto neřadila, tak jedinou možnou příčinou by byl slabý výkon motoru. Babetty řadí na rovině dvojku okolo 20 km/h. Pokud máš 25 km/h a Babetta ani nezačíná přeřazovat, musí být chyba ve spojce.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re:

Příspěvekod Losob » ned kvě 31, 2009 23:19:40

Ahoj,pročetl jsem tu spousty zajímavých témat a mám stejný problém jako Rado,ale já už vyzkoušel opravdu vše a pořád vše ukazuje na zaseknutou volnoběžku v zařazené poloze...nebo vás napadá jiná příčina po těchto úkonech,co už jsem odzkoušel...
1.Babeta jede pouze cca 25km/h a při této rychlosti začíná něco jako přetahování mezi jedničkou a dvojkou ale víc opravdu nejede. Vydržej jsem ji takto týrat cca 10 minut a po opětovném rozdělaní jsem zjistil,že dosedací plocha jeničkových čelistí už začala měnit barvu mírným kalením...
2.Nejde s ní couvat,kolo je při pohybu vzad úplně natvrdo a to jak u nových tak starých a úplně sjetých čelistí... :( (nastartovaná i nenastarovaná)
3. Babeta při zabrždění a ubrání plynu na místě zdechne-na stojanu mi to neudělalo
4. Strašně špatně staruje-což jsem připisoval dobré kompresi a většímu odporu k čelistím,ale ted začím přemýšlet jestli to nemá souvislost...
5. Vyměnil jsem už všechny čelisti včetně všech pružin,koupil jsem jak dvojkový,tak jeničkový buben s víčkem co drží rozjezdové čelisti(ani snad nebudu psát kolik to vše stálo) :?



Nejvíc mě na celé věci štve,že stejný problém už měla babeta předtím,než jsem půlil motor kuli výměně vylágrované klikovky a zadřeného válce a na volnoběžku jsem se jaksi zapomněl podívat... celý tento problém jsem totiž přisuzoval zarezlým ložiskům kreré jsou mezi rozběhovým bubnem a klikovou hřídelí.

Všechny tyhle věci jsem opradu musel dělat a vyměnit,byla totiž po předchozím majiteli opravdu téměř na odpis,ale ted bych ji opravdu nejradši hodil ze skály.

Dnes objednávám volnoběžku a zítra rozhodím motor. Pokud ani volnoběžka nepomůže,půjde asi do světa
Losob
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned kvě 31, 2009 22:31:31

Re: Re:

Příspěvekod MarekG » pát srp 21, 2009 12:08:25

Losob: Jak si dopadl? Máš to vyřešené, byl problém v té volnoběžce?
BABETTA 210/100 r.v. 1998
MarekG
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon črc 20, 2009 17:37:14

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

Příspěvekod martin110r » pát srp 28, 2009 23:34:56

Mne sa na Babette osvedčila kalafuna na dvojkových čelustiach. Jednoducho vezmete kalafunu (elektrotechnici poznajú), rozpustíte ju v liehu, rozotriete po dvojkových čelustiach a necháte uschnúť. Lieh sa odparí, kalafuna ostane. A potom to z jednotky do dvojky radí ako zdivené. Žiadne dlhé čakanie a hučanie na jednotke, pokial sa automatu uráči zaradiť dvojku. Len bacha, prvé tri preradenia sú o hubu, pokiaľ sa tá vrstva trošku nezhobluje. Rozhodne aspoň prvých 5 km neodporúčam žiadnu prudkú akceleráciu, kedy dojde k rýchlemu preradeniu, lebo tá prevodovka sa vám "poďakuje". Pokial sa trošku neopotrebuje vrstva kalafuny, musíte pridávať opatrne a zvlášť pri rýchlosti, kedy začne radiť do dvojky byť opatrný. Potom už je to v pohode, a s pribúdajúcimi kilometrami sa vraciate do "starých koľají", keď sa kalafuna zbrúsi úplne.

Zrovna teraz cez víkend to idem na svojej Babette spraviť, lebo už jej tiež dlho trvá preradenie z jednotky do dvojky.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

Příspěvekod R4gg4 » stř říj 06, 2010 20:38:25

martin110r píše:Mne sa na Babette osvedčila kalafuna na dvojkových čelustiach. Jednoducho vezmete kalafunu (elektrotechnici poznajú), rozpustíte ju v liehu, rozotriete po dvojkových čelustiach a necháte uschnúť. Lieh sa odparí, kalafuna ostane. A potom to z jednotky do dvojky radí ako zdivené. Žiadne dlhé čakanie a hučanie na jednotke, pokial sa automatu uráči zaradiť dvojku. Len bacha, prvé tri preradenia sú o hubu, pokiaľ sa tá vrstva trošku nezhobluje. Rozhodne aspoň prvých 5 km neodporúčam žiadnu prudkú akceleráciu, kedy dojde k rýchlemu preradeniu, lebo tá prevodovka sa vám "poďakuje". Pokial sa trošku neopotrebuje vrstva kalafuny, musíte pridávať opatrne a zvlášť pri rýchlosti, kedy začne radiť do dvojky byť opatrný. Potom už je to v pohode, a s pribúdajúcimi kilometrami sa vraciate do "starých koľají", keď sa kalafuna zbrúsi úplne.

Zrovna teraz cez víkend to idem na svojej Babette spraviť, lebo už jej tiež dlho trvá preradenie z jednotky do dvojky.


zajímalo by mně jestli tou kalafunou mažeš jen čelisti nebo celý buben? dik
R4gg4
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř říj 06, 2010 20:33:56

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

Příspěvekod martin110r » stř říj 06, 2010 21:47:17

Je to jedno. Ale už to nerobím. Trpia unášače, pri dlhodobom používaní kalafuny trpí voľnobežka v prevodovke. Ak zle radí, treba nájsť a odstrániť príčinu, a nie ututlať problém kalafunou.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

Příspěvekod RofliXuS » stř říj 06, 2010 22:00:38

Inak toto by aj mna zaujímalo lebo mne dnes už radila tak tak... trvalo jej to aj viac ako 3 sekundy ... a potom som to už moc nepreháňal...
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

Příspěvekod martin110r » stř říj 06, 2010 22:38:40

Možno unášače.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

Příspěvekod RofliXuS » stř říj 06, 2010 22:43:11

:) okej uvidím čo sa stým da robiť :)
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

Příspěvekod martin110r » stř říj 06, 2010 22:52:24

Tak pozri no. Nikto tu nemá vešteckú guľu.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Re:

Příspěvekod Starec » čtv říj 07, 2010 7:06:41

Losob píše:1.Babeta jede pouze cca 25km/h a při této rychlosti začíná něco jako přetahování mezi jedničkou a dvojkou ale víc opravdu nejede.

Ja by som príčinu preradenia hľadal tu. Jednoducho treba nájsť príčinu prečo nejde viac do výkonu, voľnobežka to určite nebude. Niečo motor brzdí. Prvé je výfuk, slabá kompresia, guferá (podsávanie) kolesá, príliš našpanované reťaze, tak si to prejdi. Snáď Vám pomôže aj toto: http://www.babetta.eu.sk/Babetta/viewpa ... page_id=10
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků