Stránka 1 z 1

Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

PříspěvekNapsal: pon čer 30, 2008 8:19:02
od Rado
Panove, opet a znova, problem se zarazenim druheho stupne. Prosel jsem forum a nasel spoustu rad, ale bohuzel muj problem stale nevyresen, proto prosim o dalsi rady. A k veci, vymenil jsem vsechny celisti, pres startovaci, rozbehove i 2- stupne (lehke), regul unasec + vnitrni, vycisteni bubnu odmastovacem brzd i pouziti kridy a mnoho dalsich dilu, jelikoz stroj byl uplne mrtvy. Babetta nema vubec snahu zaradit dvojku, na 1 to "rve" asfalt a 2 nic. Diky za dalsi rady....

PříspěvekNapsal: pon čer 30, 2008 12:48:28
od milda
Řazení dvojky se účastní dvojkový buben, dvojkové čelisti s unášeči a volnoběžka v převodovce. Možnost takové poruchy volnoběžky aby zůstala seknutá v sepnuté poloze se tu už probírala a nikdo se s ní nikdy nesetkal. Takže je nejpíš porucha klasicky v sestavě čelistí a bubnu. Máš opravdu vše poskládané jak má být, není přehozené pořadí součástek nebo něco naopak? Čelisti i unášeč musí být volně pohyblivé i když dotáhneš tu centrální matku. Dobře se to kontroluje tak že tam nedáš ten plechový kryt, ten to jen chrání před nečistotou. Hlavně zkontroluj jestli ti čelisti při roztažení dobře doléhají tou třecí ploškou na buben. Mohl jsi koupit nějaký šmejd který nesedí. Volnoběžka se dá zkontrolovat bez demontáže tak že když pomalu otáčíš dvojkovým bubnem, čelisti se točí stejným směrem, ale pomaleji, zůstávají pozadu. To je jako jednička. Pak zkus chytit dohromady kleštěma čelist k bubnu a otáčej zároveň buben i čelisti. Volnoběžka se musí lehce rozpojit a musí to jít.

PříspěvekNapsal: stř črc 02, 2008 8:44:28
od Rado
milda píše:Řazení dvojky se účastní dvojkový buben, dvojkové čelisti s unášeči a volnoběžka v převodovce. Možnost takové poruchy volnoběžky aby zůstala seknutá v sepnuté poloze se tu už probírala a nikdo se s ní nikdy nesetkal. Takže je nejpíš porucha klasicky v sestavě čelistí a bubnu. Máš opravdu vše poskládané jak má být, není přehozené pořadí součástek nebo něco naopak? Čelisti i unášeč musí být volně pohyblivé i když dotáhneš tu centrální matku. Dobře se to kontroluje tak že tam nedáš ten plechový kryt, ten to jen chrání před nečistotou. Hlavně zkontroluj jestli ti čelisti při roztažení dobře doléhají tou třecí ploškou na buben. Mohl jsi koupit nějaký šmejd který nesedí. Volnoběžka se dá zkontrolovat bez demontáže tak že když pomalu otáčíš dvojkovým bubnem, čelisti se točí stejným směrem, ale pomaleji, zůstávají pozadu. To je jako jednička. Pak zkus chytit dohromady kleštěma čelist k bubnu a otáčej zároveň buben i čelisti. Volnoběžka se musí lehce rozpojit a musí to jít.

Myslim si, ze to mam posladane dobre, velka podlozka pres unasec i celisti nijak nebrani pohybu. Pro jistotu to vyfotim a poslu mailem. Jeste zkontrolu volnobezku, podle tve rady, ale dostanu se k tomu az o vikendu. Zatim diky

PříspěvekNapsal: stř črc 02, 2008 12:52:55
od milda
Pěknou fotku lehké spojky najdeš v příspěvku "Ľahké čeľuste 2. stupňa - foto" od IGOREVA. Je tam k tomu i popis kritických míst. Pokud by bylo vše o.k. a Babetta přesto neřadila, tak jedinou možnou příčinou by byl slabý výkon motoru. Babetty řadí na rovině dvojku okolo 20 km/h. Pokud máš 25 km/h a Babetta ani nezačíná přeřazovat, musí být chyba ve spojce.

Re:

PříspěvekNapsal: ned kvě 31, 2009 23:19:40
od Losob
Ahoj,pročetl jsem tu spousty zajímavých témat a mám stejný problém jako Rado,ale já už vyzkoušel opravdu vše a pořád vše ukazuje na zaseknutou volnoběžku v zařazené poloze...nebo vás napadá jiná příčina po těchto úkonech,co už jsem odzkoušel...
1.Babeta jede pouze cca 25km/h a při této rychlosti začíná něco jako přetahování mezi jedničkou a dvojkou ale víc opravdu nejede. Vydržej jsem ji takto týrat cca 10 minut a po opětovném rozdělaní jsem zjistil,že dosedací plocha jeničkových čelistí už začala měnit barvu mírným kalením...
2.Nejde s ní couvat,kolo je při pohybu vzad úplně natvrdo a to jak u nových tak starých a úplně sjetých čelistí... :( (nastartovaná i nenastarovaná)
3. Babeta při zabrždění a ubrání plynu na místě zdechne-na stojanu mi to neudělalo
4. Strašně špatně staruje-což jsem připisoval dobré kompresi a většímu odporu k čelistím,ale ted začím přemýšlet jestli to nemá souvislost...
5. Vyměnil jsem už všechny čelisti včetně všech pružin,koupil jsem jak dvojkový,tak jeničkový buben s víčkem co drží rozjezdové čelisti(ani snad nebudu psát kolik to vše stálo) :?



Nejvíc mě na celé věci štve,že stejný problém už měla babeta předtím,než jsem půlil motor kuli výměně vylágrované klikovky a zadřeného válce a na volnoběžku jsem se jaksi zapomněl podívat... celý tento problém jsem totiž přisuzoval zarezlým ložiskům kreré jsou mezi rozběhovým bubnem a klikovou hřídelí.

Všechny tyhle věci jsem opradu musel dělat a vyměnit,byla totiž po předchozím majiteli opravdu téměř na odpis,ale ted bych ji opravdu nejradši hodil ze skály.

Dnes objednávám volnoběžku a zítra rozhodím motor. Pokud ani volnoběžka nepomůže,půjde asi do světa

Re: Re:

PříspěvekNapsal: pát srp 21, 2009 12:08:25
od MarekG
Losob: Jak si dopadl? Máš to vyřešené, byl problém v té volnoběžce?

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

PříspěvekNapsal: pát srp 28, 2009 23:34:56
od martin110r
Mne sa na Babette osvedčila kalafuna na dvojkových čelustiach. Jednoducho vezmete kalafunu (elektrotechnici poznajú), rozpustíte ju v liehu, rozotriete po dvojkových čelustiach a necháte uschnúť. Lieh sa odparí, kalafuna ostane. A potom to z jednotky do dvojky radí ako zdivené. Žiadne dlhé čakanie a hučanie na jednotke, pokial sa automatu uráči zaradiť dvojku. Len bacha, prvé tri preradenia sú o hubu, pokiaľ sa tá vrstva trošku nezhobluje. Rozhodne aspoň prvých 5 km neodporúčam žiadnu prudkú akceleráciu, kedy dojde k rýchlemu preradeniu, lebo tá prevodovka sa vám "poďakuje". Pokial sa trošku neopotrebuje vrstva kalafuny, musíte pridávať opatrne a zvlášť pri rýchlosti, kedy začne radiť do dvojky byť opatrný. Potom už je to v pohode, a s pribúdajúcimi kilometrami sa vraciate do "starých koľají", keď sa kalafuna zbrúsi úplne.

Zrovna teraz cez víkend to idem na svojej Babette spraviť, lebo už jej tiež dlho trvá preradenie z jednotky do dvojky.

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

PříspěvekNapsal: stř říj 06, 2010 20:38:25
od R4gg4
martin110r píše:Mne sa na Babette osvedčila kalafuna na dvojkových čelustiach. Jednoducho vezmete kalafunu (elektrotechnici poznajú), rozpustíte ju v liehu, rozotriete po dvojkových čelustiach a necháte uschnúť. Lieh sa odparí, kalafuna ostane. A potom to z jednotky do dvojky radí ako zdivené. Žiadne dlhé čakanie a hučanie na jednotke, pokial sa automatu uráči zaradiť dvojku. Len bacha, prvé tri preradenia sú o hubu, pokiaľ sa tá vrstva trošku nezhobluje. Rozhodne aspoň prvých 5 km neodporúčam žiadnu prudkú akceleráciu, kedy dojde k rýchlemu preradeniu, lebo tá prevodovka sa vám "poďakuje". Pokial sa trošku neopotrebuje vrstva kalafuny, musíte pridávať opatrne a zvlášť pri rýchlosti, kedy začne radiť do dvojky byť opatrný. Potom už je to v pohode, a s pribúdajúcimi kilometrami sa vraciate do "starých koľají", keď sa kalafuna zbrúsi úplne.

Zrovna teraz cez víkend to idem na svojej Babette spraviť, lebo už jej tiež dlho trvá preradenie z jednotky do dvojky.


zajímalo by mně jestli tou kalafunou mažeš jen čelisti nebo celý buben? dik

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

PříspěvekNapsal: stř říj 06, 2010 21:47:17
od martin110r
Je to jedno. Ale už to nerobím. Trpia unášače, pri dlhodobom používaní kalafuny trpí voľnobežka v prevodovke. Ak zle radí, treba nájsť a odstrániť príčinu, a nie ututlať problém kalafunou.

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

PříspěvekNapsal: stř říj 06, 2010 22:00:38
od RofliXuS
Inak toto by aj mna zaujímalo lebo mne dnes už radila tak tak... trvalo jej to aj viac ako 3 sekundy ... a potom som to už moc nepreháňal...

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

PříspěvekNapsal: stř říj 06, 2010 22:38:40
od martin110r
Možno unášače.

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

PříspěvekNapsal: stř říj 06, 2010 22:43:11
od RofliXuS
:) okej uvidím čo sa stým da robiť :)

Re: Neradi na 2 - vyzkouseno snad vse...

PříspěvekNapsal: stř říj 06, 2010 22:52:24
od martin110r
Tak pozri no. Nikto tu nemá vešteckú guľu.

Re: Re:

PříspěvekNapsal: čtv říj 07, 2010 7:06:41
od Starec
Losob píše:1.Babeta jede pouze cca 25km/h a při této rychlosti začíná něco jako přetahování mezi jedničkou a dvojkou ale víc opravdu nejede.

Ja by som príčinu preradenia hľadal tu. Jednoducho treba nájsť príčinu prečo nejde viac do výkonu, voľnobežka to určite nebude. Niečo motor brzdí. Prvé je výfuk, slabá kompresia, guferá (podsávanie) kolesá, príliš našpanované reťaze, tak si to prejdi. Snáď Vám pomôže aj toto: http://www.babetta.eu.sk/Babetta/viewpa ... page_id=10