oprava dvojkové spojky

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

oprava dvojkové spojky

Příspěvekod jarmil » ned lis 06, 2016 21:48:02

Stal se mi nemilá věc - prorazil jsem plastový kryt spojek. Prostě někde v trati jsem vzal kamen a byla díra skrz. V rámci opravy jsem sundal oba bubny se spojkami abych zjistil míru poškození.
Spojky viditelně poškozeny nejsou, nicméně jsou tam nějaké náznaky chyb, případně vůlí.
Proto mám pár otázek. Ve víku je vyfrézovaná díra od matice dvojkového bubnu, viz foto.
Jak je to možné?
Tyčky, které jsou zapertlované z obou stran se na straně krycího plechu uvolnily a vysuńuly se ven. Nevím zda to je problém, tak jsem je důlčíkem opět zajistil. Do krycího plechu udělaly rýhy. Ty rýhy a drážky jsou ale také i v bubnu. Nevím, zda je provozní stav anebo chyba. viz foto
Na duté hřídeli unašeče (který se zasouvá do duté hřídele bubnu) je rýha a obě hřídele drhnou. Nevím, čím je to způsobeno, asi nějaká špona. Lze to nějak vyřešit přebroušením? viz foto
Na uchycení čelistí je vůle, respektive čepy na unašeči, které drží ramena se mohou vysouvat a opět drhnou o buben. Je to normální anebo to musím řešit?
Přílohy
20161106_164402.jpg
20161106_164402.jpg (242.58 KiB) Zobrazeno 5006 krát
20161106_164341.jpg
20161106_164341.jpg (190.4 KiB) Zobrazeno 5006 krát
20161106_164646.jpg
20161106_164646.jpg (243.28 KiB) Zobrazeno 5006 krát
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: oprava dvojkové spojky

Příspěvekod ridchey » pon lis 07, 2016 8:32:51

čepy celisti musi byt zajistene proti pohybu segrovkou,
ryhy na zadni strane bubnu nejsou podstatne
horsi je ta drbka na hrideli unasece, znaci bordel v prevodovce a ten musel nejak vzniknout.
zaroven-pokud nebyly povolene matky zajistujici spojkove slozeni, pak to znamena uz brutalni opotrebeni motoru a
doporucuju generalku.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: oprava dvojkové spojky

Příspěvekod jarmil » pon lis 07, 2016 9:55:08

Ty hřídele nechám přebrousit a uvidíme, třeba to ještě nějaký čas bude fungovat. Jezdím kolem komína, tak v případě poruchy, těch pár km dotlačím. Zatím babetta jezdí obstojně (až na občasný problém s volnoběžkou). Zkusím dát řidší olej a uvidím. Ty čepy jsou sice zajištěné segrovkou, ale mají vůli. Můžou se pohybovat o cca 2mm. A tím pádem dochází k vysunutí z ramen viz foto.
A ještě k těm plechům na unašeči. Musí být nějak vzájemně rovné, tlusté, zkrátka na první pohled jsou různě zbroušené a otlačené. Mohl bych je na brusce (magnetce) přerovnat. Pomůže to?viz foto
Přílohy
20161106_172804.jpg
20161106_172804.jpg (250.81 KiB) Zobrazeno 4989 krát
20161106_164509.jpg
20161106_164509.jpg (144.44 KiB) Zobrazeno 4989 krát
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: oprava dvojkové spojky

Příspěvekod Azor » pon lis 07, 2016 10:09:49

Mně se zdá (možná se pletu), že ten vnější plech unašeče není originál, ale nějaká samodomo výroba. Doporučoval bych jeho výměnu, a v tom případě raději i ten vnitřní. Ono hodně záleží na tom, aby se oba ozuby dotkly přesně ve stejný okamžik, jinak je to vždycky zdroj tu menších, tu větších problémů.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: oprava dvojkové spojky

Příspěvekod ridchey » pon lis 07, 2016 18:35:09

presne jak je krouzek,patri vlozit do zapichu cepu segrovku, nevidim ji tam.
cela sestava ma byt volna,jak detskej hrkacek
velky regulator musi byt o nekolik desetin tenší nez ten malý,co se vklada na hridel a musi pri slozenych celistech hrkat.
chtelo by to detailni fotku , nebo lepe video, v jakem stavu jsou ty rolnicky na osickach, musi byt kulate a volne se otacet.
jinak podle fota je tam ten velky regulator jeste asi originalni vyroby a nezda se vymackany-dobry material- zbytecne nemenit.
totez plati i o vnitrnim regulatoru.
velka vule ve smeru osy hridele muze znacit opotrebeni segrovek uvnitr prevodovky,takze je vymenit za nove, totez plati i o vystupni hrideli, to by chtelo foto jejiho stavu.
co se tyce volnobezky-muze mit nejlepsi roky za sebou a zacina prokluzovat, je tu moznost repase .... vymeny valecku za vetsi o desetinu az dve, ale je to pak 50/50 a pokud jsou orajbovane zuby-dal bych novou celou.
Přílohy
20161106_164509x.jpg
20161106_164509x.jpg (52.87 KiB) Zobrazeno 4979 krát
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: oprava dvojkové spojky

Příspěvekod ridchey » pon lis 07, 2016 18:42:21

jinak ty celisti co mas, jsou original, vyrobene ze spekanych prášků, takze roztemovani u osicek rolnicek je problem,protoze se ten material rad lame. je na to finta- pojistit to zakapnutim zvenku malou kapkou loctitu na loziska, ale pozor aby se nadostalo do rolnicek, ty musi chodit volne.
osicka je normalni loziskova jehla 4mm prumeru a da se sehnat v loziskarne, nahradni rolnicky se taky daji sehnat v eshopech s babettami.
jinak rovne a nevymackane plochy na velkem regulatoru , spolu s preciznim chodem rolnicek a nepridrhnutem velkem regul plechu v cele sestave dava velkou moznost spravneho chodu spojek.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: oprava dvojkové spojky

Příspěvekod jarmil » úte lis 08, 2016 23:21:33

Pokusil jsem se nahrát na youtube video, které by mohlo pomoci v pochopení stavu celého zařízení. Pokud jsou někde kritické vůle, či je něco úplně špatně, dejte mi prosím vědět. Dle mého názoru jsou dost velké vůle, respektive jedna vůle je větší na uložení ramen unašeče. Tam je to dáno vaklem v tom otvoru unašeče, je vymačkaný. Navíc ty čepy jsou vysunuty z ramen (ikdyž je na nich segrovka) a dřou o buben, viz ty odřené drážky v bubnu. Jinak je asi vše původní. Dutou hřídel unašeče jsem nechal lehce přebrousit tak, aby se nyní volně otáčela v bubnu. Na posuvku je špatně vidět, ale ten vnitřní plech unašeče je asi o 1mm tlustší než ta druhá část. Na videu není vidět stav rolniček na těch osičkách. Sice se volně otáčejí, ale mají na sobě vytlačené hrany. Něco jako když se podíváte na brzdový kotouč a v místě kde nebrzdí destička je rantl. Takže tak nějak vypadají po obvodu ty rolničky. Rád bych to nějak celkově z generálkoval (tuto část motoru). Něco mohu nechat opravit, vyměnit - bohužel nevím co je v pořádku a co ne.
Díky za rady.
video https://youtu.be/vyI60gN-v5Y
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků