Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

Příspěvekod Zirky » stř čer 28, 2017 20:10:32

Zdravím
Odešlo mi ozubené kolo pro řemen, které bylo v provedení s gumovými zuby. Prostě se ozubení odlepilo. Použil jsem starší kovové, ale po složení a dotažení je stále zařazená dvojka a nejde couvat. Vypadá to, že se to někde sevře. Když je volná matka je to OK (řadí a couvá). Zatím jsem vyřešil tak, že jsem dal na hřídel závitové lepidlo pro nízkou pevnost, jemně dotáhl a zatím jede. Mám ale obavy, že se matka povolí.
Chtěl bych to nějak vyřešit bez investice do nového řemenového kola.

Otázka tedy je:
Je hřídel ozubeného kola nebo čelistí dlouhá či krátká - uvažoval jsem, že bych zkusil přibrousit - vypodložit
Nebo jiná rada?

Děkuji předem za odpovědi
Zirky
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 51
Registrován: sob bře 12, 2016 10:13:27
Bydliště: Bohumín

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

Příspěvekod marhalu » stř čer 28, 2017 20:19:04

Tam bude chyba v poskládání .. nějaká fotka by nebyla ? Ideálně i jak jsou poskládány kolečka v převodovce ...
Bez toho se jen věští ... 8)
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

Příspěvekod Zirky » stř čer 28, 2017 21:47:55

Zdravím
Než jsem vyměnil ten spojkový buben tak to jelo, tak pochybuji, že by byl problém v převodovce. Zkoušel jsem již dřív zaměňovat díly a dělalo to taky.
Mám babettu 210 123. Možná export . Lité kola, blinkry... Je možné že jsou jiné rozměry? Stačí desetinka a může být problém
Zirky
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 51
Registrován: sob bře 12, 2016 10:13:27
Bydliště: Bohumín

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

Příspěvekod marhalu » stř čer 28, 2017 21:51:01

Při výměně jsi musel půlit .. je to tedy vše správně poskládáno ?
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

Příspěvekod Azor » stř čer 28, 2017 22:17:25

Blbost, nic se nepůlí. Mohou to být opravdu ty desetinky a nezáleží na typu, ony ty výstupní hřídele zas tak úplně stejné nebývají. Kdysi jsem podobný problém vyřešil tenkou podložkou, takovou planžetou, kterou jsem ale musel pracně vyrobit - otvor musel být takový ten zaoblený obdélník, aby se opřela o vybrání na hřídeli, neboť jinak při dotažení nebyl malý unašeč volný. Netvrdím, že to musí být ono, ale zatím mě nic jiného nenapadá.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

Příspěvekod marhalu » stř čer 28, 2017 22:25:58

správně nic se nepůlí ... nevím proč, ale jsem si to spojil s 215 :) sorry za mystifikaci
i tak by ty foto bylo na místě. Mě se to stalo jen jednou, že to bylo pořád zařazený. Vše se spravilo opětovným poskládáním.
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

Příspěvekod ridchey » čtv čer 29, 2017 6:41:49

chyba je ve spatnem slozeni, resp-vložení unašeče čelistí. Oba dute hridele , tedy jak bubnu,tak unašeče musí dokonale zapadnout do koleček v prevodovce. Tedy znova sundat kryty a potáčet unašečem čelistí,až zapadne kam má.
on je to rozdíl jen nekolik malo mm. Chtelo by to fotku,jak hluboko je to vsunuty do bubnu.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

Příspěvekod Zirky » čtv čer 29, 2017 12:48:52

Složený je to dobře. Obě části zapadly do převodovky bez problémů.
Asi zkusím zalepit zuby na "původní" buben. Ten byl bez problémů. Jen čím zalepit. Bude stačit chemoprén?
Zirky
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 51
Registrován: sob bře 12, 2016 10:13:27
Bydliště: Bohumín

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

Příspěvekod marhalu » čtv čer 29, 2017 12:51:37

Zalepit ? Ani náhodou. To radši sehnat jiný celokovový z bazaru ...
Buben s plastovými /gumovými zuby už tam neměl dávno být.
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

Příspěvekod Zirky » sob črc 01, 2017 22:38:32

Zdravím
Tak záhada zřejmě vyřešena. Ve spojkovém bubnu pod guferem , kde je styčná plocha mezi bubnem a hřídelí čelistí byl milimetrový distanc (podložka) .
Obrázek
Byl pěkně usazený pod guferem a zalepený olejem, tak jsem si ho dříve nevšiml. To zřejmě způsobilo, že malý unašeč nebyl volný a buben s čelistmi se svírali dohromady.
Podle výkresu s ND by tak nic takového nemělo být. Buben jsem kupoval bazarový.
Už jsem zkoušel a je to v pohodě.

:)
Zirky
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 51
Registrován: sob bře 12, 2016 10:13:27
Bydliště: Bohumín


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků