Stránka 1 z 1

Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

PříspěvekNapsal: stř čer 28, 2017 20:10:32
od Zirky
Zdravím
Odešlo mi ozubené kolo pro řemen, které bylo v provedení s gumovými zuby. Prostě se ozubení odlepilo. Použil jsem starší kovové, ale po složení a dotažení je stále zařazená dvojka a nejde couvat. Vypadá to, že se to někde sevře. Když je volná matka je to OK (řadí a couvá). Zatím jsem vyřešil tak, že jsem dal na hřídel závitové lepidlo pro nízkou pevnost, jemně dotáhl a zatím jede. Mám ale obavy, že se matka povolí.
Chtěl bych to nějak vyřešit bez investice do nového řemenového kola.

Otázka tedy je:
Je hřídel ozubeného kola nebo čelistí dlouhá či krátká - uvažoval jsem, že bych zkusil přibrousit - vypodložit
Nebo jiná rada?

Děkuji předem za odpovědi

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

PříspěvekNapsal: stř čer 28, 2017 20:19:04
od marhalu
Tam bude chyba v poskládání .. nějaká fotka by nebyla ? Ideálně i jak jsou poskládány kolečka v převodovce ...
Bez toho se jen věští ... 8)

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

PříspěvekNapsal: stř čer 28, 2017 21:47:55
od Zirky
Zdravím
Než jsem vyměnil ten spojkový buben tak to jelo, tak pochybuji, že by byl problém v převodovce. Zkoušel jsem již dřív zaměňovat díly a dělalo to taky.
Mám babettu 210 123. Možná export . Lité kola, blinkry... Je možné že jsou jiné rozměry? Stačí desetinka a může být problém

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

PříspěvekNapsal: stř čer 28, 2017 21:51:01
od marhalu
Při výměně jsi musel půlit .. je to tedy vše správně poskládáno ?

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

PříspěvekNapsal: stř čer 28, 2017 22:17:25
od Azor
Blbost, nic se nepůlí. Mohou to být opravdu ty desetinky a nezáleží na typu, ony ty výstupní hřídele zas tak úplně stejné nebývají. Kdysi jsem podobný problém vyřešil tenkou podložkou, takovou planžetou, kterou jsem ale musel pracně vyrobit - otvor musel být takový ten zaoblený obdélník, aby se opřela o vybrání na hřídeli, neboť jinak při dotažení nebyl malý unašeč volný. Netvrdím, že to musí být ono, ale zatím mě nic jiného nenapadá.

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

PříspěvekNapsal: stř čer 28, 2017 22:25:58
od marhalu
správně nic se nepůlí ... nevím proč, ale jsem si to spojil s 215 :) sorry za mystifikaci
i tak by ty foto bylo na místě. Mě se to stalo jen jednou, že to bylo pořád zařazený. Vše se spravilo opětovným poskládáním.

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

PříspěvekNapsal: čtv čer 29, 2017 6:41:49
od ridchey
chyba je ve spatnem slozeni, resp-vložení unašeče čelistí. Oba dute hridele , tedy jak bubnu,tak unašeče musí dokonale zapadnout do koleček v prevodovce. Tedy znova sundat kryty a potáčet unašečem čelistí,až zapadne kam má.
on je to rozdíl jen nekolik malo mm. Chtelo by to fotku,jak hluboko je to vsunuty do bubnu.

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

PříspěvekNapsal: čtv čer 29, 2017 12:48:52
od Zirky
Složený je to dobře. Obě části zapadly do převodovky bez problémů.
Asi zkusím zalepit zuby na "původní" buben. Ten byl bez problémů. Jen čím zalepit. Bude stačit chemoprén?

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

PříspěvekNapsal: čtv čer 29, 2017 12:51:37
od marhalu
Zalepit ? Ani náhodou. To radši sehnat jiný celokovový z bazaru ...
Buben s plastovými /gumovými zuby už tam neměl dávno být.

Re: Stále zařazená 2-ka , nelze couvat

PříspěvekNapsal: sob črc 01, 2017 22:38:32
od Zirky
Zdravím
Tak záhada zřejmě vyřešena. Ve spojkovém bubnu pod guferem , kde je styčná plocha mezi bubnem a hřídelí čelistí byl milimetrový distanc (podložka) .
Obrázek
Byl pěkně usazený pod guferem a zalepený olejem, tak jsem si ho dříve nevšiml. To zřejmě způsobilo, že malý unašeč nebyl volný a buben s čelistmi se svírali dohromady.
Podle výkresu s ND by tak nic takového nemělo být. Buben jsem kupoval bazarový.
Už jsem zkoušel a je to v pohodě.

:)