Nechce podřadit.

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Nechce podřadit.

Příspěvekod maudi » pon srp 04, 2008 17:27:23

Nazdar. Mám babetu jen krátce a mám problém s podřazenim, tzn. když přijedu do prudšího kopce tak se dusí, ale nepodřadí, dokud nezastavím. Pak se rozjedu na jedna ale příliš brzo mi tam zase řadí za dvě. Nevíte co s tím ? Za radu DÍK. maudi.
maudi
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob črc 19, 2008 10:20:29
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Starec » úte srp 05, 2008 19:15:37

Bude ti tam tesniť gumička čo je pod vnútorným unášačom na oske riadiacej spojky. Prípadne jemne ubrať z riadiacich čeľustí pilníkom.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod maudi » pát srp 08, 2008 11:14:44

Jestli mi ta gumička těsní tak co s ní ? Dát pryč ?
maudi
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob črc 19, 2008 10:20:29
Bydliště: Třinec

Příspěvekod milda » pát srp 08, 2008 14:53:04

Normálně Starcovi do jeho doporučení nekecám, je to nejzkušenější odborník z fóra. Ale už jsem zažil jedno nedorozumění z důvodu čeština - slovenština a tady to vidím taky. Starec píše tesní, ale česky tím myslí že zadrhává, těsní příliš moc. Ten kroužek těsnit musí, v žádném případě ho nemůžeš dát pryč, tekl by ti olej do spojky. Doporučuju koupit kroužek nový, originál!!!, třeba tam tvůj předchůdce dal kroužek z vodovodní baterie. A pak správně složit, nejdřív gumový kroužek, pak ten hrubší přitlačovací tím vybráním směrem na gumu a pak ten tenký (já mám dva za sebou, někdo jeden, nemusí být žádný). Pokud tam ty tenké nedáš tak to bude právě méně těsnit. Doporučuju podívat se na obrázek složení spojek, najdeš na fóru. Ten gumový kroužek před montáží potři olejem, jak to celé složíš tak ten unášeč s čelistmi musí jít protáčet, to znamená že ti nesmí v klidu drhnout čelisti o buben a nesmí příliš těsnit ten "O" kroužek. Čelisti musí být volně pohyblivé i při dotažení té centrální matky.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Starec » pát srp 08, 2008 21:03:10

milda: díííík, že si ma tak trocha opravil, alebo to vysvetlil, fakt človek nepomyslí na tie malé rozdieli medzi SK a CZ a potom môžu nastať problémy ak to niekto nepochopí tak ako to v SK je myslené.
Naposledy upravil Starec dne ned srp 02, 2009 9:12:02, celkově upraveno 1
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod maudi » sob srp 09, 2008 16:40:52

Chlapi, dík za radu. Ten kroužek s vybráním tam vůbec nemám. Je tam ten gumový a pak dvě stejně hrubé podložky. V pondělí zajedu koupit celou sadu a pohraju si s tím.
maudi
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob črc 19, 2008 10:20:29
Bydliště: Třinec

Příspěvekod maudi » čtv srp 14, 2008 9:54:42

Zdravím. Tak jsem si koupil ty kroužky a složil jsem to v tom pořadí jak jste mi poradili. Mám ale pocit, že jsem to viděl na nějakém obrázku poskládané v jiném sledu. A taky jsem opiloval ty čelisti, protože drhly o buben. A výsledek ? Paráda. Taky jsem dal novou svíčku, kabel a odrušenou fajfku. Výfuk mám vyčištěný a ještě čekám až mi přijde nová rozeta a pastorek, abych to mohl i s řetězem vyměnit. Díky za cenné rady.
maudi
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob črc 19, 2008 10:20:29
Bydliště: Třinec

Re: Nechce podřadit.

Příspěvekod Matrix » pát črc 31, 2009 9:34:43

Já mám teda konstalaci kroužku následující: jeden tenký kroužek, druhý tenký kroužek, gumové těsnění a pak ten váleček. Bohužel se pokaždé dočtu jiné složenía už fakt nevím jak to má být teda správně. Někdo má jeden, někdo má dva, pak se to zase liší v pořadí. Jak to má být tedy správně ?
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Nechce podřadit.

Příspěvekod Starec » sob srp 01, 2009 17:41:02

Dáko by som tu veľmi nechcel rozoberať, ale asi toľko: Keď som si v r.91 otváral živnosť, tak bola zásada, že ak ti to mali schváliť, tak si musel predložiť výučný list v danom odbore, prípadne vo svojej odbornosti si musel pred komisiou dokázať , že máš na to. ( aspoň na Slovensku to vtedy bolo podmienkou) Keďže ja mám výučný list trocha odlišného charakteru ako automechanik ( pozri: http://www.babetta.eu.sk/forum/obabettrone.php ) tak som musel pred komisiu, lenže nikto z komisie o Bebette nemal ani šajnu, tak žiadali odomňa, aby som im dodal potvrdenie z Kolárova, kde sa v tom čase Babetty vyrábali o preukázaní znalostí o opravách Babiett. Stálo ma to nie malo úsilia ( času aj bubákov) kým som to získal. Ovšem jedná z podmienok na získanie bola: oboznámiť sa komplet z konštrukciou Babetty a zvlášť motora. Záverečné skúšky som robil z prevádzkovým technikom, ktorí mi pustil video, kde bola nahraná montáž Babetty od A-Z a to mi podľa vlastnej vôli zastavil a ja som mu musel vysvetliť, čo sa tam robí, aké súčiastky sa tam použijú, atď.

Takže: postup ako to tam vkladať: 1.) tenká vymedzovacia podložka, prípadne môžu byť aj dve, ale väčšinou stačí jedna, ak dáte dve, môže sa stať, že Vám ten gumenný krúžok viac roztlačí a celí unášač čeľustí bude akoby zadrhávať, nepohybovať sa voľne ( plní účel, že gumenné krúžko sa má o čo oprieť a prípadne ho nevtlačí medzi osku a tím sa poškodí, zároveň vymedzujú vôľu , aby sa potom gumenný krúžok nálažite roztlačil a tím zabránil prepúšťaniu oleja) 2.) gumenný krúžok, ( zásadne orginal a správnych rozmerov, nie dáke vodovodné) 3.) prítlačný krúžok z kónusom na gumičku. To vše. Zásada je ak vkladáme gumenný krúžok, tak ho jemne premazať olejom, ale skutočne jemne( roztrieť kvapku oleja medzi prstami a takto potom prejsť po krúžku, to mu stačí)
Tak toto je správny postup a ak to nájdete inak poskladané, tak to nie je už od výroby, ale s tým už niekto manipuloval ( opravoval) OK.
Naposledy upravil Starec dne ned srp 02, 2009 18:27:22, celkově upraveno 1
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Nechce podřadit.

Příspěvekod Matrix » ned srp 02, 2009 11:28:29

Bezva, díky moc :-) Mám dva kovové kroužky, zkusím dát pouze jeden.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Nechce podřadit.

Příspěvekod avar » pon srp 17, 2009 16:29:53

ahoj dedku, pocuvaj a to video...
Starec píše: ... mi pustil video, kde bola nahraná montáž Babetty od A-Z a to mi podľa vlastnej vôli zastavil a ja som mu musel vysvetliť, čo sa tam robí, aké súčiastky sa tam použijú, atď.

nemas nahodou dakde na dne babkinej truhlice schovane pre niektoru z dcer do vybavy? pripadne nedalo by sa kdesi cosi podobne splasit?
to je zaroven aj apel na vas, ktori sa potulujete, ci byvate kdesi pobliz miest kde sa babetty vyrabali. ak mate akykolvek dokumentacny material o babettach ci o ich vyrobe, vyvoji. alebo ak mate moznost nieco takeho zohnat, ci poznate ludi - byvalych zamestnancov ktori by s niecim takym pomohli... o par rokov nam tu vymiznu pomaly aj spomienky na to aky zazrak sa tu kedysi vyrabal...
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků