Stránka 1 z 1

Mastnota

PříspěvekNapsal: stř led 02, 2019 17:51:29
od broxo
Dobrý deň je pravda ze keď sa raz spojka zamasti tak už tú mastnotu z obložení nikdy nedostanem preč?

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: stř led 02, 2019 18:50:14
od Azor
Stačí nejméně přes noc zcela ponořit do perchloretylenu a mastnota je pryč. Vícekrát odzkoušeno. :)

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: stř led 02, 2019 19:40:21
od broxo
Staci aj aceton/technicky benzin? Hentaku latku nepoznam xD

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: stř led 02, 2019 21:51:20
od Azor
V žádném případě nestačí !!! Je nutno použít chlorovaná rozpouštědla, která chemicky degradují tuky. Z nich je perchloretylen nejdostupnější - je běžně k dostání v technicky zaměřených drogeriích nebo prodejnách barvy - laky.

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: stř led 02, 2019 22:08:27
od mhi
Tetrachlorethylen je samozrejme idealni reseni, nicmene co NOUZOVE fungovalo dobre je kalafuna v prasku, mozna by chodila podobne i krida na malovani.

Jedna moje B210 mela blbe poskladana streva a nez jsem prisel na to jak to ma byt, pravidelne se mi mastila (a to tak ze opravdu hodne). Abych mohl jet, nafoukal jsem tam trochu kalafuny. Chvili to neradilo, pak to radilo uplne blbe, pak se to asi vypeklo a par cest mi to radilo dobre ... nez se tam zahadne znovu dostala hromada oleje a vse se opakovalo....

Dobre udelany motor se spravnym mnozstvim prevodaku se podle meho nazoru v podstate nemasti...

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: stř led 02, 2019 22:30:14
od broxo
Ešte jedna otázka nerozpustí mi to aj lepidlo ktoré drží brzdové obloženie? Mám originály ťažké čeluste uloženky

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: stř led 02, 2019 23:24:32
od Azor
Na originálně přilepené čelisti to nemá žádný negativní vliv, bez obav - rozhodně se to lepidlo nerozpustí. Kalafuna samozřejmě nouzově pomůže, ale opatrně s ní - větší než malé množství způsobuje rázy, které pak často zničí ozubený řemen (ten hnědý, plastový - zuby se zdrhnou na lankách a babetista letí přes řidítka :evil: ).

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2019 1:05:24
od broxo
Ja neplánujem používať kriedu ani nič kúpim si hento čo ste mi odporučili a namočím do toho obidve čeluste na noc potom to tam nahodím a vybavené pretože mám takého tušáka že sa mi to mastí , rozbehovky mám v pohode tam sa mi to v podstate nemá ani ako dostať ten olej a s nimi som problém nikdy nemal ale mám ešte jednu otázku a to či vadí keď mám pružinky na štartovačkách trocha inak tvrdé (babetta štartuje na pol kopu) .

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2019 13:54:11
od broxo
Mám ešte jednu otázku a to či ten bubon stačí umyť acetónom alebo tiež tou látkou čo ste mi poradili

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2019 15:36:38
od Pavel
Mám zkušenost, že se zamaštěné čelisti časem vypálí samy bez nějakého ponořování na noc do tetrachloru. Takže to otřu tím, co mám zrovna k dispozici. Např. benzín, líh,odmašťovač brzd, atd. a nasadím a jdu si udělat výlet. Po pár km, přinejhorším po pár desítkách km je mastnota vypálená a vše funguje jak má.

Třecí obložení je zahříváno na vysokou teplotu, která spolehlivě vypálí veškerou mastnotu.

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2019 21:01:16
od broxo
A čím mám odmastniť bubon? Mám to tým tetrachlorom tiež?

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2019 23:58:59
od Azor
Buben čímkoliv, tam se olej nijak nevsakuje. Pavel má samozřejmě velké zkušenosti, ale lepší je vždy mít to po technické stránce OK a tedy odmaštěné. To, že se něco občas "samo opraví", je sice pravda, ale strojařovi z takového přístupu tak trochu naskakují fleky. A samozřejmě zopakuji (pravda již potisící), že základ je zamezit prosakování oleje (o tom se tady na fóru dočteš téměř vše, jen trochu hledat).
Obecně je vždy nejlepší pochopit princip jak co funguje, pak ti hned bude jasné co je banalita, co je závažné atd. a sám si zodpovíš spoustu otázek. Např. při slabých pružinkách startovacích čelistí to našlápneš na první trhnutí, ale zase při tlačení babety to bude každou chvíli zabírat a tlačit to půjde blbě. Nic jiného nehrozí - ale to ti samozřejmě při pochopení toho jak co pracuje, bude hned jasné. A tak podobně ... :)

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: pát led 04, 2019 1:29:13
od broxo
Ok ďakujem vám veľmi moc za pomoc

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: pát led 04, 2019 10:01:04
od Pavel
Pokud mám ještě něčím přínosným přispět, tak málokdo třeba ví, že dvojkové (řadící) čelisti se zamastí i tehdy, pokud máte málo napnutý řetěz nebo vám špatně zabírá volnoběžka (prokluzuje) nebo jsou otlačené plechy a skokově to řadí. Ve všech případech totiž výstupní hřídel dostává rázy, viklá se v uložení a dochází k menšímu průsaku oleje z převodovky do řadícího bubnu. Takže to není jen o okroužku a správném vypodložkování. Dokonce i dosedací plocha dvojkového bubnu na to největší ložisko, pokud je už hodně sjetá, může dělat paseku.

Re: Mastnota

PříspěvekNapsal: sob led 05, 2019 12:29:16
od broxo
A ako zistim ze mam zlu volnobezku? Par krat mi babetta spravila ze ked som nastartoval iba za studena ked to napr den stalo tak som ako keby mal neutral proste iba stupali a klesali otacky nic viac az ked som ju trocha pohol dopredu tak to cvaklo a uz to frcalo tak som vymenil prevodovy olej a pohoda (mam babettu 225) stalo sa to aj kamaratom na 210-kach a povedali mi ze to po case prestalo. Nejake rady?