2hý stupeň - po chvíly nepřeřadí ...

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

2hý stupeň - po chvíly nepřeřadí ...

Příspěvekod ThomasK » pon led 29, 2007 17:32:13

Dobrý den, mám Babettu 210..
Když vyjedu i menší kopeček tak hned přeřadí na 1 stupeň a pak to už obtížně přeřadí zpět na 2 stupeň , o nějaké delší jízdě radši vůbec nemluvím :-)
Tak jsem to rozebral vyměnil 2 gufero kroužky,bylo to nehorázně zamaštěný, a asi před rokem jsem měnil startovací čelisti..
Teď když už to přeřazování na 2 stupeň skoro nejde, jsem to znova rozebral a zjistil že se mi doslova odlouply z těch paken na 2 stupeň ty "černý plošky"
Je to ten pod tim bubnem napravo, kde jsou dvě pakny , ja se v tom moc nevyznám,ale asi to teda je na 2 stupeň.. Myslíte že to musím koupit celé nové, nebo by stačilo vyměnit to obložení na těch paknách,nějak ho tam nalepit?

Díky moc za jakoukoli radu, babetku potřebuju i teď v zime - mám plexi :-)


Popř. kdyby někdo poradil na ICQ : 306550017
Babetta 210 - věčné problémy se spojkou..
Krádež BABETTY- Severní Čechy odkaz: http://www.speaker.cz/motoboard/viewtop ... =1579#1579
ThomasK
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon led 29, 2007 16:20:42

Příspěvekod bmk » stř led 31, 2007 12:20:56

já oosobně si myslím,že nalepit se dají a jak tvrdí můj servismen,je to dokonce i lepší než nové.on mi taky repasuje staré.má to výhodu,že si to na soustruhu upraví přesně tak,aby to nikde nedrhlo,což u nových bez ůprav asi nedocílíš,nebo on má s tím aspon takové skušenosti.v podstatě je každá rada drahá,protože co spojka to originál a i v podstatě se stejná závada projevuje na každém stroji jinak.sice třeba podobně ale s menšími či většími odlišnostmi.myslím si,že pokud to neuvidí někdo,kdo tomu dobře rozumí,tak se nehneš.už jen záleží na tobě jak jsi zdatný a jak si věříš.hlavně to pak vše dobře poskládej a počítej s tím,že i dobře udělané spojky mohou vykazovat horší funkčnost,než spojky zajeté.držím ti palce a pak dej vědět jak si dopadl...
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Příspěvekod ThomasK » stř led 31, 2007 20:25:49

bmk píše:já oosobně si myslím,že nalepit se dají a jak tvrdí můj servismen,je to dokonce i lepší než nové.on mi taky repasuje staré.má to výhodu,že si to na soustruhu upraví přesně tak,aby to nikde nedrhlo,což u nových bez ůprav asi nedocílíš,nebo on má s tím aspon takové skušenosti.v podstatě je každá rada drahá,protože co spojka to originál a i v podstatě se stejná závada projevuje na každém stroji jinak.sice třeba podobně ale s menšími či většími odlišnostmi.myslím si,že pokud to neuvidí někdo,kdo tomu dobře rozumí,tak se nehneš.už jen záleží na tobě jak jsi zdatný a jak si věříš.hlavně to pak vše dobře poskládej a počítej s tím,že i dobře udělané spojky mohou vykazovat horší funkčnost,než spojky zajeté.držím ti palce a pak dej vědět jak si dopadl...


Díky za odpověď, no mě asi nakonec nezbyde nic jinýho než to celé vyměnit, ale jde mi hlavně o to zda je to opravdu tím, těma paknama 2hého stupně když vyjedu malý kopeček, tak pak to jede pořád na 1čku, tak by mě zajímalo co to způsobuje, jestli se to pak nějak prokluzuje?
Poskládat by jsem to měl snad v pohodě, jen doufám že když do toho zas vrazim spoustu peněz , tak aby to potom jezdilo UŽ 8)

Mějte se a díky za rady. Ahoj.
Babetta 210 - věčné problémy se spojkou..
Krádež BABETTY- Severní Čechy odkaz: http://www.speaker.cz/motoboard/viewtop ... =1579#1579
ThomasK
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon led 29, 2007 16:20:42

Čeluste 2. stupňa

Příspěvekod igoreva » pát kvě 11, 2007 22:52:35

Pre: ThomasK
Ak ti neradí dvojka tak na vine sú na 90% tie čelute. Máš ich buď opotrebované (ako píšeš dokonca strhnuté) alebo obloženie je totálne zamastené. Doporučujem ti vymeniť čeľuste za nové. Lepenie obloženia je len dočasna náprava a nebude to mať taký efekt ako nové pakne. Určite sa ti zase odlepia.
Upozorňujem, že pri výmene čeľustí je dobre vymeniť aj regulačný unášač a vnútorný unášač (tie treba vždy meniť naraz lebo zábehom sa vzájomne prispôsobia). Dôležitým miestom prenosu krútiaceho momentu sú tie mosadzné plôčky na čeľustiach (pri ľahkých čeľustiach). Moment sa vždy prenáša na koleso cez tieto body regulačného unášača, a je jedno či máš zaradený 1. alebo 2. stupeň, alebo či brzdíš motorom z kopca. Vždy to "tečie" len cez tie plôšky! Pre správnu funkciu nikdy nesmú byť zamastené!
Poznámka: Čeluste 2. stupňa musia byť v bubne voľne umiestnene s dostatočnou vôlou, musia doslova "hrkotať.
Igor
Naposledy upravil igoreva dne ned kvě 13, 2007 15:09:00, celkově upraveno 1
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Jenda » sob kvě 12, 2007 1:03:18

Dovolil bych si tě trochu opravit. Problém spojky je o trochu více složitěší. Je to pekelně geniální stroj, který pracuje zhruba ve čtyřech režimech, počítám ji k tomu spojku č 1. a 1a /startovací/. První specialitou je to, že se jedná o odstředivé spojky samosvorné, tzn. že mohou pracovat jen v jednom smyslu točení, přesněji směru přenosu kroutícího momentu. Spojka č. 2 však zde pracuje zcela raritně v obou smyslech, řeší to právě ty unašeče. Spojka č 1a je ošetřena proti točení /přenosu/ v opačném smyslu /je postavena obráceně a je třeba točení v opačném smyslu pochopit tak, že nemůže přenášet kroutící moment "z druhé strany než má určeno" jinak se spojky točí pochopitelně stále stejným směrem/. Tedy ta startovací spojka je mimo provoz tím, že se oba dva díly bubnu č 1. točí při záběru motoru točí souhlasně a rozdíl otáček mezi nimi je nulový. Je to nutné, protože v tomto režimu spojka sice zabere, ale jen klouže a pálí se. U spojky č. 2 je to trochu jinak, vysvětlím:

Nejdříve něco pojmů:

Spojka č. 2 má celkem tři hřídele, soustředně na sobě nasazené, označíme je takto:
č.1: Hlavní plná hřídel spojky je zároveň i osou pastorku a zabírá do ní i vnitřní /malý/ díl unašeče čelistí.
č.2: První dutá hřídel, nese vodící držák čelistí a volně uložený druhý /větší/ díl unašeče čelistí, tento je veden dílem menším.
č.3: Druhá dutá hřídel, nese buben spojky a zároveň se opírá do ložiska v levém karteru, nese tedy celou spojku.

Ještě, aby to bylo alespoň nějak přehledný, označení spojek:
Spojka /buben/ č. 1: Je vlastně automatická dvoudílná řemenice s dvěma spojkami: Odstředivou spojkou pro přenos hnací síly motoru a reversní spojkou pro zpětný přenos síly "do motoru" při startování.
Spojka /buben/ č. 2: Buben s jednou spojkou 2. stupně a řídícím unašečem pro řízení sepnutí při přeřazování a reverzaci spojky při startování. Reverzací se rozumí nikoli změna smyslu otáčení, ale změna směru přenosu kroutícího momentu "z motoru" a "do motoru".

Počet aktivních převodových stupňů:
je zde označen číslem a může být 1, nebo 2. To číslo znamená nikoli zařazenou rychlost, ale počet rychlostí, které jsou motorově v záběru. I když je to paradoxní, můžou být někdy i dvě. V tom případě, aby se to neservalo, to řeší volnoběžka.

Tedy do toho. Funguje to asi takto:

Startování:
Motor neběží. Hnací ipmuls přijde ze zadního kola. Roztlačením, nebo našlápnutím.
Hnaná hřídel: krátkodobě č. 1
Přenos na hřídel krátkodobě č. 3
/Tato poznámka o hřídelích, pokud je uváděna, platí vždy pouze pro spojku č. 2/
Sílu přenáší: Jako v při zařazeném II. stupni, ale: Nejprve přes vnější vyfrézované plošky na hřídeli č. 1 na první a přes chromované plošky na druhý díl unašeče. Tento pomocí šikmých palců na obvodu přes válečkové rolny uvnitř čelistí silou přitiskne tyto čelisti na dosedací plochu bubnu. Simuluje tak sepnutí spojky, jako by měla plné otáčky a navíc v opačném směru přenosu. Dojde k uzamknutí čelistí a přenosu tak, jako by byl zařazen druhý rychlostní stupeň /viz níže/. Volnoběžka se pochopitelně okamžitě vypne /nešlo by bubnem otočit/. Přes sekundární řemen se protočí se vnitřní díl bubnu č. 1 a startovací čelisti sepnou a uzamknou oba díly bubnu. Motor naskočí /tedy měl by/.
Počet aktivních převodových stupňů: Krátkodobě 1. Kroutící moment přichází zvenčí "mimo motor", volnoběžka je rozepnutá.

Dodatek: U Babett, které mají kicpáku /typ nevím/, tedy i u miničopříku Stella se to trochu liší. Hřídel č. 1 v tom případě neroztáčí řetěz a pasrorek, ale ozubený segment s další volnoběžkou /řechtačkou/ zabraňující přenosu síly z motoru při jeho naskočení na kicpáku /alespoň se domnívám/.

Volnoběh, ohřívání motoru:
Hnaná hřídel: není
Přenos na hřídel: není
Pokud motor již běží na malé otáčky vnitřní díl budnu č. 1 se opět zastaví, startovací čelisti jsou mimo záběr. Vnější díl spojky č. 1 běží, má otáčky klikové hřídele. Hřídel kliky /levá část mimo klikovou skříň/ se točí v jehlových ložiskách mezi ní a vnitřním dílem spojky č. 1. Volnoběh motoru na místě je jedná možnost, kdy tato jehlová ložiska pracují. Pokud se snaží rozběhová spojka zabírat, má motor nastavený příliš rychlý volnoběh. Upravíme to. Mírné chvění vnitřního dílu spojky č. 1 ve směru tahu /1 - 5 mm délky řemenu/ nevadí. To je běžný stav.
Počet aktivních převodových stupňů: 0.


Rozjezd:
Motor je ohřátý a běží na volnoběh /cca 1500 RPM/ Toří se jen vnější díl bubnu č. 1 s rozjezdovou /hlavní/ spojkou pevně nasazený na klice. Po přidání plynu a zvýšení otáček asi nad 1800 - 2000 RPM zabere rozjezdová spojka /také nesprávně nazývaná spojka jedničky, běží totiž po dobu jízdy stále, lhostejno, co je zařazeno/ v bubnu č. 1. Současně také, jak se začíná točit vnitřní díl bubnu s řemenicí primárního řemenu, zabere nakrátko opět startovací spojka. Ovšem ta je teď nyní "obráceně" a začala by se pálit. K tomu však již nedojde, během necelé vteřiny rozběhová spojka uzamyká oba díly bubnu č. 1 proti sobě a startovací spojka, vnější část bubnu č. 1 naraženého přímo na kuželové osazení kliky, včetně jehlových ložisek mezi klikou a vlastní řemenicí primárního řemenu je nyní proti sobě v klidu, i když buben č. 1 jako kompletní celek má již plné otáčky motoru.
Počet aktivních převodových stupňů: 1. /zahajuje se spínání/
Dále se to odehrává následovně:

1. stupeň:
Motor tedy dosáhl takových otáček, že spojka č 1. sepne, primární řemen přenáší sílu na obvod bubnu spojky č.2.
Hnaná hřídel: č. 3
Přenos na hřídel: č. 1
Sílu přenáší: Buben spojky č 2. přes vyfrézovaná vybrání na ozubené soukolí předlohy, pak na volnoběžku, /vše uvnitř skříně/
Poměr převodu: Hřídel č. 1 a č. 2 se otáčí pomaleji než hnaná hřídel č. 3. Rozdíl je dán převodovým poměrem 1. stupně /soukolí předlohy/ a celý poměr převodu prvního stupně navíc ještě průměrem hnané řemenice na klice a průměrem bubnu.
Počet aktivních převodových stupňů: 1.

2. stupeň:
Otáčky hřídele č. 1 dosáhnou takové úrovně, že čelisti nesené držákem na hřídeli č. 2 sepnou. Zde ale pozor! Velice složitou úlohu zde hraje unašeč se svými oběma díly. Na něm dost záleží, zde sepnutí bude hladké, včas a bez vibrací a rázů. Sám však v tomto mometě přepínání hnací sílu nepřenáší. Pouze vlastní přeřazení zahájí, dále jej urychluje a řídí, tzn. že upravuje "nátisk" čelistí na dosedací plochu bubnu a zabraňuje jejich odskakování. Tato druhá spojka pracuje totiž v lehce "bizarním" režimu, pro odstředivé samosvorné spojky poněkud netypickém.
Hnaná hřídel č. 3
Přenos na hřídel č. 1
Sílu přenáší: Čelisti, následně tedy jejich držák a hřídel č. 2 tato pak přes vnitřní vyfrézovaná vybrání přímo na hřídel č. 1*
Poměr převodu: Hřídel č. 2 a hřídel č. 3 jsou proti sobě uzamčeny čelistmi spojky vzájemný poměr otáček je nulový. Přenos je v poměru 1:1. Převodový poměr druhého stupně je nyní dán pouze průměrem hnané řemenice na klice a průměrem bubnu. Buben sice dále pohání soukolí předlohy, ale protože na jeho druhém ozubení jsou nižší otáčky, volnoběžka se rozepne.
Počet aktivních převodových stupňů: 2. Oba rychlostní stupně sice běží najednou, ale přenášen je jen jeden.

*Vyfrézovaná vybrání na duté hřídeli č. 2 mají určitou vůli, umožňující sice přímý záběr, ale také vymezující určitý úhel natáčení, nutný pro práci regulačních unašečů

Ještě poznámka:
I když běží v sobě vlastně tři hřídele /jedna plná a dvě duté/ a jejich otáčky nebudou vždy proti sobě pochopitelně stejné. Marně ale budeme uvnitř těchto hřídelí hledat nějaká ložiska, nebo mosazná futra. Jde to železo na železo. Celý řadící agregát drží na jedné straně kuličkový ložisko za křídel č. 1 v pravým karteru u pastorku a na druhý straně za hřídel č. 3 v kuličkovým ložisku levýho kateru. Volnoběžku pak drží dvě malý mosazný futra na vnitřku obou karterů. Tato gradiózní převodová soustava nemající na světě obdoby, je mazána olejem z rychlostní skříně. Rozdíly v otáčkách mezi hřídeli jsou pouze při rozjíždění, přeřazování a při jízdě na zařazený první stupeň. Když pak jedeme "za dvě" všechny tři hřídele jsou jako jeden kus železa a otáčí se pouze proti ložiskám v karterech. Navíc mají kvalitní /alepoň u origo dílů motovaných při výrobě do motorky/ broušený povrch v malých tolerancích. Největší rozdíly jsou mezi hřídelí č. 3 a č. 2 při jízdě "za jedna", Kdy se proti sobě tyto mírném tempu otáčejí. Rozdíly mezi hřídelí č. 1 a č. 2 mají charakter jen nakrucování a poškubávání daného v úhlu pracovních sektorů a vůlí unašečů.
Plošky unašečů nejsou mosazné, ale tvrdě pochromované. Síla, která na ně působí, hlavně při natlačování čelistí dvojky na dosedací plochu bubnu je obrovská. Zabraňuje se tím jejich předčasnému opotřebení. Též namáhání při přeřazování není malé. Objevují se tu vibrace a rázy, které unašeč eliminuje, tak, že působí vlastně proti nim. Vzhledem k tomu, že jsou ty plošky velmi malé, tak ta síla je veliká. To co vidíš jako mosaz, je podkladová měď, která se dává jako první vrstva při galvanickém chromování. Tedy známka toho, že jsou již částečně opotřebované.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod ben » sob kvě 12, 2007 12:05:36

vycerpavajuca odpoved, dik za poucenie :wink:
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod Ondrassek » sob kvě 12, 2007 12:12:45

Jenda: ty jsi borec :) :wink:
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod igoreva » ned kvě 13, 2007 15:53:04

Pre: Jenda
Jenda plne súhlasim s tvojim výkladom radenia prevodov. Vidieť že rozumieš princípu radenia ako málo kto. Ja som radenie študoval dlhú dobu kým som veci ako tak pochopil. Treba zjednodušane povedať, že pri zaradení 1. stupňa funguju všetky ozubené kolieska v prevodovke a pri 2. stupni sú všetky vyradené z činnosti volnobežkou a celý prenos momentu ide napriamo z ozubenej remenice cez odstredivou silou pritlačené čeluste 2. stupňa na reťazový pastorok. Samozrejme vždy tečie moment cez tie zafrézované plôčky a regulačné unášače!!!
Ozaj, pri plôškach na čelustiach 2. stupňa mi stále nie je jasné či sa jedná o mosadz alebo tvrdý chrom. Podľa mňa ide asi o mosadz (len na tých čelustiach, viď foto) a chrom je potom nanesený len na koncoch regulačného unášača. Posielam makro snímky novej čeluste a detail jej opotrebovanej plôčky, všade je to mosadznej farby.
Možno že tvrdý chrom je mosadznej farby, to by všetko vysvetlovalo.
Tiež si myslím, že keď všetko prenášajú len tie plôšky tak by to malo byť tvrdé (kukni ale to opotrebovanie na mojuch čelustiach - po cca 6500 km, to vypadá na mosadz)
Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil igoreva dne pon kvě 21, 2007 12:52:32, celkově upraveno 1
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Jenda » ned kvě 13, 2007 16:37:49

Jinak ten popis se týká "těžkých" čelistí. s lehkými moc zkušeností nemám, je to tam asi v detailech trochu jinak, ale asi princip bude stejný. Podle obrázků /mimo jiné, velmi dobrý/ to doopravdy vypadá na mosaz. Možná, mohu se mýlit, jak jsem studoval ten snímek vypadá to, že to není jen pokovení, ale je tam přímo mosaznej nálitek v tom ohybu. Možná že u "lehkejch" čelistí, resp. jejich unašečů se to skutečně pokovuje mosazí, event. se tam dává vložka. Vypadá to tak. U "těžkejch" je chrom a ty síly jsou tam takový, že u prvních B 210, hned po uvedení na trh ten vnitřní unašeč často praskal, od místa vybroušení zoubku k oválný díře pro hřídel č. 1. Dost to nasíralo, než to vychytali. ND v tý době moc nebyly a často byla tato závada důvodem k nepříjemnýmu odstavení stroje, než se sehnal novej. Jo, na tom druhom snímku je evidentně vidět drobný namáčknutí. Jinak stejně jako ty, jsem léta studoval pricnip řazení tohoto neobvyklého agregátu. Jednou, před léty sem dokonce přijel do servisu a žádal přeměření na motorový brzdě. Koukali na mne jako na idiota. S Babettou a na brzdu? Chcete s tím jet Le Mans? Chechtali se. Ale zákazník je zákazník a záruka je záruka. Měl jsem tenkrát /bylo to ještě dost nový, ani ne 1000 km/ problémy s řazením a tenkrát se ještě jezdilo s Babettou na garanční prohlídky. Při přeřazování z 1 na 2 v kopci, resp. na jeho konci, se objevovaly záhadný vibrace a ztráta výkonu. Na brzdě to bylo vidět víc než jasně. Chechtat se přestali a vyměnili mi namačklej a prasklej unašeč. A bylo to. Jinak co je pro mne záhada je to, že toto soustrojí dokáže rozlišit i kroutící moment a pokud babeta jede pomalu a nemusí táhnout /rovina, mírný klesání/ stále drží za 2. Nebo, pokud rozjíždíme v klesání bez plynu, či s malým plynem, řadí občas rovnou za 2. Dále, že regulací plynu lze v jistých mezích ovlivňovat řazení. Kam se serou všechny variátory s s ozubenejma řemenama a válečkovejma spojkama. Na Povážský strojírny v tomto asi nikdo nemá.
Pokud bych někde našel starej vyměněnej malej unašeč /měnil jsem jej, včetně čepů asi v roce 1999, spojka sice řadila, ale byla hlučná/, vyfotím to. Je to tam vidět ale ta měd má vyloženě měděnou barvu prosvítá pod tím sedřeným chromem. Takže tady to asi bude skutečně mosaz.
Ještě poznámka:
Pokud někdo má těžký čelisti starýho typu /frézovaný z celýho kusu, nikoli skládaný z plechů/, vyplatí se je, pokud sjedme fíbrový plošky, tyto nechat znova nalepit. Pokud to někdo dělá dobře a z kvalitního materiálu a lepidla, stojí to za to. Tyto čelisti byly z kvalitní oceli a držely průměr díry pro čep. U těch novejch to už tak často nebývá a kvůli tomu se musí po sjetí plošek vyhodit.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Radenie z kopca

Příspěvekod igoreva » ned kvě 13, 2007 16:59:14

Pri jazde z kopca je vždy zaradený 2. stupeň. To sa pri ľahkých čelustiach dosahuje tým že majú "nos" ktorý sa dotýka obvodu regulačného unášača a keď tečie moment od kolesa cez vnútorný unášač tak sa vonkajší regulačný unášač pootočí a pritlačí cez tento nos čeľusť 2. stupňa na bubon. Brzdenie motorom sa preto vždy uskutočnuje len cez 2. prevodový stupeň.
Inak ja mám Babettu 210 ročníka výroby 1985 a preto sú tam tie ľahké čeluste.
Na to že má 22 rokov vyzerá ako nová, kukni foto (najazdených má 28 000 km)
Obrázek
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Jenda » ned kvě 13, 2007 17:31:54

Dopravdy jako nová. Víš jak se pozná správný babettista? Mimo toho že má stroj v pořádku, má též čistý a vyleštěný ráfky /i mezi drátama/ a naleštěnej vejfuk, včetně čistýho motoru a a karubrátoru. Viz:

Obrázek

To je moje černá přítelkyně, měla zrovna před výměnou ložisek na klice.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Správny babetista

Příspěvekod igoreva » ned kvě 13, 2007 18:05:02

Ano, to s tou čistotou máš pravdu, kto má rád svoj stroj a stará sa oň tak aj po veľa rokoch vyzerá všetko ako nové. Kukni na moje ráfky, výplet a výfuk. Každý kto Babču vidí mi tvrdí kde som ju práve kúpil. Keď poviem, že má už 22 rokov tak mi neveria.
Inak na tom kryte reťaze je namontovaný spinač brzdového svetla s Tatramatky.
Igor
Obrázek
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » ned kvě 13, 2007 22:58:07

tak ta je fakt goood!!!!! :shock:
moja babetta este pred troma rokmibola nepojazdny hrzdavy crep ktory som vytiahol z garaze po 10 rokoch nejazdenia-r.v.1991(zdedil som ju po dedkovi) postupne som ju uplne renovoval, teraz uz finishujem
inak mojim snom je mat ten uplne posledny typ babetty (liate kolesa, smerovky, plastove packy, noy typ vidlice)
hodte sem nekdo datum kedy sa prestala vyrabat babeta,napiste este nekdo jak sa volal ten posledny typ, mne sa zda ze 210.123 je to tak???
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod Bob » pon kvě 14, 2007 11:03:08

model 225? :roll: 123 je Stella
RMZ 2.134 STELLA
Uživatelský avatar
Bob
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 51
Registrován: čtv led 18, 2007 11:34:10
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod luccas » pon kvě 14, 2007 16:07:05

Pánové jak děláte, že máte tak pěkný výfuk? já ho mám opálený a prosě takový zašlý. :cry:
luccas
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 101
Registrován: úte led 09, 2007 21:07:19

Další

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků