Stránka 1 z 2

Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: úte led 13, 2009 15:38:11
od Jarda
šlapu šlapu,jako že jí rozšlapu a vono v ní jako začne hrkat,jako kdyby chtěla štartovat ale nastartuje až třeba po 10 takovejch hrknutích.Mohli byste mi někdo poradit?Ale o prázdninách byla v servisu,komplet spojky.Je to nějaký zapeklitý:D.Díky

PříspěvekNapsal: úte led 13, 2009 17:29:51
od ninja
Co svicka (mokra, sucha, samej olej)?

PříspěvekNapsal: úte led 13, 2009 17:53:10
od Jarda
Suchá.Všechno v pohodě až na toto.

PříspěvekNapsal: stř led 14, 2009 0:19:46
od milda
Sundej si plastový kryt spojek, šlapej a dívej se na ten gumový řemen. Pokud se pohybuje trhaně v rytmu toho "hrkání" je třeba rozebrat a zkontrolovat dvojku. Může tam být trochu mastnoty, opotřebený unášeč čelistí nebo čelisti samotné. Pokud při rozšlapání řemen zabere a pohybuje se plynule a "hrká" pouze jedničkový buben na klikovce, je problém ve startovacích čelistech. Můžou být sjeté, pokřivené.. To žes to měl nedávno v servisu neznamená že jsou spojky v pořádku. Mohli použít nekvalitní díl, nebo ti opravili jen to nejnutnější aby to chvíli jelo a na zbytek se vykašlali.

Re: Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: ned čer 14, 2009 21:44:45
od Surion
Zdravím, já mám problém právě se startováním, na babetce jezdím často a dnes jsem se rozhodl to trošku vyčistit, tak jsem rozebral spojky (protože mi to zle startovalo tak jak se tu píše pomalu v každém topiku, až po hodně dlouhém rozšlapávání) jenže po opětovném složení mi to krásně na jedno šlápnutí chytlo, ale to bylo vše...následná snaha nastartovat betku byla marná. Začnu šlapat, roztočí se klíňák, ale buben co má točit s klikovkou se jen tak cuká, a neni schopnej se začít točit...když vytahnu svíčku, tak se točí, ty pulměsíčky mám pul roku stary, jakoby ty pérka byly hrozně tuhy, ale před rozebráním to "startovalo" neví někdo čím to může být? Nevím o ničem, co bych dal blbě, rozběhovou spojku jsem blbě nedal když se kliňák točí, a u té další s pulměsíčkama neni co podělat...nemá někdo nápad čím to může být?

Re: Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: ned čer 14, 2009 22:49:18
od Jenda
Jak říká milda, asi to budou starovací čelisti. Můžou být zamaštěný, ale taky pokřivený. Vyndej je ven, zkus odmastit. Pokud to nepomůže a navíc jsou tak v polovině délky čelisti mezi záběrovou destičkou a závěsem lesklý ojetý plošky, jsou čelisti křivý. Jediná pomoc: Zahodit a koupit nový. Otázka je ale ta, zda i ty nový nebudou stát za nic. Někdy pomůže nalepit tak o 1,5mm vyšší obložení.

Re: Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: pon čer 15, 2009 9:57:01
od Surion
Jojo přesně jak píšeš, na jedné je v půlce ošoupaná, tak jsem to bruskou zkusil obrousit, ale chce to asi ještě kousíček...je divné, že to před tim čištěním jelo relativně v pohodě, a přitom jsem to nijak nerozebíral,jen odmastil přejel smirkem atd...zkusím to ještě zbrousit, popř. koupit nové a uvidím.

Re: Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: úte čer 16, 2009 11:15:44
od Surion
Tak jsem se byl zeptat v servisu, a tam mi řekli, že to co popisuju vypadá právě na tu rozběhovou spojku (nevím teď přesně jestli se jmenuje rozběhová :D) ale ta, co má roztáčet klíňák, když jsem zapřel šroubovákem ozubeny kolo, tak opravdu prokluzuje, a že jsou dvojího typu a ty novější jsou lepší jen ta výměna bude stát asi kolem 1000kč, ale že by to mělo pomoct jak startování tak prej i přeřazování na druhej rychlostní stupěň (což se mi zdálo, že mi řadilo taky pozdě) takže pokud má někdo podobnej problém, ať zkusí pořádně zda neproklužuje tato spojka...po opravě dám vědět zda to pomohlo :twisted:

Re: Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: úte čer 16, 2009 19:52:33
od Starec
Surion: máš pravdu, až na to že to nie sú štartovacie čeľuste , ale radiace, tie roztáčajú ten veľký ozubený bubon a tím aj ozubený remeň. Hoď tam nové a máš po probléme.
FIL23590.JPG
FIL23590.JPG (49.2 KiB) Zobrazeno 11742 krát

Re: Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: úte čer 16, 2009 21:01:23
od migay
Ahojky,
tak to tady čtu copak jsou to za problémy.. No mi se to taky stává, když jenom tak cvičně rozeberu spojky vyčistím bubny, ošrábu smirkem obložení, odmastím a dám dohromady... Kolikrát to rozeberu 2-3 krát než si ty spojky "sednou" a pak to zase jede jak má.. A od té doby, protože na to nemám nervy, tak spojky nerozebírám... a bez problémů. No tak.... :lol:

Re: Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2009 14:05:25
od Surion
Můžete mi pls nějak stručně popsat, jak a ktery spojky fungujou? laicky :) když to co dal starec to foto je řadící, tak to má vliv i na startování? a pak teda nechápu jak se to kdy sepíná :D nebo popř. nějakej odkaz kde by to bylo vysvětleno :) thx :twisted:

Re: Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2009 17:43:49
od milda
Babetta má spojky celkem tři, startovací, rozjezdovou(říká se jí jedničková) a řadící (té se říká dvojková). Řadící kromě toho že způsobí zařazení druhého stupně taky přenáší sílu při startování, ale opačným směrem, od výstupní hřídele ke klikovce.Šlápneš do pedálů, přes zadní kolo roztočíš výstupní hřídel, která je mechanicky (přes vnitřní a regulační unášeč) spojena se řadícími čelistmi. Ty zaberou zevnitř o ozubený buben a přes gumový řemen roztočí tzv. malou řemenici na klikovce. Ta se na klikovce volně otáčí, ale jsou na ní ramínka startovacích čelistí. Ty zaberou o jedničkový buben, který je natvrdo naražený na klikovce a tím pádem roztočí motor. Ten naskočí a ty přestaneš šlapat. Startovací čelisti, které při startování spojily malou řemenici s jedničkovým bubnem, nejsou schopny přenášet sílu opačným směrem. Malá řemenice se tedy zastaví a motor běží na volnoběh. Až přidáš plyn, roztáhnou se mohutné čelisti rozjezdové (nesprávně jedničkové) spojky a znovu spojí jedničkový buben s malou řemenicí. Ta teď pohání gumový řemen (opačně než při startování) a ozubený buben. Ten přes ozubený převod předlohové hřídele roztočí řadící čelisti, které jsou (jak už jsem psal výše) pevně spojeny s výstupní hřídelí. Babetta tedy jede na jedničku, řadící čelisti se otáčejí díky převodu pomaleji než buben, v kterém jsou uloženy. Až dosáhnou určité otáčky, pevně se spojí z bubnem, tím pádem rozpojí volnoběžku v předlohové hřídeli (uvnitř převodovky) a babetta jede na dvojku. :roll: Byla fuška to takhle popsat, doufám že se to dá pochopit a snad vám to pomůže, když pochopíte funkci jednotlivých spojek při startování a jízdě i odhalit případné poruchy.

Re: Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2009 17:50:53
od Surion
To Milda: Dikec :) zkusím na dvojkouvou spoujku nechat nalepit nové záběrové čtverečky :wink: snad se to zlepší :) zatim...

Re: Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: čtv srp 06, 2009 9:31:10
od wtman
Ahoj hoši, mám presne tento problém a som z neho úplne na prášky. Jedná sa o to, že radiace čeľuste bez problémov roztočia bubon a následne cez ozubený remeň aj štartovacie čeľuste, ktoré ale namiesto toho, aby roztočili motor len "hrkajú" o bubon ktorý majú roztočiť čo vydáva nepríjemný zvonivý zvuk. Motor sa neroztočí ani keď vykrútim sviečku kvôli zmenšeniu odporu kompresie. Spojku som rozobral už x-krát, vymenil som štartovacie čeľuste a stále to isté. Mám nový aj bubon z rozbehovými čeľusťami. Mám pocit, že jedna štartovacia čeľusť nepriľne na bubon ale neustále sa od neho odráža. Na hliníkovom tele čeľuste zhruba v strede medzi obložením a úchytom som spozoroval odreté miesta a mal som pocit, že skôr do bubna naráža hliníkové telo čeľuste a tak sa obloženie k bubnu ani nedostane. Preto som čeľusť po celom obvode obrúsil ale problém sa tým neodstránil. Je možná aj deformácia nových čeľustí. Skúsim nakriedovať obloženie a zistiť nakoľko sa pri roztočeni odiera o bubon. Je možné, že vplyvom deformácie obloženie nedosadá dokonale. Nemám chuť kupovať ďalšie čeľuste, keď výmena problém neodstránila. Evidentne by ešte mohol byť problém v deformácii súčiastky na ktorej sú štartovacie čeľuste uchytené. Uvidím ako to dopadne.

Re: Hrkání při startu

PříspěvekNapsal: čtv srp 06, 2009 18:11:32
od Starec
wtman: 1.) skontroluj či štartovacie čeľuste sú správne nasadené 2.) skontroluj či ti radiace čeluste zaberajú ako majú: Na ruku si dajte dáke rukavice, sadnite na Babettu a snažte sa šľapaním roztočiť bubon, je dobre predtým vytočiť sviečku, pôjde to ľahšie. Ľavou rukou sa snažte pridržať bubon, ak ho udržíte pri menšej aj väčšej rýchlosti, je zle. Bubon fakticky by ste nemali udržať pri intenzívnom šľapaní, má sa snažiť vyskočiť Vám z ruky, vtedy je to v poriadku.
Ak ho udržíte rukou, znamená, že radiace čeľuste treba vymeniť, sú zodraté.