od milda » ned led 18, 2009 15:50:50
Pro kam4: je vidět, že i tak jednoduchý stroj jako Babetta dokáže překvapit. Já nejsem servisák kterému rukama prošly stovky babet jako třeba Starec a s tímhle jsem se ještě nesetkal. Samozřejmě pokud ti střihlo ty dva zuby na duté hřídeli unášeče čelistí, které zapadají do vybrání v ozubeném kole na výstupní hřídeli, způsobuje to tu poruchu kterou jsi popsal. Problém je že úplně stejně se projevuje opotřebená volnoběžka(předlohová hřídel), což je porucha řekl bych běžná a typická. Takže mně nenapadlo že to může mít i tuto příčinu. Volnoběžka má fungovat přesně jak píšeš, v jednu stranu zabírá a na druhou se protáčí. Je pravda že někdy se i vadná v ruce jeví jako funkční a ve skutečnosti když na ní působí mnohem větší kroutící moment pak prokluzuje, takže ta diagnostika zkoušením v ruce není úplně stoprocentní. Ale pokud máš střihnuté ty dva zuby, je to příčinou té poruchy a že bys měl i vadnou volnoběžku - tedy dvě stejně se projevující poruchy najednou- není moc pravděpodobné. Takže si kup nový unášeč čelistí a mělo by to být o.k. Hlavně to dobře a pečlivě poskládej, ale vidím že s tímhle asi nemáš problém.
Pro Ajo: to je ta nedokonalá komunikace na dálku. Segerek je v převodovce více, mně osobně kdysi praskla ta na výstupní hřídeli a potom mi nepochopitelným způsobem babetta odmítala startovat. Výstupní hřídel se asi o milimetr posunula směrem k pastorku a sevřelo mi to regulační unášeč, takže dvojkové čelisti při startování slabě zabíraly.
Pokud praskne segerka která drží pohromadě volnoběžku, pak se to projevuje jako porucha volnoběžky. Stejně je vždy třeba rozpůlit motor a pak se na příčinu přijde. Trochu mně mrzí že vlastně kam4 motor půlit nemusel, jen stačilo vyměnit unášeč čelistí. Ale zase by mu ty ulomené zuby zůstaly v převodovce, a kdoví kde by se zasekly. Takže nakonec to zas tak zbytečně nerozebíral.