Stránka 1 z 1

NECHCE SE ROZJET

PříspěvekNapsal: pát led 16, 2009 23:55:03
od kam4
Zdravím mám takový problém nastartuji svoji babetu na první šlápnutí do otáček jde vše cajk kolo se taky točí když je na stojánku ale když ji schodím ze stojánku a přidám plyn tak ani prd.. pstě se ani nehne motor se vytočí ale nic.... když ji rozšlapu a mám ubranej plyn tak se mi zdá že se jakoby chytne dvojka a pak už to v pořádk ujede ale jakmile zastavím nebo uberu (jakoby na jedničku) tak je to jako kdybych tam měl neutrál..Rozběhovou spojku mám novou tak nevím co stím už jsem z toho fakt zoufalí :( ocením každou radu předem díky

PříspěvekNapsal: sob led 17, 2009 0:16:44
od milda
To je typická porucha volnoběžky. Stojí asi 500 Kč, nepříjemné je že musíš demontovat a rozpůlit motor. Takže je dobré při tom dát nová ložiska, gufera, takže celkové náklady se pak blíží 1000 Kč. Záleží ovšem na tvých zkušenostech, jestli si na to troufneš.

PříspěvekNapsal: sob led 17, 2009 0:27:09
od kam4
ajjj tak to je naprd.. babetu jsem sice ještě nepulil ale co my zbíva nějaký ty zkušenosti mám z 250 125 150 atd....tak jestli v tom není nic zvláštníh otak to snad pujde na netu jsem našel že volnoběžka stojí 185 kč ale je to jenom to kolečko ozubený s nějakým tím mechanizmem to mě stačí??? nebo je potřeba ještě něco..??

PříspěvekNapsal: sob led 17, 2009 0:28:41
od kam4
a je to teda 100% že je to tím jo???? já myslel že je to ve spojce ale asi to vypadá na tohle no :?

PříspěvekNapsal: sob led 17, 2009 9:32:23
od Ajo
kam4: môže ti to robiť aj vypadnutá, alebo prasknutá segerová poistka - http://www.babetta.eu.sk/forum/viewtopic.php?f=37&t=191 no v horšom prípade predlohová hriadeľ - volnobežka: http://shop.motomaxsro.cz/cz-detail-291.html mne ta predlohová hriadeľ blbne tiež budem to musieť opraviť a tá voľnobežka za 185 Kč to bola asi do zadného kolesa

PříspěvekNapsal: sob led 17, 2009 16:53:18
od milda
Za 185 to je do zadního kola na šlapací řetěz, ta do převodovky se správně jmenuje předlohová hřídel - úplná a stojí kolem 500 Kč. Někde nabízejí i válečky jako náhradní díl, ale to bych neměnil, jedině komplet celou volnoběžku, protože už jsou opotřebebé i drážky a nové válečky si nikdy dobře nesednou. Pokud jde o tu segerku co píše Ajo, to se projevuje trochu jinak, a motor musíš půlit tak jako tak. Pokud už do toho polezeš, doporučuju i nová ložiska na kliku a výstupní hřídel, to na dvojkový buben měnit nemusíš, je v podmínkách Babetty skoro nezničitelné. A taky nová gufera a samozřejmě těsnění mezi kartery, tedy celkem za necelých 1000 Kč, ale pokud už to rozebíráš je lepší udělat takovou malou GO převodovky. Můžeš dát i nové segerky, to už jsou drobné. Tak ať se ti daří a pokud bys něco nvěděl tak piš, o toho je Babetta-fórum :wink:

PříspěvekNapsal: sob led 17, 2009 20:49:36
od kam4
tak už to mám rozpulený a zjistil jse mže byli uraženy takový dva cvončiky z unašeče čelistí... tak myslíte že byl problém v tom??? a neb ože je špatná i ta hřídel předlohy??jak to vyzkouším jestli funguje nebo ne?? na jednu stranu sní jde točit a na druhou ne je to takle správný?

PříspěvekNapsal: ned led 18, 2009 13:21:10
od Ajo
milda: A ako sa to prejavuje keď je vypadnutá alebo prasknutá segerka?

PříspěvekNapsal: ned led 18, 2009 14:50:59
od kam4
prosím poraďte

PříspěvekNapsal: ned led 18, 2009 15:50:50
od milda
Pro kam4: je vidět, že i tak jednoduchý stroj jako Babetta dokáže překvapit. Já nejsem servisák kterému rukama prošly stovky babet jako třeba Starec a s tímhle jsem se ještě nesetkal. Samozřejmě pokud ti střihlo ty dva zuby na duté hřídeli unášeče čelistí, které zapadají do vybrání v ozubeném kole na výstupní hřídeli, způsobuje to tu poruchu kterou jsi popsal. Problém je že úplně stejně se projevuje opotřebená volnoběžka(předlohová hřídel), což je porucha řekl bych běžná a typická. Takže mně nenapadlo že to může mít i tuto příčinu. Volnoběžka má fungovat přesně jak píšeš, v jednu stranu zabírá a na druhou se protáčí. Je pravda že někdy se i vadná v ruce jeví jako funkční a ve skutečnosti když na ní působí mnohem větší kroutící moment pak prokluzuje, takže ta diagnostika zkoušením v ruce není úplně stoprocentní. Ale pokud máš střihnuté ty dva zuby, je to příčinou té poruchy a že bys měl i vadnou volnoběžku - tedy dvě stejně se projevující poruchy najednou- není moc pravděpodobné. Takže si kup nový unášeč čelistí a mělo by to být o.k. Hlavně to dobře a pečlivě poskládej, ale vidím že s tímhle asi nemáš problém.
Pro Ajo: to je ta nedokonalá komunikace na dálku. Segerek je v převodovce více, mně osobně kdysi praskla ta na výstupní hřídeli a potom mi nepochopitelným způsobem babetta odmítala startovat. Výstupní hřídel se asi o milimetr posunula směrem k pastorku a sevřelo mi to regulační unášeč, takže dvojkové čelisti při startování slabě zabíraly.
Pokud praskne segerka která drží pohromadě volnoběžku, pak se to projevuje jako porucha volnoběžky. Stejně je vždy třeba rozpůlit motor a pak se na příčinu přijde. Trochu mně mrzí že vlastně kam4 motor půlit nemusel, jen stačilo vyměnit unášeč čelistí. Ale zase by mu ty ulomené zuby zůstaly v převodovce, a kdoví kde by se zasekly. Takže nakonec to zas tak zbytečně nerozebíral.

PříspěvekNapsal: ned led 18, 2009 16:13:50
od kam4
Přesně tak no bejvalo by se to dalo vyměnit zvenčí ale pak bych asi nedostal ven ty zuby jak říkáš na tom už nesejde ..Koupím nový unašeč prdnu ho tam a snad bude ok jinak moc díky za rady :wink: a až to dám dokupy tak písnu

PříspěvekNapsal: úte led 20, 2009 18:26:17
od Starec
Ajo píše:milda: A ako sa to prejavuje keď je vypadnutá alebo prasknutá segerka?


Niekde tu na fóre som to už popisoval, tak hľadaj. Tak v skratke, ak máš prasknutú, alebo posunutu segerku na oske a ak babču nahneš poriadne do ľava pri voľnobežných otáčkach, tak ti 1 zaberie a môžeš sa pohnúť, ale ak zastavíš tak to znova musíš opakovať.

PříspěvekNapsal: úte led 20, 2009 18:34:02
od Starec
kam4 píše:Přesně tak no bejvalo by se to dalo vyměnit zvenčí ale pak bych asi nedostal ven ty zuby jak říkáš na tom už nesejde ..Koupím nový unašeč prdnu ho tam a snad bude ok jinak moc díky za rady :wink: a až to dám dokupy tak písnu


Ak by si bol najsamprv rozhodil radiacu spojku, tak si nemusel ani poliť. Tie úlomky sa dajú jednoducho z prevodovky vytriasť, len predtým musíš vypustiť z prevodovky olej a prepláchnuť benzínom. Dobre je aj vsunúť pripevnený magnet cez nalievaci otvor a motorom trocha pootáčať tak aby úlomky sa na magnet zachytili. No ale po vojne je už každý generál, no nie.