čelist těžka nebo lehka

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod lukasek » ned bře 08, 2009 20:43:17

jak se divam tak sou dva druhy čelisti, řadici těžka a lehka, ktere je jepši dat tu těžkou nebo lehkou :(
lukasek
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte led 20, 2009 20:33:44

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod Mato_babetak » pon bře 09, 2009 0:03:23

tiez som o tom daco pocul, vysledok bol daj tam take ake tam boli original .....nie je v tom ziaden prakticky rozdiel
Mato_babetak
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 24, 2009 10:48:23
Bydliště: Piestany, SK

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod llap » pon bře 09, 2009 18:26:49

Těžké čelisti líp zabírají, původně jsem měl lěhké, ale vyměnil jsem je za těžké. Pak se mi zdá že to i líp jede do kopce.

Luk
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod Starec » pon bře 09, 2009 23:14:54

Poslúchni Mata_babetaka
Výsledok je fak stejný, možná je to je len dojem, že to radí lepšie ( bodaj by aj nie ak tam dáš nové) ale čeľuste rozťahuje vnútorný unášač cez vonkajší v závyslosti na otáčkach. Niekde som čítal aj jeden príspevok, kde jeden maniak uviedol, že si dokonca navrtal diery do ľahkých čeľústi, čím znížil ich váhu a tým pádom že vraj to riadilo skôr. Ja som stým nexperimentoval tak neviem to potvrdiť, ale príliš rýchle preradenie v nižších otáčkach tiež nie veľmi prispeje motoru.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod tomino210jawa » pát zář 11, 2009 12:36:59

chlapci no ja vam mozem povedat ze s tymi spojkami to je rozdiel lachke spojky po kopcoch niesu dobre... jednoducho zhoria.. zohnal som si tazke a v pohodicke a drzia.. takze tak...
tomino210jawa
Vítej ve fóru...
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát zář 11, 2009 12:33:22

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod martin110r » čtv říj 15, 2009 18:00:09

Ja mám na Babette tiež ťažké spojky a som s nimi spokojný. Ani som neuvažoval o ľahkých. Ťažké mám kilometrami preverené, takže ani neuvažujem o ich výmene. Inak povedané, načo sa rýpať do niečoho, čo funguje dobre? :lol:
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod prayman » pon říj 19, 2009 18:36:12

co sa tyka prevodu alebo sily do kopca je to rovnake tak pri lahkych ako aj pri tazkych, rozdiel je len v nacasovani zopnutia alebo vypnutia spojok, pretoze maju rozdiel vo vahe, takze pri jednych dvojku hodi skor ako pri druhych, (moj nazor ), sused ma tazke a dvojku mu hodi pri inej rychlosti ako mne, inac jazdime narovnako
prayman
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned zář 06, 2009 11:49:17

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod martin110r » úte říj 20, 2009 14:15:26

To máš pravdu, že to nesúvisí s prevodom. Bez ohľadu na to, či máš ťažké, alebo ľahké spojky, maximálku budeš mať vždy tú istú.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod milda » pon říj 26, 2009 17:29:44

Sám mám na babči těžké čelisti od počátku co jsem ji koupil a fungují spolehlivě. Taky se přikláním k tomu že pro funkci řazení je to jedno jestli jsou lehké nebo těžké, a netuším proč konstruktéři babetty později přešli na těžký typ. Jistou logiku má to co píše tomino210jawa, totiž že lehké čelisti při větší zátěži mají tendeci se přehřívat. Těžká čelist sama o sobě je podstatně masivnější "kus železa" než lehká a jako taková bude lépe odvádět teplo vznikající třením obložení o buben. Myslím že to může být jediná výhoda těžší čelisti, ale vlastní zkušenost s tím nemám.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod Starec » pon říj 26, 2009 19:36:57

milda: dáko sa mi to nezdá, že by to riešili pre teplo, však ak radiacá spojka správne pracuje, tak zaberie a šmýkať by nemala, snáď okamih pri preradení, takže dáke veľké teploty čeľuste nedosahujú ( je to iba môj názor) ovšem budem múdrejší, lebo sa mi podarilo skontaktovať z jedným konštruktérom Bababiett z rokov 1964 - 2000, tak ak sa mi ozve, tak si to zistím a napíšem, že prečo.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod butan » stř lis 18, 2009 21:15:18

Starec, měl bych další dotazy tomu konstruktérovi.
    K čemu jsou předfukové kanálky v motoru, tlumočím dotaz dalších členů fúra.
    Prý se vyráběly výkonnější babetty pro Indii, v čem spočívala změna?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod butan » pon kvě 10, 2010 10:13:58

milda píše: netuším proč konstruktéři babetty později přešli na těžký typ.


A od kdy se v sériové výrobě používá ta těžká? Já jsem zatím měl v rukách vždy jen lehkou, a to i 225. Ale pravdou je že v příručce dílů je rozkreslená jen ta těžká. Mám štěstí že díly se prodávají na obě. Měl by někdo při ruce detailní fotku té těžké? Zajímalo by mně jak se tam stahují čelisti k sobě, aby se přeřadilo na 1. stupeň.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod butan » úte kvě 11, 2010 9:23:37

Tak jsem si ty obrázky dohledal v nějakém e-shopu.
Musím uznat že těžká spojka je modernější a méně se u ní opotřebovává regulační unašeč. U lehké spojky dochází na unašeči ke tření, i když je to tvrdochrom na mosaz. U těžké spojky se po unašečí odvaluje kladička, což je elegantnější.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod LADAIII » sob čer 05, 2010 7:20:52

Kdyz uz jsme u tech unasecu, k cemu jsou vlastne ty konce z jineho materialu? Mosaz, chrom.. Kvuli opotrebeni ?
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: čelist těžka nebo lehka

Příspěvekod Aivori » sob čer 05, 2010 12:19:16

mužeš poslat odkaz kde jsou ty lehke a težké ja na to nenarazil ještě
Uživatelský avatar
Aivori
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon dub 26, 2010 10:44:58
Bydliště: Závišice

Další

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 27 návštevníků