Chlazení spojek Babetta 210

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Chlazení spojek Babetta 210

Příspěvekod Losob » stř čer 17, 2009 18:58:48

Ahoj,mám na vás prosbičku...
Netestoval jste někdo nějak ochladit spojky u dvojrychlostní babčí? napadlo mě vyříznout otvory v krytu spojek pod vrchními krycími plasty, nad jedním a druhám bubnem spojky,aby vzduch mohl procházet,ale zase se bojím bordelu,co by tam mohl napadat...
Dokud jsem tam měl normální rozeru,tak se nic nedělo,ale dneska jsem dal dozadu 39 zubovou a měl jsem problém...
Jel jsem ji otestovat u nás po polnačce po které jezdím na ryby a po ujetí cca 8km v kuse a neustálém cukání s plynem jak už to na polnackách bývá mi dvojka začala prokluzovat a chytla se až při velkém vytočení jedničky a prudkém ubrání plynu. Po sundání krytu se ze spojky už skoro začínalo kouřit... Po vychladnutí ale jela zase normálně....
Babču mám jen na ty ryby,takže bych to asi ani nemusel řešit,protože jedu v kuse cca 4km a pak 3-5hodin stojí na břehu,než zas frčím 4km zpět,ale třeba někdy vyrazím dál a mohl by být problém...
Jinak co se rychlosti týče,jsem moc spokojen.. 55km/h jede v bezvětří s 85kg jako prd a motor neřve ale krásně přede:D
Losob
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned kvě 31, 2009 22:31:31

Re: Chlazení spojek Babetta 210

Příspěvekod pooli » pát čer 19, 2009 9:28:11

to chlazeni by se asi vazne hodilo,ale jak si uz napsal ,tak by se to pekne zasiralo bordelem z venku.Co se tyce toho problemu,tak to si nejsem jisty,ale nemas olej nekde na plose? vim ze by to nedelalo pak za studena,ale zeptat se musim.taky muzou uz byt opotrebovane stycne plosky (oblozeni) a ten rozdilny prevod kvuli te jine rozete jim taky dvakrat nepomohl.pokud to hold bude delat paseku tak tam vraz zpatky to stare kolecko,pripadne vymen oblozeni-teda spise celou tu cast.
pooli
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 26
Registrován: sob úno 17, 2007 1:20:09

Re: Chlazení spojek Babetta 210

Příspěvekod Starec » pát čer 19, 2009 22:24:16

Spojky na Babette žiadné chladenie nepotrebujú pokiaľ pracujú správne ako majú. Vtedy k žiadnemu prehrievaniu nedochádza, snáď až pri väčšej námahe do kopca, keď často musí preraďovať. Ovšem aj tomu môžme zabrániť tým, že keď nám to nevládze v 2 tak zbytočne to nevytáčame, ale v 1 na stredný plyn to v kľude zvládne. Pokiaľ sa spojky hrejú, tak prešmykuju a treba ich dať do poriadku a žiadné chladenie na viac tam netreba.
Teraz som si všimol, že si tam dal menšiu rozetu. Na to buď pripravený, že ti to bude radiť pri vyšších otáčkach, do kopca ti to pôjde oveľa horšie a bude aj cukať pri preraďovaní. Daj tam naspäť 51 z.rozetu, prípadne aspoň 42 zubovú a spojky sa nebudú hriať.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Chlazení spojek Babetta 210

Příspěvekod LADAIII » pát čer 19, 2009 22:41:54

Dle mych zkusenosti musim souhlasit ze spojky by se nemely prehrivat, jezdim vzadu s 35z rozettou, hodne i po meste a spojky vic trpi,ale jedine prehrati po letech co se mi stalo, kdyz jsem tlacil babettu do kopce v rozbredlem snehu s ledovym podkladem, takze se ani zaboha nedalo v kopci rozjet a tam teda ta spojka dostala opravdu zabrat, musel jsem nahore udelat prestavku.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Chlazení spojek Babetta 210

Příspěvekod Losob » sob čer 20, 2009 14:11:05

Díky všem za reakce...

O větší rozetě jsem přemýšlel,ale co jsem našel na českých webech,dělá se jen 35,39,47,49,51 zubů což je origo pro babettu 210. Dávat tam tu 47z. se mi nechtělo,protože jsem si myslel,že to nebude žádnej trhák oproti 51z. originálu a nic mezi 39 a 47 jsem nenašel,proto jsem šel do menší...
To přehřívání má zřějmě za následek právě ten styl jízdy na polnačce s věčným řazením tam a zpět,protože na delší trat co jsem ted zkoušel už chladit není potřeba...
Jinak jsem dělal GO motoru kůli nefunkční volnoběžce,takže už jsem tam rovnou dal úplně vše nový...babetta měla po tchánovi nalítáno od r.v. 84 do ted přes 45tis. km,takže už jsem musel zainvestovat víc...dal jsem všechny čelisti,řadící buben,kliku(bylo kouslé ložisko a točil se jen vnitřní kroužek na klice),výbrus+pár věcí okolo.
Pro Starec: Nevíš prosímtě kde by se dala sehnat ta rozeta o které píšeš? Ideál pro mě by byl tak 45-42zubů,spíš ale těch 44,45 zubů?
Losob
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned kvě 31, 2009 22:31:31

Re: Chlazení spojek Babetta 210

Příspěvekod Starec » sob čer 20, 2009 22:13:58

Sorry Losob: trocha som si to s tíma zubami poplietol. 42 sú len pre liatinové kolesá a majú 5 bodové uchytenie, takže na obyčajné koleso nepasuje. No ovšem čo tak to riešiť 47 zubovým a pohrať sa z predným, tam je tiež dosť veľký výber. Snáď ti niečo sadne.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Chlazení spojek Babetta 210

Příspěvekod Losob » čtv čer 25, 2009 23:41:50

Starec píše:Sorry Losob: trocha som si to s tíma zubami poplietol. 42 sú len pre liatinové kolesá a majú 5 bodové uchytenie, takže na obyčajné koleso nepasuje. No ovšem čo tak to riešiť 47 zubovým a pohrať sa z predným, tam je tiež dosť veľký výber. Snáď ti niečo sadne.

V pořádku,nic se neděje...
Nakonec jsem objednal tu 47zubovou rozetu a ač se to nezdá,frčí to vcelku dobře i na ni,tak už se asi na laborování vybodnu a nechám ji tam,at to má taky trochu sílu. každopádně všem díky za rady :wink:
Losob
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned kvě 31, 2009 22:31:31


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků