od martin110r » úte zář 08, 2009 16:22:17
A sviečku máš akú? Respektíve jej farbu. Lebo pokiaľ máš nastavenú bohatú zmes, tak môžeš krútiť šrobkou na voľnobežné otáčky koľko chceš a koleso nie a nie zastaviť. A ešte kúsok znížiš otáčky a už stojí motor, nie koleso. Bohatosť zmesi podľa farieb sviečky snaď poznáš. Čierna sviečka=bohatá zmes (veľa benzínu, málo vzduchu), tehlovo červená=správne nastavená bohatosť, biela=chudobná zmes. Navyše ako popisuješ, že pri studenom motore to voľnobeh drží a pri zohriatom motore nie, tak to je jasný príznak toho, že máš príliš bohatú zmes.
Mne toto isté, čo tebe robila aj moja Babetta. Skrátka bola schopná sa so mnou na voľnobežných otáčkach rozbehnúť a keď som otáčky trošku znížil, tak zhasínal motor. Už som bol na tom, že sú unavené pružiny, ako tu bolo spomínané. Potom som vymontoval sviečku, sviečka čierna. Tak som najprv nastavil bohatosť zmesi tak, aby sviečka mala pekne tehlovú farbu, a keď som si bol 100 % istý, že je bohatosť nastavená dobre, tak som nastavil voľnobežné otáčky a čuduj sa svete, koleso len poskakuje, žiadne točky, žeby mi Babetta odišla pod zadkom. Ale to je základ - voľnobežné otáčky nastavovať až keď je správne nastavená bohatosť. Inak je to škoda roboty a času stráveného maturovaním nad karburátorom.