Skore radenie 2-heho stupna

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Skore radenie 2-heho stupna

Příspěvekod IGI » ned úno 25, 2007 22:11:39

No a napokon som sa aj ja dockal problemov s prevodovkou /bohuzial/. Po cca 2 mesiacoch som znovu osedlal svoju Babettu, a stalo sa mi toto:
Babeta mi radi 2jku uz asi 3-4m po starte, tj. pri cca 8-10 km/h! Aj jej to trva pomerne dlho. Samozrejme potom na 2jku taha slabo, a nedosahuje takej rychlosti. Okrem toho sa mi zda, ze to vydava aj vacsi hluk. V com by mohol byt problem????

Ad: Inak, jeden moj znamy mi poradil, ze to moze byt olejom. Totizt je som tam asi pred rokom z nudze nalial Madit PP90, kt. ma ine specifikacie.
Ad2: Na zahriatej prevodovke som to neskusal, namel som cas, absolvoval som iba 2 kratke jazdy bez casteho radenia. Mozno by to bolo lepsie, ale pochybujem...
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod milda » úte úno 27, 2007 13:41:05

Olejem to určitě není, je to nejspíše způsobeno špatnou funkcí regulačního unášeče. Doporučuju vyměnit vnitřní i regulační unášeč. Při této práci samozřejmě také zkontrolovat stav čelistí dvojky a čistotu velkého bubnu. Druhou příčinou by mohl být
nízký výkon motoru, ale to je zas o něčem jiném. Nejdřív se podívej na tu spojku.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Martin » čtv bře 15, 2007 18:47:17

Taky by to mohly bejt opotrebovany pakny. Novy radej hodne pozde, opotrebovany radej hodne brzo.
Jízdě zdar! 8)
Martin
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 05, 2007 11:09:13
Bydliště: Turnov

Příspěvekod IGI » čtv bře 15, 2007 20:22:55

ono ale vtip je v tom, ze sa mi to prejavilo skokovo. Sice medzi pouzitiami uplynul znacny casovy usek, ale aby mi to odrazu zacalo tak radit???
Ale uz je teplo, tak sa budem tomu cez vikend trochu venovat, skusim to zahriat, ci to nebolo zlou viskozitou oleja, a tiez vymenim olej za taky, aky ma byt... snad sa zaobidem bez vymeny pakni, ona babetta ma koniec-koncom nabehane len cca 5000km....
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Výmena regulačného unášača

Příspěvekod igoreva » čtv kvě 10, 2007 19:30:37

Zle radenie druhého stupňa má v 70% prípadov na svedomí opotrebovaný regulačný unášač a odtlačené mosadzné plôšky na čeľustiach 2. stupňa (pri ľahkých čeľustiach). Výmenu regulačného unášača treba vykonať spolu aj s výmenou vnútorneho unášača lebo ten je tam na to aby sa na jeho styčných plôškach regulačný unášač vycentroval a jeho konce s chromovanou plochou rovnomerne tlačili na obe čeľuste druhého stupňa. Pri procese radenia 2. stupňa regulačný unášač spozďuje čeluste a takto reguluju neskoršie zaradenie 2 stupňa. Preradenie stupňov by malo trvať cca 2 sekundy a nemalo by bať dlkšie ako cca 5 až 8 sekúnd. Ak to takto nie je, navine sú len, a len tie plôšky!!!!
Mosadzné plôšky sa časom opotrebujú a tak dochádza k tvrdému preraďovaniu, ba až cuknutiu čo jazdec pocíti kopnutím. Ak je opotrebovanie už v štádiu "kopania", treba urýchlene vymeniť čeluste (hoci ešte nebudú zodraté), a spolu snimi aj regulačný a aj vnútorný unášač. Ak sa to včas nevykoná trpí celá prevodovka a aj volnobežka.
Samozrešjme v spojke 2. stupňa nič nemazať! Všetko udržovať maximálne suché a bez prachu a častí zodratého obloženia.
Igor
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » čtv kvě 10, 2007 23:40:28

igoreva : :idea: dik velmi si mi pomohol, presne toto mi robi babetta, ja som si myslel ze to je OK :oops: (moc sa v dvojrychlostnom motore este nevyznam, mal som stale motor z 215) v najblizsich dnoch to idem urcite menit

P.S. myslite ze sa mi uz podarilo znicit prevodovku? :?: ? (zatial som najazadil cca. 75km)
lebo v oleji su uz nejake zelezne piliny, a preradoval som dost casto
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod igoreva » ned čer 10, 2007 10:51:16

"Ben", over si, či piliny s prevodovky sú oceľové alebo je hliníkové. Zistíš magnetom. Ak je to oceľ tak to je zlé!
V každom prípade prevodovku dokonale prepláchni benzínom a potom opakovane riedkým (a teplým) olejom. To urob aspom 2x po sebe. Potom nalej 80 ml oleja PP80 a jazdi s ňou aspom 25 km. Potom olej vypustí, nechaj sedimentovať a pozri či tam máš ešte kovové piliny.
Kovové piliny dokonale vedia zničiť volnobežku! A tá je veľmi, veľmi dôležitá pri zaraďovaní dvojky. Ona musí v správnom okamihu vypnúť aby sa "nehádala" jednotka s dvojkou.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » ned čer 10, 2007 10:55:28

piliny boli zelezne a uz som to par krat preplachoval, ale stale su tam aj ked menej ale su
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod igoreva » ned čer 10, 2007 11:09:04

To je čudné.
A aký sa ozýva zvuj z prevodovky? Môžu to byť úlomky z klietky veľkého ložiska alebo toho pri pastorku. Nič iné sa tam nemôže ako pilina objaviť. Ak v prevodovke zlomíš zub tak to by si počul, a úlomky by boli väčšie a kompaktnejšie. Tiež pružinky z volnobežky by asi inak vypadali (sú kalené). Ešte by to mohla byť zlomená segerka. Vo vnútri sú tušim až tri.
Musíš podrobne pozrieť aké častice to sú (veľkosť a tvar).
Skontroluj si hádzavosť výstupného hriadeľa. Ak niečo bolo "zomleté" v zuboch ozubených kolies tak sa sily prejavili na miernom ohnuté hriadeľa a to sa najviac prejaví na jeho konci.
Pozri ako veľmi ti hádže reťazový pastorok. Nemal by hádzať vôbec!!!!
Hádzanie pastorka sa nepriaznivo prejaví aj na kolísaním napnutia reťare" A to dosť markantne.
Prever si kolísanie napnutia reťaze.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » ned čer 10, 2007 12:06:39

uf napnutie retaze mi kolise dost, tie piliny su uplne miniaturne, moze to byt aj tym ze na vystupnom hriadeli mam vybehane miesto na lozisko pri pastorku a tym padom ma hriadel volu asi 5mm vlavo aj vpravo mozno ked sa posunie tak tam nieco vnutri trie o seba
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod igoreva » ned čer 10, 2007 12:44:03

Taka vôľa tam nesmie byť/ 5 mm je veľá! To niečo nie je v poriadku.
Mám dojem, že ti vyskočila jedna s tých dvoch segeriek asi tá pri pastorkovom ložisku (kukni výkres).
Alebo ti ju tam zabudli namontovať, Aj to sa stáva.
Ak ti kolíše napnutie reťaze odsleduj si koľko ti hádže reťazový pastorok. Na dobrej Babette by nemal vôbec hádzať a reťaz by nemala pulzovať od kolísavého napnutia. To ju veľmi namáha a je hlučná a trieska pri 50 km do krycieho plechu.
Skús sa spustiť s kopca pri odpojenom pastorku a sleduj hlučnosť reťazového prevodu.
Dobre napnutá reťaz by vôbec nemala byť počuť.

PS: Musíš asi rozpoliť motor a vymeniť výstupný hriadeľ, lebo ho máš ohnutý. Nový stojí 195.- Sk
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » ned čer 10, 2007 13:08:54

mne retaz huci asi viac nez motor :oops:
asi bude treba vymena toho hriadela (ja debil ked som ho tam montoval myslel som ze ta vola je v pohode a pritom to je uz apsolutne vybehane), segerka nevyskocila, to by bolo pocut, dat som ju tam nezabudol urcite, pred zlozenim motora som to aspon 10x kontroloval
rozpolovat motor! asi to bude nutne, nevadi aj tak je babca od dneska nepojazdna (rozmontoval som kolesa, idem dat nachromovat spajdle)
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod igoreva » ned čer 10, 2007 15:34:07

Keď ho rozpoliš tak si všekto pofoť aby sme o tom mohli pokecať.
Ja tiež budem poliť motor švagrovi.

Ak ti hučí reťaz tak určite pulzuje a hádže. Keď ideš samospádom z kopca s vypnutým motorom mal by si počuť len šumenie vetra a nie reťaz. Keď je všetko dobre vyvážene a nehádže pastorok ani rozeta je to aj pri 50 km pohodička.
Mazať treba transparentným silikónom na reťaze.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » ned čer 10, 2007 16:12:07

asi to este teraz polit nebudem zatial to cez prazdniny hadam vydrzi aby som sa mohol vozit a po prazdninach mozme skumat
ta retaz strasne huci, ale to bude asi tym ze uz je moc opotrebovana, ved na tejto mojej babci dedko predtym nez mi ju dal najazdil 7000km stylom naliat benzin a vozit sa a to vazi 120kg a babeta ma nosnost 94! cize dost dostavala na frak
asi ju v najblizsom case vymenim
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN


Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků