od Jenda » čtv bře 15, 2007 22:07:42
Kalasnikov: Klasika. Prasklý pérko na rozběhový spojce. Dvojka se při opačném přenosu, tedy síly zpět z kola na motor automaticky uzamyká. To dělají ty dva plechy s chromovanejma ploškama nasazený přímo na hřídeli. Je to nutný, aby se to mohlo vůbec našlápnout. Pokud je rozběhovka v pořádku, při malejch otáčkách zadního kola, asi tak do 4 km/h neklade odpor a dvojka se nezamkne, pakli nesepne rozběhovka. Pokud praskne pérko na rozběhovce, tak je tato trvale spojená, dvojka sepne tak, jak je na to nastavená a vypadá to jako zablokovaný. Pokud to roztlačíš, nebo nakopneš, bez problému to jde lze se na tom normálně rozjet, jinak i mormálně jet a řadit, zastavovat na křižovatkách, bez rizika, že by se něco posralo, ale...
Nemusí to bejt jen pérko ale taky prasklá čelist rozběhovky, která by tam mohla udělat paseku. Tedy se vyplatí, pokud máš sebou stahovák se na to i na cestě podívat. Pakli je to jen ta pružinka, což v 99% bývá, je to v pohodě na dojetí, pouze tlačit to bez vypnutýho pastorku nejde. Nebo do nejbližšího města s mototechnou, kde pérko koupíš /když ho mají/. Rozhodíš to znova, pérko tam dáš /chce to tenkej šroubovák a trochu grif, ale není to nic těžkýho/. Nalámeš to tam všechno zpátky a už se zase jede, jako by se nic nestalo. Taková fešácká závada na zpestření dlouhý cesty. Pokud se ti přitom zavolejovanejma rukama povede zamastit plošky rozběhovky, tak to asi nenakopneš a máš ještě jako bonus extra jednu rozborku spojky +odmašťování. To už je spruz, když tedy není čím odmastit /benzínem z bandy ani náhodou/, ale dá se to vydejchat. V prvním baráku, či samotě, na kterou natrefíš, jistě tu trochu acetonu mít budou a rádi půjčí...