Stránka 1 z 5
Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
čtv kvě 20, 2010 19:12:45
od v.trsek
Zdravím všechny,snad mi poradíte.Babetta 210 rv.1992 v zadu 51rozeta ve předu 12z.kolečko.Do kopce jezdím vdy za dva,babetta má dostatečnou sílu a proto nepotřebuje podřazovat.Maximální rychlost na plný plyn je 45km/h.A proto jsem začal špekulovat(to jsem neměl dělat

)abych mohl jezdit touto rychlostí ale neměl plné otáčky.Proto jsem dal 14ti zubové kolečko a 47rozetu.Babeta potom jela jen 50 a ztratila veškerou sílu a špatně řadila-což jsem přikládal ztrátě výkonu.ujel jsem takto asi 20 km.Spojka dostávala hrozný záhul(i do mírnýho kopce) a tak jsem to zase vrátil zpět.Ale teď už to řadí úplně jinak než předtím.Dřív mi to dávalo dvojku od 15-20km a velmi krátce,občas to i dost škublo(což asi taky není dobře)ale teď se rozjedu za jedna,tah dobrej a pak okolo 20ti km/h to začne zařazovat dvojku.Trvá to hrozně dlouho a pokud jedu do mírného kopce,nebo po rovině a plný plyn,tak to prokluzuje pořád.Takže se snažím ubírat plyn a pak tam horko těžko ta dvojka skočí.Napadlo mě jestli jsem jí tím převodem a prokluzováním nemohl opotřebovat.Na fóru jsem celkem nový a babettu mám měsíc.Budu moc rád za vaše rady.Díky
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
čtv kvě 20, 2010 19:33:46
od Angelo
Mě jedině napadá, jestli nejsou zamaštěný, nebo můžou už bejt sjetý. Už si se na to díval, nebo si to zatim nechal?
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
čtv kvě 20, 2010 19:42:26
od v.trsek
Ještě jsem s tím nic nedělal ale popravdě znám jen teorii tady s fóra.A taky nemám stahovák.Říkáš mastné ale před výměnou rozet to chodilo dobře.
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
čtv kvě 20, 2010 19:48:43
od v.trsek
Ještě pokud bych se rozhodl dát nový.Musím asi rozebrat oba ty bubny že?a co všechno bych měl koupit a vyměnit?
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
čtv kvě 20, 2010 20:10:32
od Angelo
Kdyby si to chtěl odmastit, tak bez stahováku rozebereš spojku dvojky a v ní jsou řadící čelisti a na to stahovát nepotřebuješ, ale kdyby bylo v háji gufero, tak by si musel rozebrat všechny a na to už stahovák potřebuješ. Že se to stalo zrovna, když jsi vyměnil převod je buď náhoda, a nebo byly už dost sjetý a ty si je tim převodem odrovnal, ale chce se to podívat na ty řadící čelisti, tady na fóru by měl bejt návod. Jinak, kolik máš naježdíno?
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
čtv kvě 20, 2010 21:07:00
od v.trsek
10500km.Ale jsem třetí majitel a paní co mi to prodala o tom moc neví.Takže když sundám kryt dvojkového bubnu tak můžu ty čelisti vyměnit,aniž bych ho sundaval?
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
čtv kvě 20, 2010 21:19:39
od Angelo
Ještě jsem to nedělal, ale povolíš matku na to plechovym krytu(požádej kolegu aby si sednul na Babettu protii zdi aby se ti to netočilo) a sundáš ten plechovej kryt a vykouknou na teby čelisti dvojky a měli by jít vytáhnout, kdyžtak poradí větší odborníci.
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
čtv kvě 20, 2010 21:24:02
od v.trsek
Tak díky a zítra na to jdu.Pak dám vědět.Ještě kolik mm mají mít třecí plochy čelistí a kolik je ještě v pohodě?
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
čtv kvě 20, 2010 22:31:53
od Angelo
To uvíš jestli to není sjetý a potřebuje vyměnit, když si nebudeš jistej, tak jsem hoď foto.
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
pát kvě 21, 2010 12:04:28
od martin110r
Podľa toho čo popisuješ by som to videl na opotrebované unášače. Teda aj vonkajší (väčší) aj vnútorný (menší).
Demontuješ ten plastový kryt na strane spojek. Máš pred sebou dva bubny. Teraz je dôležitý ten pravý bubon, ktorý je radiaci. Sťahovák ti naň netreba. Sadať si na Babettu nikto nemusí. Zabrzdi si zadné koleso (ak by sa ti pretáčalo tak si na riadidlách došponuj lanko), a kľúčom č. 16 povol tú maticu. Pamätaj si poradie dielov pri demontáži. Montáž je opačný postup. Daj dolu ten plechový "tanier" a pod ním je ešte podložka. Teraz zober 2 ploché šrobováky, opri si ich o bubon a vypáč nimi čeľuste z bubna. Samozrejme zabrať musíš na tej strane čelustí, ktorou sú prichytené ku tomu "nosiču" čelustí. Skrátka v mieste, kde sa nachádzajú čapy. Aby si nepáčil na tej strane, kde je nalepené obloženie. Keď už máš čeluste z bubna von, unášače už vyberieš jednoducho. Keď máš bubon rozobratý, tak ho odmasti (perchlór, trichlór, núdzovo sa dá použiť technický benzín, alebo acetón). Vo vnútri "nosiča" čelustí by si mal nájsť jeden prítlačný krúžok, jeden O-krúžok a dve vymedzovacie podložky. Ale späť ku unášačom. Tie plôšky na unášačoch NESMÚ byť zdeformované. Ak sú, treba kúpiť nové unášače. No a potom ich treba správne vložiť. Vonkajší unášač dáš do čelustí, kým sú ešte mimo bubna. A takto poskladané čeluste aj s unášačom vložíš do bubna. Následne vložíš vnútorný unášač, 2 vymedzovacie podložky, jeden O-krúžok, jeden prítlačný krúžok (z jednej strany je rovný, z druhej má také duté vybranie, tak tým vybraním musí smerovať ku O-krúžku), podložku, plechový "tanier" a celé to dotiahneš maticou č.16.
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
pát kvě 21, 2010 19:34:14
od v.trsek
Tak jsem rozebral tu spojku.Zarazilo mě že tam byly dva O kroužky ale to asi nevadí.Obložení se mi zdá v pohodě.Akorát z díry bubnu vyteklo trochu oleje,takže asi gufero co?Jinak jsem to odmastil a projel a pořád prokluzuje.Zítra bych mohl vyfotit ty unašeče jestli něco poznáte.Ještě mě zajímá jestli v čelistech jsou nějaké pružiny a jak by měly pracovat.Když se podíváte na foto(hrozná kvalita z telefonu)tak jedna čelist je na bubnu a ta co je vzhůru nohama se ho dotýká.Tak co vás napadá?
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
pát kvě 21, 2010 19:44:30
od butan
v.trsek píše:Tak jsem rozebral tu spojku.Zarazilo mě že tam byly dva O kroužky ale to asi nevadí.Obložení se mi zdá v pohodě.Akorát z díry bubnu vyteklo trochu oleje,takže asi gufero co?
2 o-kroužky nevadí, ale jeden bych nahradil těmi kovovými kroužky.
Že ti vytekl olej to není chyba gufera, ale chyba obsluhy. Příště, až budeš 2-spojku rozebírat babettu nakloň na pravý bok.
A když chceš telefonem fotit makro, skus na objektiv přiložit nějakou čočku, třeba brýlovou spojku, alespoň 1 dioptrie.
Lubor
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
pát kvě 21, 2010 19:57:29
od v.trsek
Dobře.A napadá tě něco k tomu problému?já jsem si myslel že přez gufero nemuže téct olej.Přece by se dostal do spojky.Ja neměl sundaný buben ale jen čelisti
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
pát kvě 21, 2010 20:28:58
od martin110r
V podstate, súhlasím, čo vraví Butan. Jeden O-krúžok nahradiť, dvomi podložkami. Ale bez obav, ja mám tiež 2 O-krúžky a problémy nemám žiadne. K tvojmu problému, že ti vytieklo trošku oleja, z toho si nič nerob. Odmasti to a pokoj svätý. Ja osobne olej v prevodovke nenalievam po kontrolný otvor, ale vždy trošku menej (cca 3 mm pod kontrolný otvor). Prevodovku to bude mazať tak či tak, a hlavne znižuješ pravdepodobnosť, že ti bude presakovať cez gufero. Skrátka, tú kvapku oleja, čo ti vytiekla nerieš. To je normálne. Rozhodne gufero nemusíš meniť.
Ďalej, čo sa týka pružín v spojke - v radiacej spojke (to je tá, ktorú máš rozobratú) žiadne pružiny nie sú a ani nikdy neboli. Pružiny nájdeš v štartovacej a rozbehovej spojke (ľavý bubon), ale to teraz neriešme. Spojky v ľavom bubne nespôsobujú tvoj problém.
A na záver čo ťa zaujímalo, že horná čeľusť sa nedotýka bubna, zatiaľ čo spodná áno - to je normálne. Skrátka spojky a unášače sú v kľudovej polohe, a teda nepôsobí odstredivá sila, iba gravitácia. Tak je jasné, že horná čeľusť neprilieha k bubnu. Za jazdy sa ti obe čeluste dotýkajú bubna.
Inak hrúbka obloženia je ešte dobrá, takže čeluste meniť nemusíš. Akorát by ma zaujímalo, kedy si naposledy menil unášače. Mne robilo niečo podobné, ako tebe a to mali moje unášače najazdených cca 5 000-6 000 km. Čiže ak si už najazdil viac, neni divu, že to blbne. Rozhodne by som skúsil vymeniť unášače.
Re: Dlouho řadí dvojku.

Napsal:
pát kvě 21, 2010 20:33:30
od v.trsek
Já mám babču měsíc.Takže vůbec nevím co bylo měněno.Takže myslíš že je mám rovnou vyměnít?Zítra vložím fotky a uvidíte jestli jsou třeba