klasická dvourychlostní 210tka

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

klasická dvourychlostní 210tka

Příspěvekod jawarmaniak » pon kvě 27, 2019 9:12:50

Tak poslušně hlásím, že už patříme také k majitelům této slovenské pomsty :lol: :wink:

Přítelkyně měla svátek, tak jsem řešil, čím ji překvapit. A protože má do práce 6km daleko, bude léto, padla volba na Babettu. Nemaje řidičského oprávnění typu A ani nic jiného, krom čínského skútru, nepadalo v úvahu. A protože má cestou do práce dost nepříjemné serpentiny, padla volba na dvourychlostku. Jinak bych sehnal klasickou 215...

Vím, jak to chodí, když si člověk doveze domů novou starou mašinu, proto jsem nechtěl nic drahého. Stejně to člověk vždy musí rozdělat, aby vše skontroloval a vyčistil, promazal a měl jistotu, že je to OK.
Moje představa byla sehnat něco do 5000 a litr-dva do toho investovat na spojízdnění a opravy. Bohuže v této cenové relaci jsem nacházel jen vraky nebo to bylo zbytečně daleko. Nakonec se mi ozval kamarád, že má doma 210tku po dědovi. Než umřel, rozebral prý zadní kolo, protože chtěl vyměnit píchlou gumu. Od té doby to už nesložil a jemu to stojí v kůlně.
Tak jsem vzal auto, babetu naložil a už byla doma 210.000 z roku 1986. Ano, z venku nic moc stav, ale za odvoz a děkuju je to luxus. :wink: 8)

V sobotu jsem stroj hodil na ponk. V nádrži 20 let starý benzín s M2T. Nádrž podle toho taky vypadala. Ve vnitř rezavá, jak liška. Karburátor zanesený způsobem, jaký jsem ještě nezažil. A to jsem prosím, už pár motorek dohromady dával. No nevypadalo to moc povzbudivě..
Kazdopádně do nádrže šla kyselina, karbec do perchloretylenu na odmočení. Sundal jsem hlavu, výfuk a válec. Tady to vypadalo o poznání lépe. Klika ve vynikajícím stavu, válec jak nový. Na pístu a v hlavě jen tenká vrstva karbonu, kterou jsem opucoval. Nová těsnění a vše zpátky. Pak následovala výměna všech gufer a o-kroužku na dvojkové spojce. Při rozebrání spojek jsem naznal, že vše vypadá, jak nové. Tady stačilo jen odmastit bubny a smirkem líznout obložení a vše vrátit zpátky. Na dvojce jsou lehké čelisti, ale s muší vahou přítelkyně to nebude problém.
Do nádrže nakonec šla kyselina na dvakrát, bylo toho tam hodně, ale nyní mohu konstatovat, že tak čisto v ní nebylo, ani v továrně. U karburátoru to bylo horší. Nakonec jsem se s ním mordoval skoro 3h, než jsem vše pročistil a vyfoukal...
Pak už jen taková ta klasika. Nová svíčka, seřídit bohatost, nová lanka, pneumatiky, duše, hefty, těsnění kolínka a karburátoru, palivová hadička a nový košík na nosič.

Do nádrže šel 100 oktanový benzín od Shelu bez biopřísad a osvědčený 2T olej.. Oživení Krakena proběhlo v neděli dopoledne. Po první nechuti se nakonec podařilo motor nahodit. Běží čistě, pravidelně, spojky krásně zabírají, dvojka tam padá při 25km/h. Moped jede svých 45 za hodinu a to je v podstatě vše, co jsem od toho chtěl. Tunit nic nebudu. Jen údržba a jezdit. Na zimu jsem přítelkyni slíbil nový lak, aby to trošku vypadalo. Už jen sehnat nové šlapky, kryt řetězu a vyřídit pojistku.. Jo a zvonek. Kdyby někdo měl originál v okolí Brna, Boskovic a Prostějova, koupil bych..

Celkové náklady pořízení, benzín a díly cca 2000, vysmátý výraz přítelkyně, k nezaplacení :wink:
IMG_20190523_060712.jpg
Foceho po dovozu
IMG_20190523_060712.jpg (247.62 KiB) Zobrazeno 440 krát
IMG_20190523_060726.jpg
Foceho po dovozu
IMG_20190523_060726.jpg (232.27 KiB) Zobrazeno 440 krát
Puch 200, ČZ 125T, ČZ 150C, Zündapp Combimot KM48, Jawa 350/18, Jawa-ČZ 125/351, Jawa-ČZ 250/353, Jawa-ČZ 350/354.03, Jawa-ČZ 125/355, Oskar-Velorex 16/250, Manet S100, ČZ 175/450, Jawa 50/555, ČZ 175/502, ČZ 175/477 Posilube, Jawa 50/23, Yamaha XJ 550
jawarmaniak
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát kvě 24, 2019 0:39:21

Re: klasická dvourychlostní 210tka

Příspěvekod Miroslávek » stř kvě 29, 2019 21:43:10

Bylo to hezký čtení, to co máš uvedeno po čarou je časový sled nebo aktuální stav ?
M.
Miroslávek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 70
Registrován: pon kvě 15, 2017 18:09:19

Re: klasická dvourychlostní 210tka

Příspěvekod jawarmaniak » čtv kvě 30, 2019 12:58:44

Aktuální stav, bylo toho mnohem více :)
Puch 200, ČZ 125T, ČZ 150C, Zündapp Combimot KM48, Jawa 350/18, Jawa-ČZ 125/351, Jawa-ČZ 250/353, Jawa-ČZ 350/354.03, Jawa-ČZ 125/355, Oskar-Velorex 16/250, Manet S100, ČZ 175/450, Jawa 50/555, ČZ 175/502, ČZ 175/477 Posilube, Jawa 50/23, Yamaha XJ 550
jawarmaniak
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát kvě 24, 2019 0:39:21

Re: klasická dvourychlostní 210tka

Příspěvekod Miroslávek » čtv kvě 30, 2019 20:23:57

Seš ďábel , klaním se .... já mám samý "padesátky " , z toho je převážná většina Babett 207 , ale teď se trápím s Mustangem a Pinckem , snad se ještě letos svezu ....
DSC03320.JPG
DSC03320.JPG (139.44 KiB) Zobrazeno 370 krát
Miroslávek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 70
Registrován: pon kvě 15, 2017 18:09:19

Re: klasická dvourychlostní 210tka

Příspěvekod jawarmaniak » pát kvě 31, 2019 14:06:00

A jéje, jedna Slovenská pomsta střídá jinou :D Ať se daří. pěkní patiňáčci.
Puch 200, ČZ 125T, ČZ 150C, Zündapp Combimot KM48, Jawa 350/18, Jawa-ČZ 125/351, Jawa-ČZ 250/353, Jawa-ČZ 350/354.03, Jawa-ČZ 125/355, Oskar-Velorex 16/250, Manet S100, ČZ 175/450, Jawa 50/555, ČZ 175/502, ČZ 175/477 Posilube, Jawa 50/23, Yamaha XJ 550
jawarmaniak
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát kvě 24, 2019 0:39:21


Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník