Kruanova Babetta

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Kruan » stř črc 24, 2019 8:25:15

Ja ji tam nakonec nacpal bez horkovzdusky :D
Tak ted se pokusim vymenit to tesneni mezi kolenem sání a válcem...a rovnou asi i mrknu na tesneni o kolene výfuku+ jsem poridil tesnici provazek na vyfuk,...ted tam zadny nemam..ale nijak to nefouka...

JInak svicku N19 jsem nesehnal...v dvou kramech na me koukali jak blazni :)

Jeste mam takovou zvlastni vec...kdyz jedu ustalenou rychlosti, tak 40-50 tak je slyset, spis cítit, takove vibrace...ale jako vžuuummm vžuuuummmm ...ale desne mala frekvence (jako kdyz tikají velke hodiny)
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Kruan » čtv črc 25, 2019 7:46:02

Vcera se ji zase nechtelo pres 40 :) ..proste jedu 40km/h a jako kdyby mi nekdo zatahl rucni brzdu....proste ne a ne...pak treba z mirneho kopecka se rozjede a pak i po rovine klidne pres 50km/h... on se ten motor nejlepe citi v 50 ..v tech 40 se tak nejak klepe :)
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Wisly » čtv črc 25, 2019 7:58:50

Aky tam mas prevod (kolko zubove)? Mozno uz je vybehany motor, alebo treba vyfuk vycistit...
Wisly
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv úno 02, 2017 18:26:06

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Kruan » čtv črc 25, 2019 8:27:21

Tak jake tam mam kolecko netusim ... Jinak motor je cca 500km po kompletni generalce..takze ten snad bude OK...Jestli to nebude opravdu nejak ucpana tryska .....a nebo by jeste mohlo prisavat to tesneni pod prirubou..ale to by asi nedelalo tuhle neplechu..koukal jsem na vzduchova filtr...jen dratenka poskladana ..nic jsem na tom nevidel..nijak spinava mi neprisla..
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Wisly » pát črc 26, 2019 18:49:21

Akus pozriet vyfuk, koleno ale aj vyfukovy kanal vo valci, ci to nieje zakarbonovane.
Wisly
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv úno 02, 2017 18:26:06

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Kruan » pát črc 26, 2019 22:57:28

OK. Zkusim na to mrknout. Dneska se to ve 40ti zase dusilo a nechtelo jet... taky jsem koukal ze se mi za jizdy dost šmrdlá retez..asi ho trosku pripnu...
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Kruan » pon črc 29, 2019 6:24:40

Tak vcera jsem si zase trosku hral s Babiznou...
- kontrola celeho vyfuku (koleno vydrbane vrtackou, vyndany tlumic, vymena tesnisiho provazku). ....mimochodem vyfuk byl cisty jak sklo...
- vymena tesneni pod kolenem sání u motoru
- lehke prišponovani retezu...
- opetovna vymena svicky
- vyndani dratenky, vycisteni a nove namazani...

a vysledek ? "NIC"

Motor proste krasne tahne do 40 a pak se pridusuje a ne a ne tu rychlost prekrocit...
Ale udelal jsem zajimavy pokus s ochuzenim smesi. Za jizdy jsem vzdycky vypnul benzin a tesne predtim nes dosel tak (tim se ochudi smes-jak jsem se tady dozvedel minuly tyden) otacky sly krasne nahoru a babizna se rozjela jak za mlada..pak samozrejme pošla...ale tu chvili jela v pohode...
Chtel jsem jeste posunout jehlu niz, jak mi radil Azor, lae po tom co jsem karbenatek zamontoval zpet, uz se mi nechtelo ho znova vyndavat...Jinak svicka je po jizde na hrotu sucha....mokra je jen na zavitu...asi bych opravdu zkusil ochudit smes, ale nevim..

Dneska cesta do prace zase plny ceres - 40 km/h...kopecek do podjezdu a hned 45-50 uplne v pohode..motor se krasne vytaci...ale jak to kleslo pod40 , tak se kulove :)

Napada vas jeste neco ???

Dalsi postup bude nasledovny...zkusim rozdelat sitko v nadrzi...zkusim dat novy palivovy filtr....zkusim si pohrat se sroubem na bohatost....
a pak vemu flexu a obradne to rozrezu :D
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Kruan » úte črc 30, 2019 6:23:57

Vcerajsem zkusil o cca půl otacky vytocit ven sroub bohatosti...za jizdy zadna zmena...
(Za tepla se ji moc nechce do otacek, kdyz vemu za heft. Za studena s nim cuknu a hned jde do otacek. Za tepla se jakoby pomalu motor rozbiha)
Dal jsem novy palivovy filtr....zadna zmena
:(
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Paczek » pát srp 02, 2019 9:50:38

Ahoj, hele, nejsem si jistý, jenom Tě zkusím nasměrovat -- když se dvojtakt dusí, je na vině bohatá směs. Když jsi nic nedělal s tryskou, což jsi asi nedělal, potom tam je ještě ve hře emulzní trubice a jehla, tady na fóru to najdeš, docela se to rozebíralo (ochozená jehla, špatný zářez, špatné průměry v emulzní trubici). Že bys tam někde měl falešnej luft mi nepřijde pravděpodobný, ale není to nemožný -- nicméně to bys, podle mě, musel mít i špatnou trysku, aby Ti to na začátku vůbec jelo (falešný luft ochuzuje směs a na správnou trysku by pak bylo směsi příliš málo). Překážka v sacím potrubí to taky asi nebude, to by se projevilo celkovou ztrátou výkonu a pružnosti (experimentoval jsem s výměnou drátěnky za ten molitanový čtvereček a výsledkem byla naprostá katastrofa -- ztráta síly do kopce a maximálka po rovině stěží 30). Elektrika to taky asi nebude, to by se projevovalo spíš na pravidelnosti chodu (ale rozhodně nic nezkazíš, když poslechneš Azora :) ). Ještě mě napadlo, že to může být špatně nastavený zdvih šoupátka. Mě se Babča (mám 207) taky trochu přidušuje u maximálky, a to tehdy, když dám rychlopal na max. Když jej o milimetřík povolím, vyletí jako raketa, rozdíl je dost citelně znát -- a to nemůže být nic jiného, nežli šoupě, no ne?

Já bych se teda zasoustředil na ten karburátor, ale podotýkám, že nejsem profesionál :)
Paczek
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 18
Registrován: ned zář 17, 2017 17:15:48

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Azor » pát srp 02, 2019 16:58:33

Taky nejsem žádný profesionál, věci řeším zkusmo a nakonec se to vždy podařilo. Pokud to při zcela otevřeném šoupátku nejede naplno a při mírném povolení ano, tak to babča říká, že by snesla o číslo větší trysku (při plném otevření šoupátka tam jde už moc vzduchu a málo paliva - vícekrát odzkoušeno, zejména při použití plynule laditelné trysky, nejedná se tedy o chybu šoupátka). Ochozený karbec to přirozeně být může (k jedné straně vydřená emulzní trubice, ošoupaná jehla atp.), to se ale dost špatně hledá - nejjednodušší je vyměnit na zkoušku celý karbec za jiný. Ale kupovat proto nový se mi zdá nesmyslné. Já osobně jsem originál vyměnil u dvou Babett za karb z pionýra a na dalších třech používám levného číňana. Zdá se mi stejně dobrý jako Dell-Orto, ale je za čtvrtinu ceny, akorát člověk přijde o komfort automatického vypínání sytiče, což se dá přežít. Origo babeťácký Jikov se moc nepovedl a mně už nesmí do chalupy, všechny jsem výhodně prodal. Ten "tyristor" se mi také nezdá moc pravděpodobný, ale už jsem u originální "krabičky" zažil podobné chování (při určitých otáčkách to najednou nejelo a pak zase jo - neptejte se mě proč, to netuším), u těch kvalitně zbastlených jsem to nepozoroval nikdy.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 930
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Kruan » pon srp 05, 2019 6:55:54

Tak ze bych vyzkousel jiny karbenátek ? Jen nevim jestli jit do druheho stareho (https://motorky.bazos.cz/inzerat/107783 ... ta-210.php) a nebo rovnou poridit novy (https://www.fichtlkramek.cz/nahled/karb ... ni222.html)
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Azor » pon srp 05, 2019 9:48:23

Do toho Jikovu bych rozhodně nešel, byl by to jen další důvod ke vztekání se (nedoporučuju ani novou funglovku). DellOrto je dobrý, ale např. pro mě zbytečně drahý. Jak jsem psal, dávám tam levné číňany, ale chce to redukci ála DellOrto nebo ještě lépe - udělat nové kolínko. Před koupí bych doporučoval projít toto fórum, je tu toho o DO i číňanech hodně, abys pak třeba nebyl zklamaný.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 930
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Kruan » pon srp 05, 2019 10:03:48

Pro klid v dusi do toho klidne tech 1100,- pustim..a rád :) Jen nevim ktery typ...jsou tam tri...
https://www.fichtlkramek.cz/nahled/karb ... ni222.html
https://www.fichtlkramek.cz/nahled/karb ... betta.html
https://www.fichtlkramek.cz/nahled/karb ... andar.html
A netusim kterej...
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Azor » pon srp 05, 2019 10:42:07

Varianta 16 je zajímavá pro tunění, ale pro bezproblémové nasaď a jeď to není. Ty dva další jsou asi kromě filtru vpodstatě totožné, ale já je osobně neznám, tak nebudu radit. Ale fakt si trochu projdi fórum, stačí do "hledej" napsat DellOrto a ukáže ti to, zda s tím ostatní měli nějaké problémy. Sice myslím, že s variantou 1 a 3 žádná potíž nebude, ale protože jsem je v ruce neměl, tak nemůžu sdílet žádnou zkušenost. Trochu mě mate ta tryska 52 u první varianty, já u číňanů používám 58 a Jikov má 63, ovšem to nemusí ještě nic znamenat, každý karb má jiné požadavky pro stejný výkon motoru. Chce to fakt projít příspěvky těch, kteří s tím jezdí.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 930
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Kruanova Babetta

Příspěvekod Kruan » pon srp 05, 2019 10:44:42

OK...jasny..zkusim popatrat....diky
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků