Stará babetta 207.500

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod laacco » pon dub 25, 2011 23:02:07

daka za info ale potreboval by som vediet ako ten karbik namontovat a ako prisposobyt a ci treba zvecit otvor aj na valvi na 19 mm dakujem prosim ak sa da hodit foto ako to vipada na babette dakujem :D :D :D :D
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » úte dub 26, 2011 10:17:03

ve válci musíš mít stejný nebo větší průřes než má karburátor, jinak ho plně nevyužiješ. Já mam například průřes kanálu asi 350mm2 a difůzor 19mm takže zhruba 280mm2
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Michal » úte dub 26, 2011 18:01:57

Ahoj, chtěl bych se zeptat na kvalitu toho karbece.
1.Je to čínská kopie Delloltra ? tudíž by na to měly pasovat díly (příruby,trysky) co maj na fichtlkrámku ?
2.jak moc může být karb nakloněný aby teklo palivo do plovákovky ?

Dík
Michal
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte dub 26, 2011 17:11:57

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » úte dub 26, 2011 18:34:24

je to čínská kopie. Originál by stál asi 2000. Víc jak 30° bych ho nenakláněl
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » stř dub 27, 2011 18:44:54

Už konečně zajíždim :lol: zatim mam najeto necelých 20km, ale když to na rovice podržím pod plným, tak to jede asi 60km/h, což je něco přes 8000 ot/min :lol: :lol: Trysku mam zatim 90 a jehlu na druhým zářezu zhora. Do 5000 ot/min je motor dost líný, dokonce víc než originál :( a nechce se přetáčet víc jak 8500 ot/min. Ale zatim zajíždím, takže uvidim po dalších km jak se bude motor chovat. Mezi 6-8000 ot/min je to mazec, a motor má v tehlech otáčkách dost sílu
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod laacco » stř dub 27, 2011 19:03:57

no teras to je zabehu tak to ide 60 km to je slusne ale pravdu povediac som cakal viac po takej uprave ako si uviedol no ale konecny efekt je pekny hod foto akjo si ho dokoncil dakujem
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » stř dub 27, 2011 19:41:05

rychlost závisí na dosažených otáčkách. Teď jsou něco přes 8500 ot/min. Až se víc zajede, tak budu ladit správnou trysku v karburátoru a na výfuk přijde ještě trubička před tlumičem. Předstih taky budu muset upravit, teď ani nevim jakej mam, jsem to nastavil od oka :lol: . Takže odhaduju že konečný otáčky budou 10000 ot/min. Kdyby teď šlo dát na motor převod víc do rychla, tak 70 by nebyl problém, ale bohužel nejde. Ještě řeknu že při 50 km/h mam půl plynu.

Pokud bude zítra pěkný počasí, tak ji vyfotim. A pokud najedu alespoň 50km, tak zajedu do města na radar si nechat změřit rychlost :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod hugo » čtv dub 28, 2011 10:53:43

Ahoj. Pôvodne som sa nechcel zapájať, kedže už mi tu bolo vytknuté že "všude píše samý kraviny", ale nedá mi ešte jednu "kravinu" neuviesť.
Podľa mňa slabší výkon odspodu a vrchol v oblasti vysokých otáčok do značnej miery spôsobuje tvar výfuku, alebo skôr tvar a krátkosť zberného výfukového potrubia medzi valcom a telesom vyfuku. Niekde som myslím čítal, že si použil trubku o svetlosti 20mm. Podľa mojich skúseností je to málo. Osobne pre babettu používam tenkostennú trubku z bicyklového rámu o svetlosti 25mm a vonkajšom priemere 28mm. Ak by som mal poruke hrubšiu trubku, šiel by som až na svetlosť 28mm.
Dĺžka trubky medzi valcom a výfukom sa mi osvedčila zhruba 10násobok svetlosti čiže cca 25 cm, pričom do toho nepočítam ohyb kolena. V súčasnosti dokonca používam ešte dlhšiu trubku, ale to len preto, že ju napájam na pôvodný babeťácky výfuk a nechcelo sa mi prerábať jeho uchytenie na rám. Samozrejme výfuk je komplet vykuchaný a ide dnu ladiaca rezonančná vložka.
Má to pomerne slušný záťah posadený nižšie, ale tak som to chcel ,aby som nemusel prišľapávať každý kopček keďže nie som žiaden drobec.
hugo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř úno 09, 2011 16:53:31
Bydliště: Košice

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Duro » čtv dub 28, 2011 12:12:55

Hugo: Presne to iste ma napadlo, len sa tiez nechcem montovat do veci, ktore si tu chlapci riesia po svojom, vsak nakoniec to, myslim, pripravuju na preteky ...

P.S. Ked si spomenul tu rezonancnu vlozku do origo-vyfuku, prosim, nemohol by si mi dat o tom info, lebo tiez na tom spekulujem a chcem porovnavat, pripadne sa poucit. Vdaka!
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod hugo » čtv dub 28, 2011 18:12:48

Duro sorry, rezonančná vložka, a úpravy motora, ktoré použivam sú avarovým know how. Dostal som to pod podmienkou, že to bude len pre moju potrebu, keďže avar sa úpravami a ladením motorov asi zaoberá nielen zo záľuby aj keď babetty sú preňho pravdepodobne len okrajová záležitosť. Podľa jeho vlastných slov rezonančná vložka v babeťáckom výfuku je rozmerovo poddimenzovaná, ale je to vraj lepšie riešenie, než pôvodný výfuk a aspoň výzorom nedráždi orgánov.
hugo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř úno 09, 2011 16:53:31
Bydliště: Košice

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » čtv dub 28, 2011 18:30:09

Hugo: máš pravdu, výfuk je na višší otáčky, ale to jsem taky chtěl. Jelikož už nemůžu zpřevodovat víc do rychla tak musim zvyšovat otáčky. Dneska jsem najezdil asi 50km a zjistil jsem že asi mezi 6-7 tis ot/min stoupá výkon a při 8 zase klesá. Takže poměrně uzký rozsah otáček, výfuk tedy není moc dobrý. Nějaký základy o konstrukci výfuku vim, ale zkušenosti ještě nemam. Takže až odladim karburátor, tak zajedu za jedním pánem co se dříve upravami dvoutaktů zabýval a nechám si dát nějaký rady :)

Výkonu v nišších otáčkách měla pomoci klapka, ale zdá se mi že ani ta s motorem moc nespolupracuje.

Dnes jsem dal menší trysku a jede to líp, maximální otáčky zůstaly stejný, ale zato stoupnul výkon v celým rozsahu. Pak jsem zkusil měnit předstih, ale nějakých změn na výkonu jsem si nevšimnul. A taky mam za sebou jedno zadření, z kopce na plný plyn :lol: je to prdel když se vám v 60km/h blokne zadní kolo :lol: řidič v autě co jelo za mnou se asi musel divit, proč mi zadní kolo pluje po silnici jako na ledě :lol: :lol: Ale naštěstí, když už jsem skoro stál, tak se motor zase chytnul a já pomalu pokračoval v jíždě

P4280524.jpg
P4280524.jpg (236.88 KiB) Zobrazeno 15370 krát


P4280523.jpg
P4280523.jpg (200.97 KiB) Zobrazeno 15370 krát
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Angelo » čtv dub 28, 2011 18:37:22

Noo máš to moc pěkný. Kámoši co ladili pionýry, tak taky měli taky Hikone vejfuky a vždycky tam přivařili delší výletovou trubičku vhodného průměru a potom to šlo mnohem více do otáček.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » čtv dub 28, 2011 18:48:20

dík.... O té trubičce už jsem psal, ale chci motor nejdřív zajed, abych pak mohl zkoušet jakou dýlku té trubičky
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod vitek114 » čtv dub 28, 2011 18:49:41

hm pěkna babetta fakt luksus.jo a bohužel foto se mě smazalo ale mam jedno video ktere sem dělal,na babettě toho přibylo více ale to bude až v dalšim vide http://www.youtube.com/watch?v=FR2uzW4K14s
Uživatelský avatar
vitek114
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 302
Registrován: čtv srp 05, 2010 23:41:53

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod vitek114 » čtv dub 28, 2011 18:58:10

pokud maš tento karburator tak dej rozhodně menší trysku ja dal 80 a je to super tedka si nechavam dělat 76.78.82
Uživatelský avatar
vitek114
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 302
Registrován: čtv srp 05, 2010 23:41:53

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků