Stránka 4 z 69

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: pát úno 18, 2011 18:31:50
od kubo HC
to na prvej foto by sa mi šiklo :twisted: laďák už mám :D :D

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: pát úno 18, 2011 19:06:43
od butan
Kubo, tys tu psal že jsi vařil koleno k výfuku. Dá se to dělat i obalovanými elektrodami? Nemám s vařením moc zkušeností, a bojím se aby uvnitř nevzniklo zůžení.
Lubor

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: pát úno 18, 2011 19:57:57
od MartinFel
Čau, čau.. Hale chci se zeptat jestli máš ICQ ?? Moje je 569150380. Jestli chceš tak si mě přidej, taky dělám Tuning Babetty... Už toho mám dost za sebou :))
A chci se zeptat na tu klapku ke karbeci jak to uděláš ? Díky, měj se

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: pát úno 18, 2011 23:29:56
od laacco
jasom dal vyfuj s korada je to super taky vzuchovy filter som mal aj ja ale behom 3 dni mi ho ukradli :(

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: sob úno 19, 2011 0:44:25
od kubo HC
[/b]]butan[/b] zvárač som amatersky ale dokázal som to privariť ... čo sa týka zvárania moc sa nevyznám viem približne koľko nadstaviť ampér a akú elektródu ale žiadna sláva ... :roll:
martiFel neviem či to patrilo mne ale ICQ mám ale na heslo si už nespomeniem dlho už tam nechodím ešte skype tam áno .. :?
laacco to sa ani nečudujem sme na Slovensku ... ja sa len divím že ja ho stále mám asi preto že som ho tak kvalitne namontoval :D :D ale preistotu nosím sebou aj tu gumennú hadicu z rámu do sania :D

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: sob úno 19, 2011 2:05:10
od laacco
kubo to sa vobec necudujem ze mi ukradli filter ale ze aj z nadrze palivo 2x tak to je drze kim som si nekupil uzaver na klucik tak mi ho kradli pravidelne a s pivnie
a co sa tika zvarania ani ja nesom zvarac ale vyfuk somsi zvaril to neje umenie

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: pon úno 21, 2011 22:00:19
od Fajn-Tom
Tak mi konečně přišli další věci na moji milou :lol:
Obrázek
Obrázek

Na válci se s hliníkem šestřilo, takže neumožnuje rozšíření kanálů jaký bych potřeboval. Proto horní dvě žebra přjdou odříznout pryč :lol: :lol: (válec na 207 je pro upravy skoro vhodnější)
Obrázek

Začal jsem leštit ojnici, bohužel doma nemam jemný smirek a tak musim koupit a doleštit
Obrázek

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: pon úno 21, 2011 22:13:13
od MartinFel
Ahoj, prosímtě k čemu pomůže když budeš mít vyleštěnou tu ojnici ?

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: pon úno 21, 2011 22:30:18
od Fajn-Tom
Jedna výhoda je ve zvýšení pevnosti, protože zabrousíš trhlinky a oni se tam nebudou moc dál šířit při namáhání. Někde jsem četl o zvíšení v petnosti až o 15%, jestli je to o tolik procent pravda nevim.... Další výhoda by měla být lepší proudění směsi kolem ojnice, ale o tomhle jsem se v žádnej odbornej literatůře nedočetl, jen na internetu, takže jak moc to je pravda netušim.... No a pak je ještě jedná výhoda a to nepatrný snížení hmotnosti u mě ze 64g na 62g :lol: takže fakt nepatrný

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: pon úno 21, 2011 22:30:57
od kubo HC
hneď ti to vysvetlím budeš ju mať vyleštenú a hneď okolo nej lepšie obteká zmes teda večšia rýchlosť zmesi ti zaručí vyššie otáčky a keď si to zoberieš tak celkovo lepší výkon samozrejme je to tak nepatrne že to skoro nespozoruješ ale keď to spojíš ž leštením kanálov, piestu atď. tak môžeš veľa získať ...

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: úte úno 22, 2011 0:14:39
od avar
prepac kubo, ale taras. a poriadne. neviem ci mas to vysvetlenie z vlastnej hlavy, alebo ti taku hlupost niekto nakukal, ale prosim ta, uz to dalej nesir. vplyv drsnosti ojnice na virenie a rychlost prudenia palivovej smesi je ....
ojnice sa lestia uplne dohladka hlavne kvoli zvyseniu ich pevnosti, aby sa obmedzila moznost vzniku razovych mikrotrhlin. nasledne sa pomeduju kvoli lepsiemu odovzdavaniu tepla, cize pre zlepsenie ich chladenia od palivovej zmesi.
na zlepsenie prúdenia zmesi a plnenia valcov existuju omnoho omnoho ucinnejsie metody, napr. zmensenie mrtveho kompresneho priestoru klukovky, upravy a zvysenie poctu kanalov, pouzivanie ladenych vyfukov, klapkoveho sania ba dokonca, co som bol dost prekvapeny, aj plnenie turboduchadlom.

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: úte úno 22, 2011 0:20:36
od kubo HC
avar kvoli tomu príspevku som si tak či tak už dosť zadrb.. klávesnicu pretože brúsim vydlicu :roll: radšej som to mohol napísať neskôr a podrobnejšie tamto bolo tak narýchlo a stručne samozrejme máš aj ty pravdu ... len som myslel že chceš zvyšovať výkon preto som mu to podal aj tou cestou

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: úte úno 22, 2011 2:54:18
od avar
sorry, este raz kubo. je mi jedno co robis a ako si si zadrbal klavesnicu. chodia sem aj ludia co sa chcu cosi priucit, pretoze toho o motoroch vela nevedia. ako som napisal, neviem ci to tvrdenie mas z vlastnej hlavy, alebo ci ti to niekto nakukal, ale nepis ak nieco nevies. zbytocne pobalamutis ludi.
a blahosklonne reci o tom, ze samozrejme mam aj ja pravdu, si nabuduce nechaj pre inych. cenim si ak pomahas inym, ale stve ma, ak ich takymto sposobom na fore zavadzame. jedno ci umyselne, alebo nie. zialbohu totiz nie si jediny.

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: úte úno 22, 2011 10:24:28
od butan
Ten ví to, a ten zas tohle.
avar píše: nasledne sa pomeduju kvoli lepsiemu odovzdavaniu tepla, cize pre zlepsenie ich chladenia od palivovej zmesi.
Ojnice se poměďuje z technologických důvodů. Při výrobě se totiž cementuje, ale cementují se pouze ojniční oka, táhlo se cementovat nesmí, zkřehlo by a lámalo by se. A tenká měděná vrstvička tomu nauhličení zabrání. Na chlazení ta měď nemá žádný vliv. A pokud se leštěním odstraní vůbec to nevadí.
Nakonec dáme společnými silami dohromady, jak ten motor funguje :)
Lubor

Re: Stará babetta 207.500

PříspěvekNapsal: stř úno 23, 2011 22:24:23
od avar
No zda sa ze si zas nerozumieme. Obaja piseme o tom istom a predsa kazdy o niecom inom. Nepisal som o pomedovani ojnic vo vyrobe. Kazdy vyrobca si voli svoj technologicky postup a tak niektore ojnice su a ine nie su pomedene. Mne neprislusi toto hodnotit.
Reagoval som ale na tuto odpoved
kubo HC píše:hneď ti to vysvetlím budeš ju mať vyleštenú a hneď okolo nej lepšie obteká zmes teda večšia rýchlosť zmesi ti zaručí vyššie otáčky a keď si to zoberieš tak celkovo lepší výkon samozrejme je to tak nepatrne že to skoro nespozoruješ ale keď to spojíš ž leštením kanálov, piestu atď. tak môžeš veľa získať ...

ktora bola uplne zbytocnou a naviac zmatocnou a zavadzajucou odozvou na tuto otazku
MartinFel píše:Ahoj, prosímtě k čemu pomůže když budeš mít vyleštěnou tu ojnici ?

kedze pred kubom uz Fajn-Tom vcelku rozumne odpovedal aj ked aj s drobnymi nepresnostami.

Snazil som sa uviest kubove tvrdenia na pravu mieru a napisal som, co som napisal. Nie su to veci vycucane z prsta, ale vychadzajuce z praktickych uprav motorov.
Prelestenie ojnice skutocne zvysi jej pevnost. Potrebne je ale podla moznosti upravovat nove ojnice. U starych je riziku vyskytu deformit a vzniknutych trhlin, takze uprava by sa pravdepodobne minula ucinkom.
Co sa tyka pomedenia ojnice, islo mi o pomedenie uskutocnene po jej vyhladeni a prelesteni.
butan píše:Na chlazení ta měď nemá žádný vliv.

Nuz s tymto tvrdenim si dovolim polemizovat. Ojnica sice nie je vystavena tak extremnemu tepelnemu namahaniu ako napr. piest, ale aj tak. Pri upravach motorov, kde boli prevádzané az extrémne odlahcenia pohyblivych casti motora, aby sa zabezpecil rychly prechod do otacok, bola pozorovana ista zvlastnost. Pri rozoberani motorov po zavodoch, odlahcene ojnice, ktore boli aj pomedene vykazovali menej deformacii nez ojnice, ktore boli iba lestene. Prisudzovalo sa to moznemu lepsiemu chladeniu pomedenych ojnic prudiacou palivovou zmesou. Nik sa nad tym nijako nepozastavoval, jednoducho sa to bralo ako fakt.
Neexistuju na to ziadne exaktne merania, vtedy stacilo ze ten motor pretek vydrzal, ak vydrzal a podla moznosti o nejaku desatinku to s nim islo rychlejsie nez konkurencii. Ak pre tento jav existuje ine vysvetlenie, prosim. Ja som sa podobne ako mnohi ini stotoznil s tymto.
Zaujimavy bol konecny efekt a ci to sposobilo lepsie chladenie pomedenej ojnice, alebo pecena klobasa, ktorú si dal ktosi pocas pretekov, nebolo absolutne dolezite. Len akosi nikoho nenapadlo tvrdit ze vitazne jazdy ma na svedomi zvyseny vykon motora dosiahnuty nasledkom hladsieho prudenia zmesi okolo lestenej ojnice. Az tak daleko sme sa v mysleni chvalabohu nikdy nedostali.