Stará babetta 207.500

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod PetrT30 » pát srp 24, 2012 7:47:45

subrmi píše:jestli vůbec příští rok něco bude...

proč by nebylo?
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod subrmi » sob srp 25, 2012 8:43:26

pionýrům totiž dovolili jed jeden závod TT Nepomuk, a organizátorům se to líbilo. Tak jim navrhli jestli by nechteli jed celej serial, asi 5 závodů. Každýmu se to líbí a jestli jim to schválej tak se nikomu nebude chtít organizovat VŠ. Třeba se nakej zavod pojede, ale jsou obavy o účast lidí, jelikož to každým rokem slábne...takže je možné že se budou jezdit třeba jen originály.... vše se uvidí, co vyjednaj...
Uživatelský avatar
subrmi
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 89
Registrován: úte říj 19, 2010 15:43:16

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod bundes » pon srp 27, 2012 10:47:35

Jestli závody padnou, bude to smůla.... Jinak se těším na Trtěnice :twisted: Přijedu se podívat a možná dám i jízdu se sériovkou kdyby to bylo možné (to že nebudu poslední pouze v případě že to někomu přestane jezdit tak s tím předem počítám :D ). Jo a Tome, měl bych na tebe dotaz... A to tedy: Proč se na většinu upravených válců pro pionýry i babetty dávaj jednokroužkový písty? Vrtá mi to už delší dobou hlavou a nějak na to nemohu přijít....
Babetta 225 - Automatická trojspojková převodovka, upside down vidle,... Zkrátka geniální stroj z roku 1993 vyrobený v tehdy motoristicky nejvyspělejší části světa. Kam se hrabou japonci :D
bundes
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 195
Registrován: čtv úno 23, 2012 20:28:39
Bydliště: Hradec Králové

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Dr.House » pon srp 27, 2012 16:38:56

Nejsem sice Tom, ale jednokroužkové písty se dávají protože mají menší tření, samozřejmě životnost je nižší než u klasiky, vlivem vysokých otáček nedochází k úniku směsi kolem kroužku, tady je graf z pionýra červená je klasický dvoukroužkový píst a modrá jednokroužkový http://www.jawa50speed.wz.cz/technika/1.jpg samozřejmě jde o upravený motor.Další důvod použití může být vícekanálové vyplachování kdy plnění probíhá přes píst a s dvěma kroužky by nevycházelo místo pro okénko v pístu. Tom mě určitě doplní.
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » stř srp 29, 2012 21:05:11

Vývoj závodní babetty jsem ted dost omezil. Můj cíl, který jsem si dal před dvěma roky abych měl jednorychlostní babettu co dokáže jed 100km/h jsem splnil. A taky jsem si na hraní pořídil něco jiného, takže na babettu už nezbyde čas. Sice mam něco rozdělané a oproti současnýmu motoru to bude velká změna, ale dokončení bude někdy v průběhu příštího roku.

P8261269.jpg
P8261269.jpg (202.19 KiB) Zobrazeno 14329 krát
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod PetrT30 » čtv srp 30, 2012 12:54:37

je to skoda, ale chapu to. Preju mnoho uspechu s novym strojem a doufam, ze sem jeste zavitas a poskytnes nam par rad ze skusenosti,ktere jsi v prubehu let nasbiral.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » ned zář 02, 2012 17:44:06

14 zubu pro babettu 207
Přílohy
14z.jpg
14z.jpg (136.76 KiB) Zobrazeno 14288 krát
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Dr.House » ned zář 02, 2012 18:28:17

A dostaneš to tam v pohodě nebo už musíš upilovat kousek toho karteru u zapalování ? když jsem dával 13z tak už mi přišlo že 14 bych tam nenacpal
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod PetrT30 » ned zář 02, 2012 19:02:57

rozeta dobra, ale me vice zaujal ten veliky prepoustak co je na tom nakresu stinga pod rozetou :-)
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » ned zář 02, 2012 21:17:03

mam kousek karteru odfrézovanýho, jinak bych ho tam nedostal.

Ten sting je zatím pouze na papíře a i dlouho bude. Nejdřív se musí vypálit šablony, vyvařit válec a kartery, udělat novou vložku.... pak k tomu složit nový motor s laditelným zapalováním, jiný výfukový kolena, vyvážit kliku, udělat nový startování. No je toho hodně a tak se to roztočí až někdy příští rok
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » pon zář 03, 2012 23:55:47

Rychlej návod výroby: Před roslisováním doporučuji válec svrtat s vložkou, jak vidíte na prvním obrázku, ulehčí to práci při vkládání vložky zpátky do válce. Po rozlisování vložky upravte náběhy přepouštěcích kanálů podle výkresu č.2. Oba přepouštěcí kanály zarovnejte na stejnou míru, pokud možno 34,9mm od hrany vložky. Poté do vložky vyfrézujte (vypilujte) kanály podle posledního výkresu. Boční hrany výfukového kanálu pod úhlem 5°, tak aby vnejší rozměr na vložce byl na každé straně o 0,5mm měnší než rozměr vnitřní. Před slisováním vložky s válcem projeďte vnitřek válce jemným smirkem a povrch vložky taky. Vložka pak půjde snáze usadit do válce.

Usazení vložky provedeme ohřátím válce na asi 130° a poté do ní vložku rukou vsuneme. (máte na to asi 3vteřiny, jinak poté už s vložkou nehnete). Poté slícujeme hliník ve válci s kanálama ve vložce a je hotovo.. :)

POZOR: rozměry na výkresu jsou v rozvinutém stavu vložky!!! Takže při frézování počítejte asi o 1mm menší

svrtani.jpg
č.1
svrtani.jpg (137.78 KiB) Zobrazeno 14258 krát


Vlozka cestovka.jpg
č.2
Vlozka cestovka.jpg (10.47 KiB) Zobrazeno 14258 krát


p60.jpg
č.3
p60.jpg (166.72 KiB) Zobrazeno 14258 krát
Naposledy upravil Fajn-Tom dne úte zář 04, 2012 0:00:37, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » pon zář 03, 2012 23:56:17

projekt55.jpg
projekt55.jpg (59.51 KiB) Zobrazeno 14258 krát
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » úte zář 04, 2012 20:04:35

A takto vypadá výsledek
Přílohy
p55 3.jpg
p55 3.jpg (169.09 KiB) Zobrazeno 14240 krát
p55 2.jpg
p55 2.jpg (136.4 KiB) Zobrazeno 14240 krát
p55 1.jpg
p55 1.jpg (159.98 KiB) Zobrazeno 14240 krát
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod PetrT30 » úte zář 04, 2012 20:30:00

jakej bude karbec? resp. difusor
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Stará babetta 207.500

Příspěvekod Fajn-Tom » úte zář 04, 2012 20:54:52

u čeho?
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků