Stránka 1 z 3

B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: pát srp 13, 2010 19:46:27
od mazby65
Když jsem ji před 15 roky na inzerát koupil, měla najeto 4500 km, dnes jsem završil 25 000 km.
Jezdím hlavně na delší výlety, 50 až 250 km za den. Jednou za rok vícedenní akci cca 300 až 800 km.
Proto jsem si Babettu postupně upravil k obrazu svému (i když oficiální technickou kontrolou - pokud
někdy bude povinná - by v tom případě asi neprošla).
Seznam provedených úprav:
1) Odstranění šlapadel a jejich nahrazení pevnými stupačkami, odstranění pomocného řetězu.
2) Vybavení motoru ručním startováním pomocí lanka.
3) Výstupní pastorek na převodovce nahrazen pastorkem s volnoběžkou (aby se při jízdě s kopce
nemusel držet motor pod plynem), počet zubů zvýšen na 16.
4) Zrušení automatického řazení - ovládání řadicích třecích čelistí jsem vyvedl na páčku, která se ovládá
patou levé nohy. Stiskem páky se zařadí 1. stupeň, jejím uvolněním pak 2. stupeň.
5) Rukojeť plynu jsem rozdělil na 2 části - pevnou a otočnou. Dlaň spojuje obě části, takže při jízdě
přes nerovnosti nedochází ke kolísání otáček motoru.
6) Z plechu a kulatiny jsem svařil uzamykatelnou bednu. Je přišroubovaná přes konzolky na rám,
zevnitř vylepená gumou a měkkým potahem a je deštivzdorná.
7) Integrovaný držák přilby. Uzamkne se současně se zamknutím řízení.
8) Držák na pikslu s olejem do motoru - pod sedadlem.
9) Cyklocomputer místo původního tachometru
10) Přední halogenová žárovka 12V/20W místo původní. Cívky alternátoru jsou původní, zmenšením
proudového odběru žárovek se napětí samo zvýší, a to tak, že je lze i stabilizovat regulátorem.
Žárovku výhledově nahradím LED SSC P7.
11) Vyvedení odfuku z převodovky mimo dosah motoru - sníží se znečistění povrchu motoru.
12) Dětská trumpetka místo trapného zvonku na kolo.
13) Vzadu držák na skládací koloběžku. Při výhledu na delší pěší tůru si ji s sebou někdy vezu.

Při jízdě "kochací" rychlostí 30 až 35 km/h má spotřebu 1,5 l/100 km, při 40 až 45 km/h pak
1,8 l.
Max. rychlost, kterou jí dovolím, je 60 km/h - ale to jenom zcela výjimečně někdy při jízdě po Brně,
aby mě nesmetla předjíždějící auta.

Pokud bude zájem, přidám detailnější fotky.

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: pát srp 13, 2010 22:23:06
od Angelo
Zdar, vítej ve fóru, máš paradní Babettu, je vidět, že jsi si s ní vyhrál. Moc se mi líbí ten odpojovač motoru při jízdě z kopce a na tu manuální převodovku fakt čumim. Určitě sem přidej ještě nějaké to detailnější foto. Dávám za 1*

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: pát srp 13, 2010 22:50:06
od martin110r
Jednu diodu SSC P7 aj s optikou mám. Ak chceš môžeme sa dohodnúť. Nikdy nepoužité.

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: sob srp 14, 2010 8:39:26
od butan
Pěkné úpravy Mazby! Tu volnoběžku bych hned koupil, já se soustruhem neumím :-(
Mám pocit že u tebe je volnoběžka nutností, bez ní by ten řadící mechanizmus byl při brzdění motorem asi nadměrně namáhán?
Nožičkovou halogenku 20W mám na babettě taky, jak ji fixuješ proti vypadnutí? Já na ní mám drátěný košíček.
A spojka pro ruční startér vypadá zvláštně, jedna západka nahoře, druhá dole, to je asi jen teď, v demontovaném stavu?
Zdravím,
Lubor

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: sob srp 14, 2010 11:50:59
od Mitch72
Super babettka,chválím.Máš to všechno dobře vychytané.Takže za jedna :D .Ať Ti slouží.

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: sob srp 14, 2010 19:18:12
od mazby65
Zdravím,
napřed byla volnoběžka (kvůli snížení spotřeby) a až potom nožní řazení, protože se mě nelíbila
nestabilita nastavení automatiky. Mechanismus řazení je stejný jako byl původně, jenom jsou
otočeny pružiny, takže v klidu jsou čelisti v záběru. Pokud chci zařadit 1. stupeň, pomocí vidličky
se přes pomocné ložisko a svěrací páčky obě čelisti stáhnou k sobě a přestanou zabírat do bubnu.
Západka pro startování je funkční jen jedna - v klidu zapadá do ozubu na cívce startovacího
lanka, po rozběhnutí motoru se odstředivou silou vypne. Při zastavení motoru se klikový hřídel
někdy pootočí o dost velký úhel zpět a při použití 2 západek do jedné z nich narazil. Proto jsem
druhou západku vyřadil z činnosti a slouží teď jen jako vyvažovací.
SSC P7 už mám, ale chtěl bych použít stávající reflektor, aby to nebudilo zbytečně pozornost při
případné silniční kontrole.

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: sob srp 14, 2010 19:25:34
od PetrT30
Gratuluji k šikovnosti.
Moc pěkné a smysluplné úpravy.

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: sob srp 14, 2010 20:21:49
od Angelo
Mě pořád nedochází, jak jí startuješ? Kicpáku nemáš, šlapky nemáš, to jí musíš roztlačit?

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: sob srp 14, 2010 20:38:58
od PetrT30
...jako motorovku :D
download/file.php?id=536

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: sob srp 14, 2010 22:26:19
od Angelo
Jo tak, už jsem pochopil. Já jsem si toho nevšiml.

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: ned srp 15, 2010 14:39:11
od Mitch72
Super ta skříňka.Máš nějáký plánek na její výrobu?

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: ned srp 15, 2010 21:29:45
od mazby65
To už je dobrých 12 let, vznikla bez plánku. Tak snad podle fotek.

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: úte srp 17, 2010 1:02:48
od Bzuk
Moc pěkný jsi fakt šikula umě za 1 :lol:

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: pon srp 23, 2010 12:12:29
od butan
mazby65 píše: jenom jsou otočeny pružiny, takže v klidu jsou čelisti v záběru.

Tomu nerozumím, řadící spojka žádné pružiny nemá? Pracuje jen s odstředivou silou, a proti je sílá odvozená od momentu zadního kola. No na fotce to není moc zřetelné, nenáš obráceně regulační unašeč?

Dík za fotky, chválím držák halogenky. Ostatní taky, ale tuhle fotku jsem si vlastně objednal :D
A kde máš vlákno žárovky oproti ohnisku paraboly, před ním ve směru jízdy? A clonku v reflektoru jsi nechal, nebo vyhodil?
Lubor

Re: B 210 r.v. 1986

PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2010 20:14:36
od mazby65
Spojka má pružiny, ale opačně - trvale dotlačují čelisti k bubnu.
Teprve při potřebě zařazení 1. stupně se pomocí dodatečně udělaného vypínání
oddálí od bubnu.
Regulační unašeč je opačně - trvale tlačí na čepy čelistí.
Vlákno je v takové poloze, aby osvětlená plocha vypadala "přiměřeně".
Clonku jsem vyhodil - jezdím hlavně ve dne a potřebuji být viděn.