B 210 r.v. 1986

Když jsem ji před 15 roky na inzerát koupil, měla najeto 4500 km, dnes jsem završil 25 000 km.
Jezdím hlavně na delší výlety, 50 až 250 km za den. Jednou za rok vícedenní akci cca 300 až 800 km.
Proto jsem si Babettu postupně upravil k obrazu svému (i když oficiální technickou kontrolou - pokud
někdy bude povinná - by v tom případě asi neprošla).
Seznam provedených úprav:
1) Odstranění šlapadel a jejich nahrazení pevnými stupačkami, odstranění pomocného řetězu.
2) Vybavení motoru ručním startováním pomocí lanka.
3) Výstupní pastorek na převodovce nahrazen pastorkem s volnoběžkou (aby se při jízdě s kopce
nemusel držet motor pod plynem), počet zubů zvýšen na 16.
4) Zrušení automatického řazení - ovládání řadicích třecích čelistí jsem vyvedl na páčku, která se ovládá
patou levé nohy. Stiskem páky se zařadí 1. stupeň, jejím uvolněním pak 2. stupeň.
5) Rukojeť plynu jsem rozdělil na 2 části - pevnou a otočnou. Dlaň spojuje obě části, takže při jízdě
přes nerovnosti nedochází ke kolísání otáček motoru.
6) Z plechu a kulatiny jsem svařil uzamykatelnou bednu. Je přišroubovaná přes konzolky na rám,
zevnitř vylepená gumou a měkkým potahem a je deštivzdorná.
7) Integrovaný držák přilby. Uzamkne se současně se zamknutím řízení.
Držák na pikslu s olejem do motoru - pod sedadlem.
9) Cyklocomputer místo původního tachometru
10) Přední halogenová žárovka 12V/20W místo původní. Cívky alternátoru jsou původní, zmenšením
proudového odběru žárovek se napětí samo zvýší, a to tak, že je lze i stabilizovat regulátorem.
Žárovku výhledově nahradím LED SSC P7.
11) Vyvedení odfuku z převodovky mimo dosah motoru - sníží se znečistění povrchu motoru.
12) Dětská trumpetka místo trapného zvonku na kolo.
13) Vzadu držák na skládací koloběžku. Při výhledu na delší pěší tůru si ji s sebou někdy vezu.
Při jízdě "kochací" rychlostí 30 až 35 km/h má spotřebu 1,5 l/100 km, při 40 až 45 km/h pak
1,8 l.
Max. rychlost, kterou jí dovolím, je 60 km/h - ale to jenom zcela výjimečně někdy při jízdě po Brně,
aby mě nesmetla předjíždějící auta.
Pokud bude zájem, přidám detailnější fotky.
Jezdím hlavně na delší výlety, 50 až 250 km za den. Jednou za rok vícedenní akci cca 300 až 800 km.
Proto jsem si Babettu postupně upravil k obrazu svému (i když oficiální technickou kontrolou - pokud
někdy bude povinná - by v tom případě asi neprošla).
Seznam provedených úprav:
1) Odstranění šlapadel a jejich nahrazení pevnými stupačkami, odstranění pomocného řetězu.
2) Vybavení motoru ručním startováním pomocí lanka.
3) Výstupní pastorek na převodovce nahrazen pastorkem s volnoběžkou (aby se při jízdě s kopce
nemusel držet motor pod plynem), počet zubů zvýšen na 16.
4) Zrušení automatického řazení - ovládání řadicích třecích čelistí jsem vyvedl na páčku, která se ovládá
patou levé nohy. Stiskem páky se zařadí 1. stupeň, jejím uvolněním pak 2. stupeň.
5) Rukojeť plynu jsem rozdělil na 2 části - pevnou a otočnou. Dlaň spojuje obě části, takže při jízdě
přes nerovnosti nedochází ke kolísání otáček motoru.
6) Z plechu a kulatiny jsem svařil uzamykatelnou bednu. Je přišroubovaná přes konzolky na rám,
zevnitř vylepená gumou a měkkým potahem a je deštivzdorná.
7) Integrovaný držák přilby. Uzamkne se současně se zamknutím řízení.

9) Cyklocomputer místo původního tachometru
10) Přední halogenová žárovka 12V/20W místo původní. Cívky alternátoru jsou původní, zmenšením
proudového odběru žárovek se napětí samo zvýší, a to tak, že je lze i stabilizovat regulátorem.
Žárovku výhledově nahradím LED SSC P7.
11) Vyvedení odfuku z převodovky mimo dosah motoru - sníží se znečistění povrchu motoru.
12) Dětská trumpetka místo trapného zvonku na kolo.
13) Vzadu držák na skládací koloběžku. Při výhledu na delší pěší tůru si ji s sebou někdy vezu.
Při jízdě "kochací" rychlostí 30 až 35 km/h má spotřebu 1,5 l/100 km, při 40 až 45 km/h pak
1,8 l.
Max. rychlost, kterou jí dovolím, je 60 km/h - ale to jenom zcela výjimečně někdy při jízdě po Brně,
aby mě nesmetla předjíždějící auta.
Pokud bude zájem, přidám detailnější fotky.