Babetta 210.??? aneb Mini-version

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod klein9 » stř lis 17, 2010 22:51:04

Ahoj

Byl jsem dnes u prarodičů na návštěvě a mého dědy jsem se ptal jestli náhodou nemá nemá nějakou knihu o babetce nebo něco podobnýho, odkázal mě do kůlny že tam prý něco má, knihu jsem sice nenašel ale našel jsem něco mnohem lepšího, za sedmero hroudami starého železa a sedmero kusy starého nábytku jsem našel takovou malou motorku-prcka, nejdřív mě vůbec nenapadlo že by to mohla být upravená babeta, řekl bych dvěstědesítka podle světla.

Ten karboš mi připadal povědomý, a on to byl starý známý jikov z babety (opravte mě jestli se mýlím :D ), i ty řidítka jsou z babety, jen mě zmátla ta značka na motoru, znám jen ZVL a Jawa, ale o žádným ZMV jsem ještě neslyšel.

Ale nemá šlapky, startuje jen rozjetím (resp. startovala se než se jí zničila spojka).

Zeptal jsem se na ní dědy a prý si ji u něho nechal známý a asi na ní zapoměl protože je to už něco přes 3 roky, no a děda jí prý nahodil a chvilku jezdila, než se zničila spojka a od té doby už nejezdila asi rok a půl.

A smutně tam rok a půl rezne :cry: .

No mrkněte se sami

:!: Ale neni moje tak se mě na moc technický dotazy neptejte :!:

A s temi servery na fotky mam problemy, snad vam to pomaka :wink:
Obrázek
Vůbec nevypadá špatně
Obrázek
Ty kola jsou jako z letadla, nemyslíte? :)
Obrázek
Zatraceně šikovný český ručičky
Obrázek
Bratránek, pro něj je jako stvořená :D
Obrázek
Babetta kid. A to světlo je zřejmě z dvěstědesítky
Obrázek
O ZMV jsem ještě neslyšel. A vzadu je vidět jeden přepínač pro světla a jeden (není vidět) pro palivo, akorát ten pro palivo je normální elektronický přepínač, tak nevim jak je to udělaný :shock:
Obrázek
Jikov v celé své kráse
Obrázek
Tady jsou vidět oba vypínače + hadička co k tomu druhymu z nich vede
Jinak je tam docela dobře vidět zadní brzda, brzdí se pravou nohou :idea:
Obrázek
To zadní světlo nevim odkud je, ale asi nebude z babety. A ten výfuk asi taky ne
Obrázek
To je jenom díky Webu pro obrázky

No co na to říkáte? :roll:

TK
Takže si ještě počkám na vlastní. Ale děda a hlavně jeho 210 mě drží nad vodou, zatím...
Uživatelský avatar
klein9
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon lis 01, 2010 23:46:39
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod Angelo » stř lis 17, 2010 23:11:04

Tak to je párádní!! Docela dobře zpracované. To zadní světlo vypadá jak blinkr na blatníku u Škody 120 nebo Fáčka.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod martin110r » stř lis 17, 2010 23:15:56

Prvý moment, že to je Stella respektíve Babetta 134. No v skutočnosti to je dáke "domorobo". Samozrejme existovali aj spojkové kryty s nápisom ZMV. Malo to značiť niečo v zmysle "Závod malých motorových vozidiel" alebo také niečo. No a to zadné svetlo je bočná smerovka zo Škody 105/120. O viditeľnosti v noci pomlčím :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod klein9 » stř lis 17, 2010 23:35:29

Jsem rád že se vám líbí, jen škoda tý spojky :cry: , ale až budu trochu rozumět babetce, tak si s tou spojkou pohraju. Jen by mě zajímalo jestli je dvourychlostní, pozná to z toho někdo?

Díky

TK

EDIT: POZOR POZOR Nové info: Todle domorobo údajně jezdilo na moto GP v Brně, samozřejmě né jako závodně ale prý jako taková ta malá motorčička před závodem na zpestření začátku (vlajky atp.). No ale proč nejezdila dál a zůstala trčet u nás nikdo neví, tak bych jen tipoval že s tou spojkou byli problémy už dřív a proto jí k nám dali. Ale bůhví proč

TK
Takže si ještě počkám na vlastní. Ale děda a hlavně jeho 210 mě drží nad vodou, zatím...
Uživatelský avatar
klein9
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon lis 01, 2010 23:46:39
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod martin110r » čtv lis 18, 2010 17:43:07

Daj dolu plastový kryt spojky (to je ten s nápisom ZMV) a odfoť spojky. Iba tak ti poradíme, či to je jednorychlostka alebo dvojrychlostka. Keď sú spojky zakryté tým krytom, tak sa to nedá určiť.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod klein9 » čtv lis 18, 2010 20:17:06

Ahoj
Jo jasně, vlítnu na to v co nejbližším termínu (bohužel to ale bude až tak při příštím víkendu, tak za 8-10 dní), jenom mi to musí děda povolit, jinak si ani neťuknu.

Díky

TK
Takže si ještě počkám na vlastní. Ale děda a hlavně jeho 210 mě drží nad vodou, zatím...
Uživatelský avatar
klein9
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon lis 01, 2010 23:46:39
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod martin110r » čtv lis 18, 2010 20:25:52

Ok, som zvedavý.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod Jenda » úte lis 23, 2010 15:56:10

Zkus dohledat majitele a začít vyjdednávat *1). Podle toho, jak říkáš, že jezdila na GP Brno, může se jednat o kus s bohatou minulostí. Zpracování je podivuhodně moderní a má to jistý řád a vzhled. To svědčí o tom, že to dělal někdo kdo motorkám rozumí, nebo tento roztomilý minibike vznikl jistě v dobře vybavené dílně patřící ke staji nějaké domácí, možná i zahraniční renomované značky.

Pokud se povede koupě, postupuj a si takto:
1. Stroj očisti a rozeber, včetně motoru. Zjisti, co funguje a co nefunguje.
2. Projdi elektriku.
3. Spojka se pořeší /ND jsou stále dostupné a zde přítomní jistě poradí/ oprav veškeré závady.
4. Kryt motoru napravo by bylo dobrý nějak rozumně dodělat, tedy vyrobit nový, odpovídající designu motorky.
5. Soudě podle průměru kol a zadní rozety, bude motorka sice silná, ale dost pomalá. To jde upravit.
6. Hoď to do dobrýho laku /vypalovací, nebo epoxyd/ aby to mělo lesk a dlouho vydrželo.
7. Dej tam nějakou kvalitní zadní lampu. Hezký kusy se nyní nechají koupit v obchodech s motodoplňky.
8. Pokud máš na to peníze a nervy, nech to projít technickou a schválit jako stavbu. Pokud se to povede, může to pak i na silnici.
9. I kdyby to na technický nevyšlo, tak budeš mít stále velmi hezkej minibike na vyblbnutí a pro děti.

Poznámka:
*1). Na vyjednávání dost záleží. Pokud dáš najevo, jak se ti ta motorka líbí a co s ní máš za dalekosáhlé plány a jak si na ní natěšenej a jak se budeš o ni starat, dost to posereš a budeš ji mít 4x dražší. To platí všude a v Čechách dvojnásob. Dobrý je tvářit se neutrálně a občas pronést. "Hm... Uvidíme... Něco s tím snad půjde udělat... Sranda to nebude... Asi do toho budu muset sehnat nejakej spešl motor... Nesmíš to ale moc přehnat, tedy že prodávající může být rád, že to vůbec vezmeš "za odvoz", to taky není dobře, většinou to prodávajího nasere. Tedy nahodíme výraz tak trochu neutrální mírně nezúčastněný, asi tak, jako že stavby motorek jsou můj denní chleba a v mojí motnážní dílně vybavený nejmodernější technologií visí řada vavřínových věnců za vítězství v prestižních závodech.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod klein9 » pát lis 26, 2010 23:24:05

Ahoj
Je na tobě vidět že s lidmi umíš mluvit

S koupí by problém nebyl, majitel se jí údajně rád zbaví. Je tu sice ještě pár drobných problémků, ale ty už nějak vyřeším, tady se s nimi nebudu zabývat. Řekněme tedy, že už jí mám.

Začnu tedy dalším přívalem otázek.
1)Řekni mi prosím na co bych při rozebírání neměl zapomenout. S rozmontováváním podobných strojů nemám žádné zkušenosti, potřebuji tedy k rozmontování nějaké čupr-dupr babeťácké nářadí?
Navíc mám málo času, denně (krom víkendů, to nejsem často ani ve Zruči) bych měl na montáž jen něco kolem dvou hodin a bohužel nemám žádné místo kde bych jí mohl montovat, snad jen si na zahradu rozdělat nějakou starou deku a na ní si dávat díly a na noc je přikrýt nějakou plachtou. Nešlo by vyndat jeden díl, očistit, opravit, vrátit zpátky a vzít další?
2)S elektrikou nebude problém. Případně se na něco zeptám...
3)Na spojku se ptám dole martina
4)Z čeho mám vyrobit kryt motoru, nejsem zrovna manuálně zručný a taky mi prosím řekni tvůj názor na věc. Napadlo mě vzít si kus plechu a nějak ho vyřezat, vytvarovat a nastříkat podle volené barvy
5)Co je prosím tě rozeta? Vím že stále se tu o tom mluví ale ani přesto stále nemám páru o co jde. Jinak s rychlostí nejni problém. údajně jezdí dost rychle, Normální dvěstědesítce se sice nevyrovná, ale údajně na ní není vetší problém dosáhnout 35 km/h, možná i víc.
6)Jakou barvu. I přesto že jsem vyznavač bílé barvy. Myslím že by se na ní hodila černá v kombinaci s červenou, nemám ale na vybírání barev cit, co si o barvě myslíš?
7)Lampa není žádný problém, jednu mám doma. Jen tam fláknout odpor, popřípadě můstek a je hotovo :roll:
8)Nervy by byli ale peníze jaksi ne, o této možnosti ale popřemýšlím
9)Tak tak, jen ať je na chvilku něco zabaví :twisted: :lol:

Jo a jen takový rychlý
Máma byla nedávno ve Vlašimi, údajně tam v nějakém motokovu, mototechně nebo něčem podobném viděla ve výloze krásnou zrenovovanou motorku s kulatým světlem, podle mámy šlo o babetu. Nevíš o tom něco?

Jo a pro Martina tu mám fotky tý spojky, nemohl bys mi rovnou poradit co s ní? díky

Obrázek
je tam nějak málo koleček, tipnul bych to na jednorychlostní, ale nevím
Obrázek
To levé by se zřejmě mělo točit při vyšších otáčkách toho pravého, ale jen cuká, a to navíc velmi zřídka
Z spojky je slyšet cinkání, jako když cinkáte takovým tím cinkátkem na kolo. Mám i jeho nahrávku, klidně pošlu, ale zvuk není zrovna extra kvalitní

Díky

TK
Naposledy upravil klein9 dne sob lis 27, 2010 0:07:11, celkově upraveno 1
Takže si ještě počkám na vlastní. Ale děda a hlavně jeho 210 mě drží nad vodou, zatím...
Uživatelský avatar
klein9
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon lis 01, 2010 23:46:39
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod martin110r » pát lis 26, 2010 23:29:09

Takže, podľa spojky je to motor z Babetty 215. Teda má to iba jeden kvalt. A to cinkanie a cukanie - mastné, alebo opotrebované obloženie. Bez sťahováku ten bubon nesundáš.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod klein9 » sob lis 27, 2010 0:14:11

Aha a stahovák? Jak je to s ním, my tu už nějaký máme ale nevím jestli se dá použít?

Dík za rychlou odpověď, takových ďáblů do babet jako jsi ty lze najít na tomto webu dost a dost

TK
Takže si ještě počkám na vlastní. Ale děda a hlavně jeho 210 mě drží nad vodou, zatím...
Uživatelský avatar
klein9
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon lis 01, 2010 23:46:39
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod Jenda » sob lis 27, 2010 1:38:39

klein9 píše:Začnu tedy dalším přívalem otázek.
1)Řekni mi prosím na co bych při rozebírání neměl zapomenout. S rozmontováváním podobných strojů nemám žádné zkušenosti, potřebuji tedy k rozmontování nějaké čupr-dupr babeťácké nářadí?
Navíc mám málo času, denně (krom víkendů, to nejsem často ani ve Zruči) bych měl na montáž jen něco kolem dvou hodin a bohužel nemám žádné místo kde bych jí mohl montovat, snad jen si na zahradu rozdělat nějakou starou deku a na ní si dávat díly a na noc je přikrýt nějakou plachtou. Nešlo by vyndat jeden díl, očistit, opravit, vrátit zpátky a vzít další?
2)S elektrikou nebude problém. Případně se na něco zeptám...
3)Na spojku se ptám dole martina
4)Z čeho mám vyrobit kryt motoru, nejsem zrovna manuálně zručný a taky mi prosím řekni tvůj názor na věc. Napadlo mě vzít si kus plechu a nějak ho vyřezat, vytvarovat a nastříkat podle volené barvy
5)Co je prosím tě rozeta? Vím že stále se tu o tom mluví ale ani přesto stále nemám páru o co jde. Jinak s rychlostí nejni problém. údajně jezdí dost rychle, Normální dvěstědesítce se sice nevyrovná, ale údajně na ní není vetší problém dosáhnout 35 km/h, možná i víc.
6)Jakou barvu. I přesto že jsem vyznavač bílé barvy. Myslím že by se na ní hodila černá v kombinaci s červenou, nemám ale na vybírání barev cit, co si o barvě myslíš?
7)Lampa není žádný problém, jednu mám doma. Jen tam fláknout odpor, popřípadě můstek a je hotovo :roll:
8)Nervy by byli ale peníze jaksi ne, o této možnosti ale popřemýšlím
9)Tak tak, jen ať je na chvilku něco zabaví :twisted: :lol:

Jo a jen takový rychlý
Máma byla nedávno ve Vlašimi, údajně tam v nějakém motokovu, mototechně nebo něčem podobném viděla ve výloze krásnou zrenovovanou motorku s kulatým světlem, podle mámy šlo o babetu. Nevíš o tom něco?

Díky

TK

1. Pochopitelně postupně, jak budou přibývat znalosti a praxe, ale bez dílny a dobrýho nářadí se asi neobejdeš. Možná někdo z kamarádů v místě má dílnu nebo garáž, kde by tě to nechal dělat. Renovace je běh na dlouhou třať. Bylo by asi dobrý odborný vedení, někým kdo ví jak na to. Chvátat a improvizovat nelze, je to pak na výsledku vidět. Nářadí potřeba rozhodně je, navíc stahovák rozběhovky určitě. Bez něj buben rozběhovky stahovat nelze. Tedy lze, ale jo to prasárna. Stojí asi do 100,- peněz a vyplatí se jej i vozit sebou /spojka, řemen a navíc patří k základní výbavě babettisty/. Pokud budeš půlit motor, tak je třeba stahovák i na toto a stahovák rotoru alternátoru /možno si vypůjčit/. Odbornou pomoc budeš ale potřebovat na 100%. Nic tím nezkazíš.
2., 3. O.K.
4. Udělat jej tak, aby nerušil vzhled a linii motorky. Možno, pokud se na něj necejtíš, je nechat navrhnout a udělat. Něco to bude stát, ale vyplatí se to.
5. Ozubený kolo na zadním kole, na kterým běží řetěz. Převodový poměr lze později kdykoliv upravit výměnou za jinou rozetu /nebo jiný pastorek/ s jiným počtem zubů.
6. Barvu zvol podle svého vkusu. Pokud budeš dělat kombinaci a linky, nech si poradit od zkušeného, který to má v oku. Každopádně by to ale chtělo vypalovací lak, nebo epoxyd. Rychleschnoucí lak, dokonce ve spreji /!!/ ani náhodou. Nevydrží nic, za měsíc je to ošoupaný. Dobrý by byl i airbrush /kresba v ve více vrstvách laku/. To ale je nutno nechat skutečně odborníkovi.
7. O.K.
8. Záleží na tobě, ostatně není to nic jednoduchýho, tedy otypování a schválení. Ale i pro potěšení doma a ježdění za humny to také může být, proč ne...

Renovovaný motorky má pouze v krámu Špácal /mototechna na Lidický ulici/. Nejsou ale pochopitelně k prodeji, je to taková ozdoba prodejny. Je jich tam asi pět, a co kus to naprostej unikát, včetně dvoupístový devadesátky, tuším z roku 1946 *1). Máti se asi spletla, Babetta tam žádná není. Pouze jednou tam byla vystavená v roce 2004 a to celkem krátce, jednalo se o mojí B210, než jsem si ji vyzvedl po generálce motoru. Jak jsem ji měl nablejskanou, asi čtyři týpkové ji chtěli koupit:-) Jinak tyto motocykly renovoval spolu se svým otcem, který již je ale v důchodu. Jeho otec též velmi krásně renovoval kdysi dávno, i auto Škoda Popular tuším.

Takže hodně zdaru, ať se ti to povede.

Poznámka:
*1) Maloobsahový motocykl se speciálním motorem se dvěma písty uchycenými ve společném ložisku na klice, kdy ten menší má mírně zanutou kratší ojnici a má o něco menší vrtání. Tento menší píst se však na pohonu přímo nepodílí, zastává funkci rozvodového šoupátka, kdy reguluje plnění a /hlavně vyplachování/ hlavního válce čerstvou směsí, které je daleko efektivnější a má optimální časování. Naprosto unikátní konstrukce motoru, dnes se již nepoužívá z důvodu extrémně pracného výrobního postupu a ladění motoru.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod klein9 » sob lis 27, 2010 2:51:39

ahoj
Moje máti viděla kulatý světlo, a hned si vzpomněla na babetu (jak jinak, když jí o ní pořád od rána do večera básním :lol: )

Jen by mě zajímalo kde bych tady ve Zruči hledal odbornou pomoc :lol: , stahovák nejni tedy problém, jen by mě zajímalo proč na ten rotor vypůjčit, špatně se schání, nebo je extrém drahý?

Ten kryt se pokusím vyrobit sám, jednak jsem šetřílek :lol: a jednak mám nejzákladnější zámečnický výcvik, což si myslím že by mohlo stačit. A navíc se na něm nedá co zkazit, v nejhorším případě zkažený kus vyhodím a začnu s novým, nic víc se stát nemůže.

Vypalovací lak? To má za úkol "vypálit" předchozí barvu, ne?

Mohl bych motor natočit normálně rukou? Jenom aby motor nestál příliš dlouho a nebyli s ním později problémy.

Díky

Tomáš
Takže si ještě počkám na vlastní. Ale děda a hlavně jeho 210 mě drží nad vodou, zatím...
Uživatelský avatar
klein9
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon lis 01, 2010 23:46:39
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod Angelo » sob lis 27, 2010 15:18:34

Na stáhnutí rotoru ti postačí normální šroub(myslim na 13 klíč), který našroubuješ do rotoru a tím ho stáhneš a nezapomeň předtím vyndat ten malej šroubek co drží rotor.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Babetta 210.??? aneb Mini-version

Příspěvekod klein9 » sob lis 27, 2010 21:15:16

Ahoj
Tím malým šroubkem myslíš ten uprostřed?

Jinak jak ho mám našroubovat do rotoru? Nemohl by jsi to prosím popsat trochu detailněji.

Jo navíc jenda tady kdesi psal že je to prasárna sundavat bez stahováku, nejni to tenhle případ?

Dík

Tk
Takže si ještě počkám na vlastní. Ale děda a hlavně jeho 210 mě drží nad vodou, zatím...
Uživatelský avatar
klein9
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon lis 01, 2010 23:46:39
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Další

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků