Donarova Jawa 134 / Babetta Stella (225)

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Donarova Jawa 134 / Babetta Stella (225)

Příspěvekod donarus » pon čer 06, 2011 18:06:35

Ahoj, tak jsem se minuly patek trochu hecnul a ke svemu SAABu 9000 si koupil tento moped (vejde se krasne do kufru (skladaci riditka, sundat sedlo a ani ho nemusim pokladat :), do mesta idealni) :) Byla to celkem vyhodna koupe, cena pekna a motor krasne toci, radit to radi, par drobnosti by se naslo. Nicmene kupoval jsem to s tim, ze udelam celkovou renovaci, tj lak, GO motoru, GO prevodovky, do budoucna vyfuk (nejspis hikone) a nejaky lepsi karburator, precijen mych 100kg chce trochu odpich :)


Fotky zde nahodim, az zprovoznim USB :)


No, ale abych rekl pravdu, do renovace se pouztim poprve, nikdy jsem nemel motor venku a uz vubec jsem nedelal generalku, tak vas tu urcite budu otravovat spoustou hloupych otazek, na ktere urcite vsichni znate odpoved hned z patra :) Predem se za to omlouvam... Kdyby se nasel nejaky Prazak, pripadne i z okoli, ktery by byl ochoten mi s generalkou motoru osobne poradit, pomoct, klidne za mirnou uplatu, tak bych byl moc rad .... Nicmene nechci motor davat nekomu k renovaci, chci na tom mit svuj dil prace :) No ... Tak to je prozacatek asi tak vse :)

Zdar, Donarus.

EDIT, tak USB rozchozeno, pro zmenu musim nainstalovat nejakej ovladac na kameru, kde mam fotky, na mem linuxovem stroji... Jo, to jsou ta exoticka zarizeni, ktera se po pripojeni nedokazi tvarit jako usb ulozne zarizeni :)
Naposledy upravil donarus dne stř čer 08, 2011 23:29:29, celkově upraveno 1
donarus
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon čer 06, 2011 17:51:10
Bydliště: Praha

Re: Donarova Jawa 134 / Babetta Stella (225)

Příspěvekod Dave842 » pon čer 06, 2011 19:11:23

Dobrý, dobrý ;) , těšíme se na fotky! :D S renovací a GO určitě pomůžeme, od toho tu jsme. :)
Babettář Dave!
Uživatelský avatar
Dave842
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 249
Registrován: úte pro 14, 2010 19:43:39
Bydliště: Olomouc

Re: Donarova Jawa 134 / Babetta Stella (225)

Příspěvekod donarus » úte čer 14, 2011 0:47:37

Fotky stale stoji :) Holt lenost je neprekonatelna...

Kryt spojky a spojku mam vyndanou, ocistenou, hlavu mam ocistenou, valec mam dany do Moto Ruzicka na vybrus..... O vikendu mam v planu rozpulit zbytek prevodovky, no zatim nemam stahovak ani vytlacovak, takze cekam do ctvrtka, kdy by jim do MR mela dorazit zasilka - nechci to pulit silou - na skladani casu dost, vybrus bude tak za 14 dni, takze kdyz pristi tyden zjistim co vse je potrebne objednat a sehnat, tak to snad bude stacit a budu stihat do cervence.


No ale ted mam trochu dilema.... Spousta lidi mi pro vycisteni nadrze od uzazenin a rzi doporucuje ruzne maticky, hrebicky, loziskove kulicky apodobne. Dalsi spousta lidi mne odrazuje, ze to muze nadrz spis poskodit nez ji pomoci a ze je stejnak neprilis ucinne. Dalsi lide radi kyselinu citronovou (s fosforecnou jsou pry problemy a proto tuto vynechavam - s citronovou muze treba i kuze do styku, takze to neni zasadni problem). Dalsi lide mi radi vyhodit to a sehnat novou. ... No dale mne napadly chemikalie typu antirezin, nicmene tim naplnit nadrz po okraj, to si muzu koupit dalsich 10 zgeneralkovanych babet. No jeste mne napadl jemny sterk, ale to je asi tak stejny efekt jako maticky, hrebicky, sroubecky.
Co na to je nejlepsi pouzit... Co jste pouzili vy? Nehrozi nejake nebezpeci, pokud budu sterchat s kovem v prazdne nadrzi, lec plne vyparu?
Co doporucujete v dalsi fazi - jakou barvou to nejlepe vylit, pripadne lakem? pripadne nejaky jiny navrh?

Ehm a pribyva to. Dnes jsem si rekl, ze zatim aspon procistim jednodussi veci, ktere si mohu vzit do bytu ke stolecku... Vzal jsem si domu karbec, riditko (ano, jen jedno .. vyhoda stelly).. Koupil jsem rychlopal, ktery by mel byt tusim pro dvestedesinu, koupil jsem si tesneni do karbce a bowden (no tesneni si musim koupit znovu (13kc), bo jsem si ho jako vul dal do kapsy a sedel na nem pul dne, takze z nej jsou cucky :D)...... Jenze: na stelle je rychlopal jeden celek s brzdou, ale ten, co jsem koupil, tak ten brzdu nema - je to samostatny rychlopal. Nejak by to asi popasovat slo, ale spis by mne zajimal vas nazor na pouziti packy z kola (terych mam v dobrem stavu docela dost). Neni to risk? Myslite si, ze ta packa z kola by na to mohla byt dostatecne dimenzovana?

No a posledni otazka.... Ram pujde do cerna, nadrz temer neni videt, ale precijen, o laku uvazuji. Sice to bude lak doma na kolene, ale i tak .... Co myslite - syte cervena s misty oranzovymi prvky nebo syte oranzova s misty zelenymi prvky ? :) Ja vim, ja vim - bez fotek se to blbe odhaduje, ale i tak :)
donarus
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon čer 06, 2011 17:51:10
Bydliště: Praha

Re: Donarova Jawa 134 / Babetta Stella (225)

Příspěvekod butan » úte čer 14, 2011 8:57:13

Stahovák na spojku si kup, ale na půlení motoru stačí gumová palička.

Jak ošetřuji nádrže.
První nádrž jsem čistil štěrkem v míchačce, u tchána. Míchal jsem ji několik hodin, ale pak jsem zjistil že pod šterkem se usadila taková jemná písková frakce, a ta asi hodně snížila účinnost omílání. Protože doma míchačku nemám, používám u dalších případů chemický postup. Nejhorší je odstranit starou barvu, pod kterou mohou být ložiska koroze. Asi by to šlo louhem, ale zatím jsem nezkoušel. Tady je to omílání nenahraditelné.
Rez odstraňuji kyselinou sírovou do akumulátorů, neředěnou. Ucpu otvory a venku nádrží převracím aby se opláchly všechny stěny. Stačí 0.5 hodiny a rez je pryč.
Krátká neutralizace roztokem sody. Nádrž vysuším horkovzdušnou pistolí.
Pak do nádrže naleji .1l bezoplachového odrezovače, je na bázi kyseliny fosforečné, a ten pasivuje zárodky koroze ve švech nádrže, které kyselina zcela neodstranila. 5minut obracím, vyleju, nechám dobře vyschnout. Po odrezovači by se měl povrch okartáčovat, já ho alespoň důkladně vyfoukám tlakovým vzduchem z kompresoru.
Poslední fáze, nátěr. Používám epoxidovou základovou barvu, s 20% ředidla. Dvakrát propláchnu, a nechám venku vyschnout a vytvrdit. Vyschnutí je dobré napomoci ventilátorkem, protože pokud by epoxid vytvrdl dřív než se odpaří všechno ředidlo barva bude pórovitá a nekvalitní. A nalévacím otvorem to tak dobře neschne.
Lubor

PS. do takto ošetřené nádrže je krásně vidět, bílá barva na stěnách odráží světlo do všech koutů. K prohlídce rezavé nádrže je potřeba do ní spustit rozsvícenou žárovku.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Donarova Jawa 134 / Babetta Stella (225)

Příspěvekod butan » úte čer 14, 2011 9:25:17

Shrnu co jsem všechno vylepšoval na Babettě, jako námět pro Donaruse i ostatní.

Světlo 12V 20W halogenka, omezovač napětí.
Vakuově impregnovaný zapalovací pól.
Na sacím koleně mám dvě tlustá těsnění z AFM38, pro omezení ohřevu karburátoru od rozpáleného válce.
Vybroušeno osazení v hrdle karburátoru směrem na koleno.
Všude mám staré teleskopy, ale v zadním vložené mosazné pouzdro, a vyvrtaná odvodňovací dírka. Teleskop je montován pružinou nahoře (kvůli rozměrům pružiny) takže je možné že do válce teleskou nateče dešťová voda.
Všude (ve všech mých dvoutaktech, sekačka, elektrocentrála) přidávám do paliva i do převodovky metaltec a do paliva i aceton.
Rozpojil jsem bowden plynu, a vytažené lanko napustil grafitovou vazelínou. Brzdové bowdeny alespoň pod tlakem napuštěny olejem.
Nádrž mám uvnitř nabarvenou epoxidovou základovou barvou.
V převodovce mám magnet na chytání špon.
Vyvrtaná jímka na teploměr, do nálitku dekompresoru v hlavě válce.
Cyklopočítač místo původního tachometru.
Zkrácené koleno výfuku. Vyčištěn (vypálen) tlumič. Koleno bylo rezavé, tak jsem ho obrousil rotačním drátěným kartáčem a natřel stříbrnou silikonovou barvou na výfuky.
Válec- prohloubeny pomocné kanály, kartery- zaoblena hrana na začátku přepouštěcího kanálu.
Repasován původní karburátor, přeměřeny trysky.
Spojkové bubny zdrsněny jemným smirkem.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků