Stránka 1 z 2

215 GL

PříspěvekNapsal: ned bře 18, 2012 14:07:57
od Diverzant
Tak jsem se stal také jedním z vás. Slovo dalo slovo a přivezl jsem si domů babču 210.021 s motorem 215 a rozetou 215.
Nejdřív jsem si myslel ,že ten co mi ji prodal je nějaký prase a zavařil 2 ,ale díky vašemu skvělému fóru jsem zjistil ,že jsem si pořídil exportní model pro Holansko (do 25km/h) nebo pro Maďarsko (do 40km/h). Například mám v přípravě brzdové světlo ,ale slováci ho jaksi zapoměli zapojit a kablik končí v blatníku? Jinak po našlapnutí to neuvěřitelně smrdělo,kouřilo (jezdilo to na něco velmi velmi chutného) a vůůbec nejelo. Výfuk je děravej jak cedník, protože ty kokoti místo toho aby ho vypálili tak tam dělali jednu díru vedle druhé (myslím difuzor a to víčko na konci) ve smyslu slovenského pořekadla 4 díry na výfuk ať to má kurva riadný zvuk.

http://metropolitan111.rajce.idnes.cz/babetta_215_GL/

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: pon bře 19, 2012 10:12:00
od pdp28
1. Jednostupňový motor M-215 sa vyrábal nielen na vývoz.
2. Ani netušíš, koľko nezapojených káblov je v autách a v rôznej inej technike. Je často efektívnejšie vyrábať unifikované kabeláže a niektoré príslušenstvá sa proste nenamontujú a nezapoja. Ale to je o výrobe a ekonomike. Pokiaľ na brzdových páčkach nemáš spínač, tak sa brzdové svetlo ani nedá zapojiť.
3. Jednostupňový motor M-215 sa nevyrábal vo výkonovej verzii do 25 km/h.
4. V koncovke výfuku mala Babetta pre rýchlosť 40 km/h vyúsťovaciu hubicu s vnútorným priemerom 6+0,3 mm a pre rýchlosť 25 km/h s priemerom 4,5 mm.
Vyčisti si výfuk a daj tam sériovú koncovku.

Skôr ako začneš nadávať a urážať, použi svoju sivú mozgovú kôru.

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: pon bře 19, 2012 17:49:27
od Diverzant
Děkuji za upozornění. Dnes jsem výfuk vyčistil a nachal vypálil autogenem a poté COčkem zavařil ty díry navíc jsem si všiml dvou věcí.
1. Ta díra v koncovce výfuku je těch tvých 6+0.3mm
2. Mám na motoru nalévací a kontrolní šroub na olej v převodovce ,ale original 215 motor to nemá místo oleje má vazelinu?
Páč ve fabrice tam nandaj vazelinu a pak to celý zavřou.

Jinak jsem upřímě nadával jen původnímu majiteli ,že ze mě udělal ko***a. A výrobce nemusel dávat ten kablik a žárovku
navíc do zadního světla vznikla tím velká národohospodářská škoda ,která ho doslata po revoluci na lopatky, ale co bych chtěl od maďarů (podle VIN rám ZVL a motor bohužel Kolarovo)

Těším se až ten motor otevřu už teď mám obavy co tam bude.

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: pon bře 19, 2012 19:47:47
od marty207
bude to zrejme len prerobeny motor 210 na 215 (zavarene celuste alebo original obrateny bubon) ked ma nalievaci srub ... original 215 mali len vazelinou mazane loziska, lebo nemali voľnobežku (hriadel predlohy)

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: pon bře 19, 2012 20:26:57
od Diverzant
To mě napadlo taky jen nevím jak to pojede, když jsem ji kupoval tak bylo stržené lanku od plynu a šel jen sitič. Jinak jsem zvědavý na převodový poměr vzadu rozeta 57 a přední jsem se blbec nepodíval tak se kouknu zítra a napísu to sem.
A když jsem prošel celé vaše forum i babetron.sk tak se tam o tak velké zadní rozetě nepíše, ale jako náhradní díl pro babetu se prodává na mojí je napsáno 215/57z.

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: úte bře 20, 2012 9:25:56
od Starec
marty207 píše:bude to zrejme len prerobeny motor 210 na 215 (zavarene celuste alebo original obrateny bubon) ked ma nalievaci srub ... original 215 mali len vazelinou mazane loziska, lebo nemali voľnobežku (hriadel predlohy)

Na tvojom mieste by som nič nepísal ak niečo nevieš. Tvoje informácie o Babette sú na takej úrovni, že ani potuchy nemáš čo je to inpulzí pól, tak nebalamuť tu nikoho.
Takže žiadné prerobenie z 210 na 215, je to tam všetko z výroby, proste je tam použitý blok z 210 a výstupná hriadel privarená k obrátenému ozubenému bubnu.
Čo sa týka 57 zubovej rozety tak úplne presne neviem do ktorých vývozných štátov sa montovali, záležalo to podľa maximálky kde aká bola povolená pre Babettu, ale pre Slovensko sa montovali 51 zubové. Takže aby to jazdilo ako má odporúčam prevod 13 a 51 zubov. 57 zubová rozeta je dobrá ak Babču využívaš väčšinov na jazdu do terénu a kopcoch. Takže Diverzant akú použiješ rozetu už nechám na tebe.

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: úte bře 20, 2012 20:18:42
od marty207
Starec píše:
marty207 píše:bude to zrejme len prerobeny motor 210 na 215 (zavarene celuste alebo original obrateny bubon) ked ma nalievaci srub ... original 215 mali len vazelinou mazane loziska, lebo nemali voľnobežku (hriadel predlohy)

Na tvojom mieste by som nič nepísal ak niečo nevieš. Tvoje informácie o Babette sú na takej úrovni, že ani potuchy nemáš čo je to inpulzí pól, tak nebalamuť tu nikoho.
Takže žiadné prerobenie z 210 na 215, je to tam všetko z výroby, proste je tam použitý blok z 210 a výstupná hriadel privarená k obrátenému ozubenému bubnu.


Trošku silné tvrdenie, že neviem, čo to je impulzny pól, nie nadarmo študujem elektroniku, zrejme si si ma asi tu s niekym pomylil.... a myslim, ze v svojom prispevku som sa jedine zmylil v slove "prerobena"...zvarat celuste sa zvykne niekedy robit (ludia, ktory su lenivy sa srat s tym) a vytvorit tak "215", netrvrdim, ze od vyroby...inak tam nevidim nic take "nepravdive"

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: úte bře 20, 2012 20:36:21
od PetrT30
Diverzant
Neumíš počítat! Ťech zubů tam máš 51
Dal jsem si tu práci a spočítal to za tebe (se mi 57 zdálo nějak hodně :) )
http://img7.rajce.idnes.cz/d0702/6/6182 ... M_0189.jpg

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: úte bře 20, 2012 22:29:37
od Diverzant
PetrT30 píše:Diverzant
Neumíš počítat! Ťech zubů tam máš 51
Dal jsem si tu práci a spočítal to za tebe (se mi 57 zdálo nějak hodně :) )
http://img7.rajce.idnes.cz/d0702/6/6182 ... M_0189.jpg



Promiň já jsem napsal to co jsem vyčetl na zadní rozetě 215/57z jesti Maďar co to dělal nerozezná 1 a 7 tak je to opravdu maďar. Já vím co chci je to Komarno kde podle vás slováků jsou rádi ,že svojí inteligencí vyorají brambory a nezapomenou tam zasadit další, protože to jsou čů***i.

Jinak jak jsem sliboval změřil jsem přední rozetu a je tam 13 zubů tak mi prosím prozraďte jaký bude převodový poměr.
Také jsem si po radě kamaráda co má babettu 210.100 všiml ,že mám výše konmtrolní šroub oleje a nemám (zatím jsem ho nenašel) 2mm otvor pro odvětrání převodové skříně, který se nalézá v nalévacím otvoru.

Zítra půlím motor (fotky dodám) a jsem zvědav čo Samko a Nieveri ve fabrike s tým urobili. Vraj ko**ti spali. Hlavně že IGEN

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: stř bře 21, 2012 2:50:33
od fox
:shock:

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: stř bře 21, 2012 7:13:31
od PetrT30
Promiň já jsem napsal to co jsem vyčetl na zadní rozetě 215/57z jesti Maďar co to dělal nerozezná 1 a 7 tak je to opravdu maďar. Já vím co chci je to Komarno kde podle vás slováků jsou rádi ,že svojí inteligencí vyorají brambory a nezapomenou tam zasadit další, protože to jsou čů***i.

O tvé inteligenci začínám pochybovat tentokrát já. Že neumíš počítat jsem se už přesvědčil a že neumíš číst jsi se právě doznal.

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: stř bře 21, 2012 8:55:55
od Starec
Sorry marty207 máš pravdu, fakt som sa pomýli a splitol to s tým inpulzákom pre chajda6

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: stř bře 21, 2012 17:00:22
od pdp28
Diverzant, kúpou Babetty si sa stal len majiteľom Babetty, ale určite nie motorkárom. Tvoje reči a názor na ostatné národy, myslím si, nie je vhodnou témou pre toto fórum. Tu sa neosočujeme a nevyťahujeme národnostnú tematiku. Ak sa potrebuješ vyventilovať v tomto smere, tak si nájdi sebe podobných, ktorí rozdeľujú ľudí svojim netolerantným prístupom k druhým.

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: stř bře 21, 2012 20:28:04
od Ondrej
no ešte sa tu povadzite ja mam take skusenosti s madarmi že už nič nekupim z kolarova :D
oni vedia iba červenu papriku pestovať :oops:

Re: 215 GL

PříspěvekNapsal: stř bře 21, 2012 21:11:13
od marty207
Starec píše:Sorry marty207 máš pravdu, fakt som sa pomýli a splitol to s tým inpulzákom pre chajda6


to je v poriadku :) , som rad, ze sme si to ujasnili :)