Stránka 5 z 7

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: stř lis 13, 2013 18:58:36
od ridchey
tyjo,covece,z toho budes mit svetelny lunapark skoro, ale jinak dobra vec!!! jen by mne zajimalo,jak jsi dostal to sklo z paraboly,bo to co mam, je prilepene na silikon a drzi to nepredstavitelne

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: stř lis 13, 2013 19:21:21
od Pat
Taky mi rekni jak jsi dostal to sklo dolu, protoze mam doma parabolu v dobrym stavu a to co mam na babette bych prave chtel vymenit, pac tam je parabola z pulky v pytli
Jinak rekl bych ze dve civky by meli zvladnout i 35W zarovku, pokud tam nic jinyho nemas :)

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: stř lis 13, 2013 20:45:16
od mirra99
hm 35W zkusim posléze jestli ta 25W shoří ale dneska sem pojezdil a vypadá ok, uvidim. Sklo jsem sundal tak, že jsem prví oddělal ten chromovej rámeček pak jsem vzal malý plochý šroubovák co se vleze do drážky a škrabal, podotýkám že musí být ostrý :D až jsem odebral co šlo tak jsem vzal kombinačky chytl lem paraboly a pružil jsem místo vedle místa až ten kit kolem lemu popraskal. Pak už jen strčit gumovou rukojeť šroubováku do světla a zkoušet pružit no v jednom místě to povolí. Původní parabola zůstala tařka neporušená takže se dá znovu nalepit.

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: stř lis 20, 2013 20:31:10
od mirra99
Podařilo se mi sehnat origo domino přepínač tlumené dálkové sice nespina v danych místech (na tlumene musim mit posununuteho jezdce bliz k dalkovym) ale vypadá to ja origo. Takze vypínač ve světle sem nechal zapojeny na zadni světlo.

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: úte pro 10, 2013 14:47:03
od mirra99
Jelikož beru veškerý výkon altíku na osvětlení tak jsem zašpekuloval jak mu trochu odlehčit přece jen si nebudu zbytečně odebírat 40W výkonu který se hodí na silnici :D . Proto jsem do zadního světla dal Led pásek s 6 led diodami. Svítí již od 7,2V takže na nějakou stabilizaci a usměrnění sem se vykašlal, jen jsem před něj vřadil 40ohm odpor protože nevím kolik je max. napětí při plném plynu a taky kvůli možným špičkám. Co sem vygooglil a vyčetl v chytré knize tak origo 5W žárovka má svítivost cca 65lm tento pásek má odhadem 85-100lm takže proti origu sem si polepšil a jde vidět že svítím i za deního světla. Takže ve výsledku oproti přechozí konstrukci kdy jsem měl vzadu odběr 15W mám teď pouze 1,2W. Pásek mám stále pověšený samostatně na klaksonové cívce.

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: čtv pro 12, 2013 17:00:40
od Nepér
Vidím dva problémy.
Jednak by byla lepší červená, bílé diody přes červené sklo budou mít takový ošklivý růžový odstín.
Tím, že ignoruješ usměrnění hrozí průraz LE diod v závěrném směru, nehledě na to, že to bliká jen při kladných půlvlnách podle otáček motoru. Dej tam odpor, jak máš, a za to graetz a kondenzátor. Pro kontrolu si pak změr AC multimetrem, co ukazuje TRUE RMS, hodnotu střídavého napětí na odporu a podle jeho hodnoty si spočítej proud a porovnej s katalogovou hodnotou těch pásků a případně uprav hodnotu odporu.
Teď ještě koukám na tu fotku... na tom pásku už nějaké odpory jsou? Není tam i usměrňovací dioda?

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: pát pro 13, 2013 8:31:13
od Pat
Bile diody pres cervene sklo maji nadhernou cervenou barvu (i vykonovy 1W, ver mi mam to), takze toho bych se vubec nebal.
Gratz je zbytecne slozitej, stacila by jen usmernovaci dioda.

Mira: tu diodu tam urcite dej, ja takhle ledky odpalil pro jizde, na volnobeh ti to bude pekne svitit, ale chvilka jizdy pod plynem a je po ledkach

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: pát pro 13, 2013 14:11:30
od mirra99
ok dám na tebe a jednocestně to usměrním, odběr pásku je 100mA při 12V no kolik leze napětí z cívky nevim ale 12V žárovky hořely takže jsem tam dal odpor abych srazil 3V ty ledky by měli 14V v pohodě zvládnout. V pásku jsou nějaké odpory integrované ale dioda těžko. A propo jako zdroj impulzů pro otáčkoměr mám taky jen ledku s odporem na světelných cívkách a funguje bezvadně to už mám s ní vyjetou druhou nádrž.

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: pát pro 13, 2013 14:53:28
od Pat
pocitej s tim ze na diode bude ztrata cca 1V a jeste neco ztratis usmernenim, takze pak mozna budes muset dat slabsi odpor, vsak uvidis :)

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: pát pro 13, 2013 14:54:32
od ridchey
hm,zdroj signalu pro otackomer bych asi bral spise z propoje tyristor-indukcni civka nez ze svetelneho okruhu

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: pát pro 13, 2013 14:56:58
od ridchey
s tim odporem- radsi vetsi hodnota,protoze ve skutecnosti tam z altiku litaji hrozne napetove spice,coz ti bezny merak neukaze

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: pát pro 13, 2013 15:05:10
od mirra99
jsem zkoušel ale s jedním impulzem za otáčku tebyl otáčkoměr schopný měřit protože min. jsou dvě vrtule. Měl jsem půjčený příložný otáčkoměr na svíčku na porovnání a ukazuje celkem přesně +- 50 otáček což stejně není podstatné.

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: sob pro 28, 2013 14:23:21
od mirra99
Tak jsem konečně udělal ten palivoměr, pro rozdvojení hadičky jsem použil T-kus na kapenkovou závlahu je určený na hadičky 4-6 no a benzínová je 5mm takže pohoda. Na nádrž jsem přilepil takové čtverečky s očky a na ně jsem hadičku přivázal stahovačkami. Na konci hadičky mám starý kohout aby se nevypařovala a nesmrděl mi celý barák benzínem. Zatím je hladina špatně viditelná ale až hadička zežloutne tak to bude v pohodě. 8)

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: ned pro 29, 2013 21:37:14
od mirra99
Zrada! :-D Hadicka se mi roztahla ale misto do délky jak jsem čekal tak do šířky. Takže téčko přestalo těsnit řešení mám dvě buď t-kus vyrobit protože těžko takový seženu nebo použit ten co mám a spoje jeste navléci do smršťovačky aby se neroztahly ale nevim jestli by to i tak neproteklo kdyz hadička změkne

Re: Babetta 210/121

PříspěvekNapsal: ned pro 29, 2013 23:03:09
od Pat
roztrhla se ti protoze jsi to mel nahore ucpane, tam to musi byt odvetravane nebo to nejak zpet zapojit do nadrze...