Stránka 1 z 12

Projekt 2013

PříspěvekNapsal: čtv srp 30, 2012 20:45:17
od PetrT30
Tenhle stroj dělám jen z hecu mezi kámošema a nebude to žádná z mojích leštěnek, kterých jsem už dělal dost. Teď se tím chci hlavně bavit. Vzhled bude asi nic moc. Mám tady nějaký díly z fichtla a za 1kč jsem koupil na Aukru nějakou masku se světlem tak jí tam taky připlácnu.
Základ (rám + motor) bude z 207čky. Na motoru už nějakou dobu pracuji a pořád něco měním a vymejšlím hovadiny :D

HLAVNĚ ABY TO TROCHU JELO!!!! :D :D :D

Upravil jsem 207čkové časování válce na 210tkové a teď ještě přemýšlím o přidání pomocného přepouštěcího kanálku jako má 210ka.
Přidám nějaké fotky s rozměrama, ale ještě nevím některé míry (šířky). To budu vědět až co dovolí hliníkový válec. Zatím se mi podařilo při vybrušování přepouštěcího kanálu udělat dírku zkrz takže v pondělí jde na zavaření :roll: .
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

update 2.11.2017...
Odkazy na fotky nefungují.
Zde je celé album: http://petrt30.rajce.idnes.cz/Babetta_207_projekt_2013

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: pát srp 31, 2012 20:48:09
od bundes
Hlavně nezapomeň fotky!!!

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: sob zář 01, 2012 12:31:54
od PetrT30
takhle to dopadá, když chce někdo moc od karteru válce za babetty :)

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: sob zář 01, 2012 17:51:54
od Fajn-Tom
trocha epoxidu to zpraví :wink:

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: sob zář 01, 2012 19:41:20
od PetrT30
nene. Pujde to pekne zavarit argonem na hlinik.A rovnou necham zavarit i vsechny zavity pro origo stefty, protoze tam bude asi klapka s jinym karbecem a jinym vyfukem.

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: sob zář 01, 2012 20:22:34
od Fajn-Tom
na takový časování co máš udělaný na vložce je klapka ztráta výkonu :?

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: ned zář 02, 2012 8:24:37
od PetrT30
však není všem dnům konec a změně časování se nebráním :) Jen na to musím přijít.

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: ned zář 02, 2012 12:23:10
od Fajn-Tom
klapku musíš dostat co nejblíže k válci (musíš udělat široký kanál aby jsi ji tam dostal) jinak ti zvětší objem motoru pod pístem a sání bude moc dlouhé, časování to chce alespoň 180° (kanál bude dost vysoký). Když tohle uděláš, tak zjistíš, že se ti vlivem velkého kanálu píst zasekává a můžeš válec vyhodit. Takhle zkončil muj tříkanál, do toho válce jsem vrazil 5000,- abych zjistil, že tudy cesta nevede. Teď můj další válec co připravuji, který už snad bude atakovat hranici 10koní bude bez klapky.

Udělej sání 125°- 130° a šířku 24mm na to karburátor SHA 1414, nebo 15mm dá se sehnat činská kopie za 800,- a budeš spokojen

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: ned zář 02, 2012 13:00:57
od PetrT30
Udělám to tak aby šla klapka kdykoliv oddělat a nasadit jen karbec.
To číslo 14 nebo 15 znamená průměr difuzoru? Pokud ano tak se mi to zdá málo. Asi myslíš tento: http://www.dellortodirect.com/Carbureto ... ever-Choke To bych tam mohl rovnou prsknout ten z fichtla.
Přemýšlel jsem o difu minimálně o 19ti mm. Třeba tento: http://www.dellortodirect.com/Carbureto ... ever-Choke
Udělej sání 125°- 130°

Tak s tímhle bude problém, protože nemám jak změřit úhel. Jsem odkázanej pouze na rozměry dig. šuplery. Ale nebráním se to naučit a nějaký uhloměrové udělátko si sehnat :D

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: ned zář 02, 2012 14:04:25
od Fajn-Tom
To chceš mít babettu na normální ježdění nebo chceš aby ti to letělo 80km/h ??

Průřez 19mm difůzoru je 283mm2, průřez tvého sacího kanálů odhadem 250mm2, plně otevřen je jen velmi krátkou dobu v horní uvrati, jinak je průřez omezován pístem. Nejdřív budeš nadšenej, že to na půl plynu jede líp než sériová babetta na plnej, potom ale i zklamanej, že při plném plynu už to dál nezrychluje. Strávíš hodiny laděním karburátoru aby jsi to vyřešil a bez výsledku, protože chyba bude jinde. :wink: To je jen trocha teorie k volbě velikosti difůzoru.

s časováním ti může pomoc tento program http://www.twostroke.tode.cz/index.php?pc=program

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: ned zář 02, 2012 15:22:36
od PetrT30
pri 80 km/h budu spokojenej, ale kdyz to pojede vic budu nadsenej.I kdyby mel ten motor vydrzet jen 10km jizdy :-)

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: ned zář 02, 2012 15:48:58
od Fajn-Tom
tak na 80km/h u jednorychlostního motoru to chce trochu víc upravit válec... a pak taky hlavu, výfuk, spojky, převody :lol:

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: ned zář 02, 2012 17:22:29
od PetrT30
valec- casovani budu upravovat do ty doby dokud to nepojede dle mych predstav
hlava- trochu ji snizim, ale musim ziskat info nekde co jeste se spalovaci komorou
vyfuk- bude samodomo. Inspirace v hikone
spojky- snad jen pruziny
prevod- budu laborovat jak se da z dostupnych dilu a prostredku

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: ned zář 02, 2012 17:53:37
od Fajn-Tom
PetrT30 píše:prevod- budu laborovat jak se da z dostupnych dilu a prostredku

dostupné díly pro nejtěžší převod jsou 13/35, 80km/h pak odpovidá zhruba 11000 ot/min, to na rovině netočí ani můj 7,5k válec

Re: Projekt 2013

PříspěvekNapsal: ned zář 02, 2012 18:58:16
od PetrT30
tak se bude muset udelat nejaky bastl s rozetou.Bud predni nebo zadni