Projekt 2013

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Projekt 2013

Příspěvekod PetrT30 » čtv srp 30, 2012 20:45:17

Tenhle stroj dělám jen z hecu mezi kámošema a nebude to žádná z mojích leštěnek, kterých jsem už dělal dost. Teď se tím chci hlavně bavit. Vzhled bude asi nic moc. Mám tady nějaký díly z fichtla a za 1kč jsem koupil na Aukru nějakou masku se světlem tak jí tam taky připlácnu.
Základ (rám + motor) bude z 207čky. Na motoru už nějakou dobu pracuji a pořád něco měním a vymejšlím hovadiny :D

HLAVNĚ ABY TO TROCHU JELO!!!! :D :D :D

Upravil jsem 207čkové časování válce na 210tkové a teď ještě přemýšlím o přidání pomocného přepouštěcího kanálku jako má 210ka.
Přidám nějaké fotky s rozměrama, ale ještě nevím některé míry (šířky). To budu vědět až co dovolí hliníkový válec. Zatím se mi podařilo při vybrušování přepouštěcího kanálu udělat dírku zkrz takže v pondělí jde na zavaření :roll: .
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

update 2.11.2017...
Odkazy na fotky nefungují.
Zde je celé album: http://petrt30.rajce.idnes.cz/Babetta_207_projekt_2013
Naposledy upravil PetrT30 dne čtv lis 02, 2017 13:58:55, celkově upraveno 1
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Projekt 2013

Příspěvekod bundes » pát srp 31, 2012 20:48:09

Hlavně nezapomeň fotky!!!
Babetta 225 - Automatická trojspojková převodovka, upside down vidle,... Zkrátka geniální stroj z roku 1993 vyrobený v tehdy motoristicky nejvyspělejší části světa. Kam se hrabou japonci :D
bundes
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 193
Registrován: čtv úno 23, 2012 20:28:39
Bydliště: Hradec Králové

Re: Projekt 2013

Příspěvekod PetrT30 » sob zář 01, 2012 12:31:54

takhle to dopadá, když chce někdo moc od karteru válce za babetty :)
Přílohy
IMG_3757.JPG
IMG_3757.JPG (66.07 KiB) Zobrazeno 10185 krát
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Projekt 2013

Příspěvekod Fajn-Tom » sob zář 01, 2012 17:51:54

trocha epoxidu to zpraví :wink:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Projekt 2013

Příspěvekod PetrT30 » sob zář 01, 2012 19:41:20

nene. Pujde to pekne zavarit argonem na hlinik.A rovnou necham zavarit i vsechny zavity pro origo stefty, protoze tam bude asi klapka s jinym karbecem a jinym vyfukem.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Projekt 2013

Příspěvekod Fajn-Tom » sob zář 01, 2012 20:22:34

na takový časování co máš udělaný na vložce je klapka ztráta výkonu :?
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Projekt 2013

Příspěvekod PetrT30 » ned zář 02, 2012 8:24:37

však není všem dnům konec a změně časování se nebráním :) Jen na to musím přijít.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Projekt 2013

Příspěvekod Fajn-Tom » ned zář 02, 2012 12:23:10

klapku musíš dostat co nejblíže k válci (musíš udělat široký kanál aby jsi ji tam dostal) jinak ti zvětší objem motoru pod pístem a sání bude moc dlouhé, časování to chce alespoň 180° (kanál bude dost vysoký). Když tohle uděláš, tak zjistíš, že se ti vlivem velkého kanálu píst zasekává a můžeš válec vyhodit. Takhle zkončil muj tříkanál, do toho válce jsem vrazil 5000,- abych zjistil, že tudy cesta nevede. Teď můj další válec co připravuji, který už snad bude atakovat hranici 10koní bude bez klapky.

Udělej sání 125°- 130° a šířku 24mm na to karburátor SHA 1414, nebo 15mm dá se sehnat činská kopie za 800,- a budeš spokojen
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Projekt 2013

Příspěvekod PetrT30 » ned zář 02, 2012 13:00:57

Udělám to tak aby šla klapka kdykoliv oddělat a nasadit jen karbec.
To číslo 14 nebo 15 znamená průměr difuzoru? Pokud ano tak se mi to zdá málo. Asi myslíš tento: http://www.dellortodirect.com/Carbureto ... ever-Choke To bych tam mohl rovnou prsknout ten z fichtla.
Přemýšlel jsem o difu minimálně o 19ti mm. Třeba tento: http://www.dellortodirect.com/Carbureto ... ever-Choke
Udělej sání 125°- 130°

Tak s tímhle bude problém, protože nemám jak změřit úhel. Jsem odkázanej pouze na rozměry dig. šuplery. Ale nebráním se to naučit a nějaký uhloměrové udělátko si sehnat :D
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Projekt 2013

Příspěvekod Fajn-Tom » ned zář 02, 2012 14:04:25

To chceš mít babettu na normální ježdění nebo chceš aby ti to letělo 80km/h ??

Průřez 19mm difůzoru je 283mm2, průřez tvého sacího kanálů odhadem 250mm2, plně otevřen je jen velmi krátkou dobu v horní uvrati, jinak je průřez omezován pístem. Nejdřív budeš nadšenej, že to na půl plynu jede líp než sériová babetta na plnej, potom ale i zklamanej, že při plném plynu už to dál nezrychluje. Strávíš hodiny laděním karburátoru aby jsi to vyřešil a bez výsledku, protože chyba bude jinde. :wink: To je jen trocha teorie k volbě velikosti difůzoru.

s časováním ti může pomoc tento program http://www.twostroke.tode.cz/index.php?pc=program
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Projekt 2013

Příspěvekod PetrT30 » ned zář 02, 2012 15:22:36

pri 80 km/h budu spokojenej, ale kdyz to pojede vic budu nadsenej.I kdyby mel ten motor vydrzet jen 10km jizdy :-)
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Projekt 2013

Příspěvekod Fajn-Tom » ned zář 02, 2012 15:48:58

tak na 80km/h u jednorychlostního motoru to chce trochu víc upravit válec... a pak taky hlavu, výfuk, spojky, převody :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Projekt 2013

Příspěvekod PetrT30 » ned zář 02, 2012 17:22:29

valec- casovani budu upravovat do ty doby dokud to nepojede dle mych predstav
hlava- trochu ji snizim, ale musim ziskat info nekde co jeste se spalovaci komorou
vyfuk- bude samodomo. Inspirace v hikone
spojky- snad jen pruziny
prevod- budu laborovat jak se da z dostupnych dilu a prostredku
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Projekt 2013

Příspěvekod Fajn-Tom » ned zář 02, 2012 17:53:37

PetrT30 píše:prevod- budu laborovat jak se da z dostupnych dilu a prostredku

dostupné díly pro nejtěžší převod jsou 13/35, 80km/h pak odpovidá zhruba 11000 ot/min, to na rovině netočí ani můj 7,5k válec
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Projekt 2013

Příspěvekod PetrT30 » ned zář 02, 2012 18:58:16

tak se bude muset udelat nejaky bastl s rozetou.Bud predni nebo zadni
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Další

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků